![]() |
#221 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd
Ja, dette! Skjønner at selgeren, som bare gjør en jobb, ble paff.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 09-03-25 kl 18:13. Årsak: Skrivefeil |
![]() |
![]() |
#222 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: GruffetrådNå som jeg har vært syk, så har jeg svart at «det er mulig vi skulle tatt en prat om dette en gang, men nå er jeg såpass dårlig at jeg ikke klarer å tenke, så jeg kan ikke ta det nå.»
#223 |
Drømmer
|
![]() Sv: GruffetrådJeg ser helst at de ikke kommer på døra, men om de absolutt må det så kan de la være å komme etter kl19 pga sovende barn hos mange. |
![]() |
![]() |
#224 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådBor i leilighet; får ikke selgere på døren her mer.
#225 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: GruffetrådJeg regner med at markedet for dørsalg er der siden de fortsatt kommer på dørene. Oppsøkende salg er generelt litt plagsomt, enten det er på døra, på gata eller over telefon, men de er mennesker som yter service på samme måte som om de hadde jobbet på Rema eller Carlings. Det minste de kan forvente å møte er høflighet. At noen tar provisjonsjobbinga litt for langt og ikke tar et nei første gangen - DA kan man ta fram den skarpe strengestemmen. Men å være sur på noen som bare gjør en jobb. Heng opp et skilt, da: dørselgere ikke ønsket!
#226 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: GruffetrådJeg er høflig, selv om jeg blir sur. Men skjønner godt om ikke alle greier det alltid, de er hjemme hos seg selv, uforberedt, og har ikke bedt om denne "servicen". Folk kan være lei seg, stresset, midt i en krangel, legging av barn, eller bare veldig, veldig sliten. Det er en sjanse du tar når du har en jobb som går ut på å kontakte folk som ikke har bedt om det, for å prøve å få noe fra dem. Og det bør man også ha i bakhodet når man velger å kjøre en slik strategi for sin virksomhet, og ansette folk til å jobbe på den måten. Det er helt sikkert et marked, siden noen gjør det, men det er mange måter å drive markedsføring på som virker i større eller mindre grad. Noen få organisasjoner og produsenter velger å gå fra dør til dør. De fleste gjør det ikke.
#227 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: GruffetrådDe uhyre få gangene det ringes på døra for å selge noe, så mener jeg at jeg er i min fulle rett til å avslutte samtalen ganske fort. Jeg har ikke invitert dem til å ta kontakt. Men jeg klarer å gjøre det i en hyggelig tone. Vi har inngang fra en låst bakgård, så det skjer uhyre sjelden.
![]() |
#228 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: GruffetrådHvis de får provisjon tenker jeg jo at jeg gjør dem en tjeneste hvis jeg avslutter samtalen så fort som mulig, slik at de får gå videre til nestemann. Siden jeg uansett aldri kommer til å inngå noen avtale, abonnement, handel, religiøs overbevisning eller hva de nå tilbyr, uforberedt i døråpningen, på gata eller over telefon. Lengre samtaler eller diskusjoner ser jeg derfor på som sløsing av både min og deres tid.
#229 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådJeg er så utrolig slapp og sliten og tiltaksløs og motløs at det er nesten skremmende. Alt som vanligvis er gøy og gir energi er nå bare et ork og en pest og en plage.
#231 |
Introvert optimist
|
Jeg bruker hormonplaster, men tror jeg må snakke med legen om testosteron også. Jeg har lest flere artikler nå om at det kan være en mulighet i hvert fall.
#232 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: GruffetrådSutrete svigermor som forpester ethvert sted hun er med snerpete sure og sutrete kommentarer og manisk prating om seg selv. I tillegg er hun verdensmester.
#233 |
Textrovert
|
Det er en mulighet. Men ikke ta det for gitt. Jeg går på testosteron nå og merker svært lite virkning av det verken i den ene eller andre retningen. Ikke for å ta fra deg håpet, men mer som en realitetsorientering. På den annen side – gynekologen jeg snakket med, så at mange kvinner opplevde en så positivt effekt at de begynte å ta mye mer enn den angitte dosen. Noe hun ville sterkt advare mot. Så det er tydelig at noen får en pangeffekt av det.
#234 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: GruffetrådNenne: Kan det være noe så enkelt som vinterdepresjon? Jeg er i ferd med å innse at dette treffer meg hardt hvert år nå. Mer nå som jeg er "godt voksen" enn tidligere. Så jeg må ta meg litt sammen de dagene det er bedre vær, og komme meg ut. Jeg kjenner at det hjelper.
![]() |
#235 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådNeimen om jeg vet, Tjorven. Det føles alltid litt trått på denne tida av året, som om ikke det er krefter igjen etter vinteren, men i år synes jeg det er ekstra ille.
#237 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådTakk for svar og klemmer!
#238 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sjekket vitamin D?
#240 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådJeg tar allerede d-vitamin. Så jeg tror ikke det er noe å hente der, dessverre.
|
|