Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-25, 12:19   #241
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Jern, vitamin d og jod.

Jod sjekket ikke legen (vises ikke på blodprøve), men melk.no har en god jod-kalkulator.

Jodmangel er så vanlig at myndighetene kaller det et folkehelseproblem.

Gammel 11-03-25, 12:22   #242
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar som sagt d-vitamin og har brukt jod-tilskudd i et par år nå, og jern-verdiene forventer jeg at er i orden. Da jeg fjernet livmora for elleve år siden, økte hb fra 10.5 til 15 uten tilskudd.

Takk for omtanken!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 11-03-25, 13:09   #243
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper du får hjelp!

Gammel 11-03-25, 20:16   #244
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

......
Da jeg fjernet livmora for elleve år siden, økte hb fra 10.5 til 15 uten tilskudd.

Altså, dette var jo interessant for meg. Er det vanlig at det skjer? Hvorfor får vi ikke vite om det i så fall?
Det var bare huhei og hadetbra så snart man kom til seg selv etter operasjonen. Null oppfølging.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-03-25, 22:46   #245
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi man ikke blør mer, kanskje?

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-03-25, 23:15   #246
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jern, vitamin d og jod.

Jod sjekket ikke legen (vises ikke på blodprøve), men melk.no har en god jod-kalkulator.

Jodmangel er så vanlig at myndighetene kaller det et folkehelseproblem.

Takk for tips om test. Jod innkjøpt.

Gammel 12-03-25, 08:19   #247
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Altså, dette var jo interessant for meg. Er det vanlig at det skjer? Hvorfor får vi ikke vite om det i så fall?
Det var bare huhei og hadetbra så snart man kom til seg selv etter operasjonen. Null oppfølging.

Det vet jeg ikke, men jeg fikk jo fjernet livmora fordi jeg blødde så mye at jeg måtte ha "kladder" a la dem man får på barsel, i senga hver gang jeg menstruerte. Jeg hadde tomme jernlagre og lav blodprosent uansett hva jeg tok av tilskudd. Det ordnet seg helt selv da jeg sluttet å blø.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 12-03-25, 10:42   #248
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor legger folk ting ut til salgs på 'tise, hvis de ikke svarer på noen henvendelser med spørsmål, og heller ikke på bud når man ønsker å kjøpe? Irriterende.

Gammel 12-03-25, 11:21   #249
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Kanskje fordi de, som jeg, ikke har funnet ut hvordan man får pushvarsel fra tise og dermed lett kan glemme at man har lagt ut annonse?

Gammel 12-03-25, 11:57   #250
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert. Irriterende er det i alle fall.

Gammel 12-03-25, 12:11   #251
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er vel vanlig hvis man har hatt store blødninger som plutselig forsvinner. Hvis man fjerner av andre årsaker, vil jeg tro at det ikke har så stor effekt.

Jeg fjerna livmora pga. enorme menstruasjonsblødninger, og opplevde det samme som Nenne.

Gammel 12-03-25, 12:14   #252
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvorfor legger folk ting ut til salgs på 'tise, hvis de ikke svarer på noen henvendelser med spørsmål, og heller ikke på bud når man ønsker å kjøpe? Irriterende.

Jeg har til og med 'kjøpt' på Tise uten å få noen reaksjon, så kjøpet går ut på tid og annulleres.

Jeg gjetter på at det skyldes at selger ikke har vært innlogget i appen, og heller ikke får beskjed om at noen vil kjøpe sakene deres.
Det kan gå måneder mellom hver gang jeg er inne på Tise selv.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 12-03-25, 12:19   #253
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg har til og med 'kjøpt' på Tise uten å få noen reaksjon, så kjøpet går ut på tid og annulleres.

Jeg gjetter på at det skyldes at selger ikke har vært innlogget i appen, og heller ikke får beskjed om at noen vil kjøpe sakene deres.

Ja, jeg har opplevd det samme flere ganger. Og da kan man jo lure på hvorfor folk gidder å ta seg bryet med å ta bilder og lage annonse.

Gammel 12-03-25, 13:53   #254
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Gruffer over dette nå. Skulle kjøpe cosplayutstyr til jentungen, og har lagt inn bud på flere sett, hos flere selgere. Det ene budet gikk ut uten at selger hadde sett det. Ok nok, da jeg ser selger ikke har vært inne siden i høst. Men når selger har vært inne mens budet har ligget der, og så bare lar det gå ut, blir jeg, og ikke minst jentungen sure!

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 12-03-25, 16:24   #255
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Fordi man ikke blør mer, kanskje?

Jepp! Dersom man har store blødninger vil det føre til jernmangel, mens livmormangel lar jernet bygge seg opp

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 13-03-25, 09:57   #256
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 14-03-25, 09:00   #257
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

At legekontoret påstår de har e-kontulasjon på hjemmesiden sin, men jeg har plutselig ikke mulighet.

Gammel 14-03-25, 09:20   #258
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Star, mulig det er sånn at legen fjerner det når hen ikke er tilgjengelig? Det gjør de på legekontoret vårt.

Gammel 14-03-25, 10:07   #259
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er en litt pussig vei inn til e-konsultasjon for meg, men med litt mikk på helsenorge, så pleier jeg å finne det.

Gammel 14-03-25, 10:38   #260
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Var innom over alt, til og med linken på hjemmesiden, men neida.
Vil ikke ha konsultasjon, jeg vil bare skrive rett til fastlegen. Nå måtte jeg sende melding til kontoret baret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.