Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sjømat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-25, 13:54   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjømat

Jeg har lyst til å ha en sjømatmiddag på lørdag. Av logistikkhensyn er det enklest for meg å handle på fredagen. Er det innafor å kjøpe sjømat på fredagen og oppbevare i kjøleskap til dagen etter?

Jeg er lite vant til å lage sjømat selv (med unntak av blåskjell) og har tidligere alltid handlet samme dag.

Gode tips til en god sjømatmiddag til to personer tas i mot med takk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-25, 16:37   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjømat

Jeg hadde tenkt til å foreslå blåskjell, men det var visst ingen nyhet.

Jeg lager ofte en scampi-pasta med litt Chorizo/bacon/n’duja for ekstra smak. Stek litt sopp, hvitløk og løk sammen med kjøttet. Tilsett passelig mengde creme fraiche og scampien. Serveres med pasta. Det er både lettlagd og skikkelig godt.

Gammel 25-03-25, 18:10   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde handlet dagen før, ja.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-25, 19:01   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-25, 21:14   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Har ikke så mange oppskrifter å bidra med for jeg lager helst sushi.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-25, 10:20   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sprellfersk torsk med skinn,skåret i fine stykker fra hel side. Serveres på en seng av sellerirotmos med brunet smør til. Noe grønt etter egen lyst. Hvis du får tak i en litt smørete chardonnay til det, er dette utrolig godt og enkelt.

Og fordi det er lørdag og hvit asparges begynner å komme nå synes jeg dere burde ha det med hjemmelaget hollandais til forrett. Vil du forfølge sjømat-temaet, så dander med litt ørretrogn på toppen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.