Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (2)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-25, 18:43   #181
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (2)

Det ble saga. For det er det jeg har brukt på de siste og jeg hadde et nøste i natur som jeg startet på helt uten å vite hva det skulle bli til, i juleferien. Før jeg fikk vite at jeg skal bli tante igjen. Og teppet skal bli halvt naturlig halvt lilla, så da fortsetter jeg på det naturhvite og har bestilt en natur og to lilla som kommer i posten. I mellomtiden er det altså slik at jeg stikker et helt enkelt babyteppe på skrå med tre masker og et kast for hver pinne, til mitt lille tantebarn som er ventet i august. Jeg har 124 masker på pinnen. Det er noen år siden sist men jeg mener jeg pleirt å komme opp i noe over 200, rundt 220 kanskje, før jeg bytter farge og begynner å felle. Men siden jeg bare kan fortsette på det prosjektet jeg hadde, så er jeg plutselig godt igang.

Gammel 09-03-25, 20:20   #182
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg endte opp med å sette ny genser eller jakke til meg selv på vent. Nå strikker jeg gul og hvit islender i finull til datteren, samtidig som jeg har starter på et lappeteppe i bestemorsruter til sønnen, der har jeg kjøpt inn kjempefine nyanser av grønt og brunt i Highland Wool fra Isager. Et nytt og veldig hyggelig bekjentskap.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-25, 20:30   #183
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Akkurat ferdig med et bunadsjal, skal bare vaskes og blokkes.
I morgen håper jeg garnet til west wrap (Sandnes garn sin sommerkolleksjon) kommer. Datteren som vil ha en i ensfarget garn. Skal også begynne på min sommerkolleksjon, starter med en Feriekjole av Marte Helgetun i nydelig strågul Line.

Gammel 15-03-25, 19:33   #184
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Ferdig med teststrikk.
Nå er jeg på Beitostølen helsesportsenter med minsten. Hun har vært isolert på rommet med feber i 1,5 døgn. Heldigvis hadde jeg med et prosjekt til, så jeg har kommet ganske langt på genser til nesteldste.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250313_213038_resize_51.jpg (466,5 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg 20250315_172400_resize_95.jpg (486,2 KB, 21 visninger)
Gammel 15-03-25, 21:23   #185
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Harepus med klær. Rauma/aftenstrikk til nyeste barnebarn

Gammel 15-03-25, 23:44   #186
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Ferdig med teststrikk.
Nå er jeg på Beitostølen helsesportsenter med minsten. Hun har vært isolert på rommet med feber i 1,5 døgn. Heldigvis hadde jeg med et prosjekt til, så jeg har kommet ganske langt på genser til nesteldste.

Fullstendig digresjon men tantungen min og svigerinne er også der. god bedring!

Gammel 16-03-25, 07:36   #187
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Fullstendig digresjon men tantungen min og svigerinne er også der. god bedring!

Det er en gjeng ca fra din kant av landet, ja. Hører det.
Vår gruppe er en blanding av Innlandet, Vestland, Oslo og Rogaland.
Hun var feberfri i går kveld, så slipper ut av rommet i dag.

Gammel 16-03-25, 09:18   #188
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Den harepusen var usedvanlig skjønn

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-25, 09:29   #189
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Holder på med Polly Jean Socks som skal bli bursdagsgave.

IMG_1225.jpg

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-25, 13:44   #190
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat strikket ferdig min første og muligens siste genser i plötulopi. Greit nok at resultatet ble pent, mykt og lett, men makan til plundrete garn som tover seg fast i seg selv hele tiden. Å maske sammen under ermene med dette garnet var jo et lite mareritt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-25, 22:14   #191
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på med en Villmarksgenser str. ca. 6 mnd håper jeg. Uten oppskrift og med annet garn. Prøver meg frem og håper det blir ok resultat. Hadde igjen en del garn etter Villmarksgenser til tantebarn på 11 år, så nå blir det en liten en til lillebroren.

Gammel 24-03-25, 09:18   #192
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et Sophie Scarf som ventestrikk mens jeg venter på inspirasjon til å sette i gang med et nytt større prosjekt. Tipper det blir Julianne Tee, med litt mer grønn/blå striper.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-25, 21:22   #193
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Har blitt to par sokker siste uka.
Begge strikket i Sandnes Perfect.

Marius sokker
IMG_6261.jpg

Oma sokker mønster fra Heidi Frøshaug.
IMG_6260.jpg

Gammel 30-03-25, 23:09   #194
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er snart ferdig med Stockholm slipover til yngste. I morgen skal jeg kjøpe grønt garn og stikke Darcy Cardigan.

Gammel 31-03-25, 07:26   #195
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Fresh farge til jakken, hvor er mønsteret fra?

Gammel 31-03-25, 10:06   #196
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Lene Holme Samsøe. https://leknit.com/shop/darcy-cardigan-norsk-1055p.html

Gammel 31-03-25, 11:43   #197
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, oi, oi. Nå introduserte du meg for en ny designer, Jålebeinet.

Jeg fikk skikkelig lyst til å strikke denne: https://leknit.com/shop/vita-sweater-norsk-720p.html Den så jo ikke helt ukomplisert ut, men produksjonen min er allerede for høy, så det gjør jo ikke noe om det er et prosjekt som tar litt tid.

Eller ... jeg har akkurat strikket en ingen dikkedarer-cardigan, og fordelen med den er at jeg kan se på tv selv med tale på språk jeg ikke kan, for den er så enkel at jeg ikke trenger å se på strikketøyet i det hele tatt. Så det helt enkle har også sine fordeler.

Gammel 31-03-25, 13:13   #198
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Oi, oi, oi. Nå introduserte du meg for en ny designer, Jålebeinet.

Hun har også lagd flere bøker, denne er vel den siste https://deichman.no/utgivelse/1558a3...Heatherhill%22

Den du lenker til er det oppskrift på i boken.

Gammel 31-03-25, 13:23   #199
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Hun har også lagd flere bøker, denne er vel den siste https://deichman.no/utgivelse/1558a3...Heatherhill%22

Den du lenker til er det oppskrift på i boken.

Strålende! Da er boka bestilt til et bibliotek nær meg.

Gammel 31-03-25, 14:51   #200
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med LeKnit sine oppskrifter, er godt skrevet og jeg opplever at passform blir veldig bra. Har strikket den berømte Porcelain Sweater, og det er en av mine favoritter. Har strikket en Puff, som ble gitt bort fordi fargen ikke passet meg i det hele tatt, men var veldig enkel og rett frem strikk.

Holder nå på med Gabi Blouse nå, og de puffermene er skikkelig fine og en enkel, men effektiv detalj.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.