Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Honning

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-25, 12:41   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Honning

Har fått dilla på gresk youghurt med nøtter og honning. Noen som vet hvilken honning som er i de begerene?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-25, 13:17   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Honning

Er det den fra Synnøve? Der står det " Honningen er en blanding av honning fra land i og utenfor EØS."

Gammel 13-03-25, 13:20   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tipper at det i allefall delvis er akasie-honning, hvis den er flytende. Akasiehonning kystalliserer ikke. Av norsk honning finnes det knapt noe som ikke krystalliserer, et unntak tror jeg er klokkelynghonning som man stort sett ikke får kjøpt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-25, 13:54   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hsr funnet flytende norsk honning på Meny. Nå var det ikke det du spurte om, men kanskje det hjelper. Jeg liker den bedre enn akasiehonning.

Gammel 13-03-25, 14:54   #5
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du har dilla, så anbefaler jeg å lage det selv ved å kjøpe inn ekte gresk yoghurt og tilføre nøtter og honning selv. Det er min favorittfrokost om sommeren, og jeg pleier gjerne å plukke bær fra hagen sammen med honning, litt nøtter eller frokstblanding. Skikkelig digg og enda bedre enn de ferdige begrene man får kjøpt. Som å spise frokost i Hellas.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-25, 15:23   #6
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg hsr funnet flytende norsk honning på Meny. Nå var det ikke det du spurte om, men kanskje det hjelper. Jeg liker den bedre enn akasiehonning.

Hm. Ikke norsk honning, men honning distribuert gjennom norske Honningsentralen. Det betyr i alle fall "kvalitetssikret at det er honning, ikke sukkerblanding":

Opprinnelig lagt inn av Honningsentralen

Fjellhonning
Mexico og Europa, flytende honning
Fjellhonningen er en blanding av honning fra høytvoksende planter i Mexico og europeisk akasiehonning. Den fruktige og fyldige honningen er spesielt velegnet på ostefatet, og der du ønsker å få frem honningsmak. Honningen finnes i mange norske butikkjeder. Plastflaske a 350g

Gammel 13-03-25, 17:21   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hvis du har dilla, så anbefaler jeg å lage det selv ved å kjøpe inn ekte gresk yoghurt og tilføre nøtter og honning selv. Det er min favorittfrokost om sommeren, og jeg pleier gjerne å plukke bær fra hagen sammen med honning, litt nøtter eller frokstblanding. Skikkelig digg og enda bedre enn de ferdige begrene man får kjøpt. Som å spise frokost i Hellas.

Og jeg ville i tillegg kjøpt honning fra en lokal seriøs birøkter som var medlem i birøkterlaget.

Gammel 13-03-25, 22:14   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Hm. Ikke norsk honning, men honning distribuert gjennom norske Honningsentralen. Det betyr i alle fall "kvalitetssikret at det er honning, ikke sukkerblanding":

Jeg fant ikke den jeg har på Meny sine sider. Vi hadde mer igjen selv også ,min er laget av Gunnar (og de andre) Jeg lar meg sjarmere av produkter jeg tror jeg hvem hvem som har laget. Jeg vet, men liker tanken på at Gunnar har passet biene.

Det er denne, flytende og norsk:

https://honning.no/om-oss/norsk-flytende-honning

"Norsk flytende honninger laget av nektar som biene har samlet inn hovedsakelig fra skogsbærplanter (tyttebær,blåbær,blokkebær). Skogsbærplanter er av de få plantene med nektar som gir flytende honning. Det skyldes sammensetningen av sukkerartene i honningen."

Gammel 13-03-25, 22:24   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Jøss. Jeg googlet litt, og ser at denne typen holder seg flytende lenger, men den krystalliserer også med tiden. Men hvis du har litt forbruk er det et supert alternativ til utenlandsk akasiehonning!

Selv foretrekker jeg lindhonning til jogurt, det smaker magisk. Det får man bare tak i enkelte år, ikke alle år. Men honning holder jo kjempelenge så jeg lagrer opp i lindhonningår.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.