|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() HonningHar fått dilla på gresk youghurt med nøtter og honning. Noen som vet hvilken honning som er i de begerene?
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: HonningJeg tipper at det i allefall delvis er akasie-honning, hvis den er flytende. Akasiehonning kystalliserer ikke. Av norsk honning finnes det knapt noe som ikke krystalliserer, et unntak tror jeg er klokkelynghonning som man stort sett ikke får kjøpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: HonningJeg hsr funnet flytende norsk honning på Meny. Nå var det ikke det du spurte om, men kanskje det hjelper. Jeg liker den bedre enn akasiehonning.
![]() |
#5 |
fri
|
![]() Sv: HonningHvis du har dilla, så anbefaler jeg å lage det selv ved å kjøpe inn ekte gresk yoghurt og tilføre nøtter og honning selv. Det er min favorittfrokost om sommeren, og jeg pleier gjerne å plukke bær fra hagen sammen med honning, litt nøtter eller frokstblanding. Skikkelig digg og enda bedre enn de ferdige begrene man får kjøpt. Som å spise frokost i Hellas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Honning
Hm. Ikke norsk honning, men honning distribuert gjennom norske Honningsentralen. Det betyr i alle fall "kvalitetssikret at det er honning, ikke sukkerblanding":
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
Og jeg ville i tillegg kjøpt honning fra en lokal seriøs birøkter som var medlem i birøkterlaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg fant ikke den jeg har på Meny sine sider. Vi hadde mer igjen selv også ,min er laget av Gunnar (og de andre) Jeg lar meg sjarmere av produkter jeg tror jeg hvem hvem som har laget. Jeg vet, men liker tanken på at Gunnar har passet biene.
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
![]() Sv: HonningJøss. Jeg googlet litt, og ser at denne typen holder seg flytende lenger, men den krystalliserer også med tiden. Men hvis du har litt forbruk er det et supert alternativ til utenlandsk akasiehonning! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|