|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#21 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferdig grillet kylling – innholdMannen sliter med inflammasjoner i tarmsystemet etter kraftig blindtarmbetennelse i vår, og har fått råd om å følge mest mulig lav FODMAP diett. Hvitløk er av det han absolutt ikke skal ha, fordi de inneholder tungt fordøyelige karbohydrater (oligosakkarider). Niese med IBS har kokt det ned (etter en periode å ha unngått alt med høy FODMAP) til at det er bare laktose og hvitløk hun ikke kan spise. Hun reagerer også veldig på bare små mengder. Så det å ikke tåle hvitløk er absolutt en ting ja, selv om det ikke kalles en allergi i deres tilfeller.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-03-25 kl 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ferdig grillet kylling – innholdDet finnes en matvare jeg overhodet ikke tåler (som i at jeg blir syk av den), selv om det på ingen måte er en allergi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Ferdig grillet kylling – innhold
Da er det sikkert denne.
![]() |
#24 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ferdig grillet kylling – innholdJa, det stemmer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Ferdig grillet kylling – innholdTusen takk for lenker, jeg ser at kyllingsuppa nok ikke er helt for meg (lavkarber) (eller kan vel bruke blomkålris), men sausen kan jeg prøve meg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ferdig grillet kylling – innholdTakk for forklaringer på det med å ikke tåle hvitløk. Dette var nytt for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|