Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-25, 12:29   #221
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg tror jeg ville vurdert enten å la være åpne døra når det ringer på eller dørkamera fremfor å møte noen med dette.

Når man vet hvordan mange veldedige og humanitære organisasjoner finanieres, og hva de bidrar til både nasjonalt og internasjonalt så har jeg ganske stort rom for å i det minste være noenlunde hyggelig når de ringer på, også hvis jeg ikke ønsker å gi støtte.

Ja, dette! Skjønner at selgeren, som bare gjør en jobb, ble paff.

Sist redigert av Karamell : 09-03-25 kl 18:13. Årsak: Skrivefeil
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-03-25, 13:38   #222
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå som jeg har vært syk, så har jeg svart at «det er mulig vi skulle tatt en prat om dette en gang, men nå er jeg såpass dårlig at jeg ikke klarer å tenke, så jeg kan ikke ta det nå.»

Det respekterer de.

Gammel 09-03-25, 14:14   #223
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser helst at de ikke kommer på døra, men om de absolutt må det så kan de la være å komme etter kl19 pga sovende barn hos mange.
I fjor måtte min ellers så sindige mann , bli regelrett sint for å bli kvitt en selger, jeg skjønner ikke hvorfor de tror de selger mer ved å være så
Innpåsliten og ikke ta nei for et nei.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 09-03-25, 16:18   #224
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bor i leilighet; får ikke selgere på døren her mer.

Gammel 09-03-25, 18:08   #225
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner med at markedet for dørsalg er der siden de fortsatt kommer på dørene. Oppsøkende salg er generelt litt plagsomt, enten det er på døra, på gata eller over telefon, men de er mennesker som yter service på samme måte som om de hadde jobbet på Rema eller Carlings. Det minste de kan forvente å møte er høflighet. At noen tar provisjonsjobbinga litt for langt og ikke tar et nei første gangen - DA kan man ta fram den skarpe strengestemmen. Men å være sur på noen som bare gjør en jobb. Heng opp et skilt, da: dørselgere ikke ønsket!

Gammel 09-03-25, 18:57   #226
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er høflig, selv om jeg blir sur. Men skjønner godt om ikke alle greier det alltid, de er hjemme hos seg selv, uforberedt, og har ikke bedt om denne "servicen". Folk kan være lei seg, stresset, midt i en krangel, legging av barn, eller bare veldig, veldig sliten. Det er en sjanse du tar når du har en jobb som går ut på å kontakte folk som ikke har bedt om det, for å prøve å få noe fra dem. Og det bør man også ha i bakhodet når man velger å kjøre en slik strategi for sin virksomhet, og ansette folk til å jobbe på den måten. Det er helt sikkert et marked, siden noen gjør det, men det er mange måter å drive markedsføring på som virker i større eller mindre grad. Noen få organisasjoner og produsenter velger å gå fra dør til dør. De fleste gjør det ikke.

Gammel 10-03-25, 09:38   #227
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De uhyre få gangene det ringes på døra for å selge noe, så mener jeg at jeg er i min fulle rett til å avslutte samtalen ganske fort. Jeg har ikke invitert dem til å ta kontakt. Men jeg klarer å gjøre det i en hyggelig tone. Vi har inngang fra en låst bakgård, så det skjer uhyre sjelden.

Gammel 10-03-25, 09:43   #228
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de får provisjon tenker jeg jo at jeg gjør dem en tjeneste hvis jeg avslutter samtalen så fort som mulig, slik at de får gå videre til nestemann. Siden jeg uansett aldri kommer til å inngå noen avtale, abonnement, handel, religiøs overbevisning eller hva de nå tilbyr, uforberedt i døråpningen, på gata eller over telefon. Lengre samtaler eller diskusjoner ser jeg derfor på som sløsing av både min og deres tid.

Gammel 10-03-25, 10:00   #229
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så utrolig slapp og sliten og tiltaksløs og motløs at det er nesten skremmende. Alt som vanligvis er gøy og gir energi er nå bare et ork og en pest og en plage.

Jeg som elsker å synge gruer meg nå til korøvelser fordi jeg ikke har fått øvd nok og aktiviteter i helgene føles som en straff og ikke noe jeg ser frem til. Hjelp!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-03-25, 10:02   #230
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hormoner, Nenne?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 10-03-25, 10:45   #231
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hormoner, Nenne?

Jeg bruker hormonplaster, men tror jeg må snakke med legen om testosteron også. Jeg har lest flere artikler nå om at det kan være en mulighet i hvert fall.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-03-25, 10:50   #232
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sutrete svigermor som forpester ethvert sted hun er med snerpete sure og sutrete kommentarer og manisk prating om seg selv. I tillegg er hun verdensmester.

Gammel 10-03-25, 11:18   #233
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bruker hormonplaster, men tror jeg må snakke med legen om testosteron også. Jeg har lest flere artikler nå om at det kan være en mulighet i hvert fall.

Det er en mulighet. Men ikke ta det for gitt. Jeg går på testosteron nå og merker svært lite virkning av det verken i den ene eller andre retningen. Ikke for å ta fra deg håpet, men mer som en realitetsorientering. På den annen side – gynekologen jeg snakket med, så at mange kvinner opplevde en så positivt effekt at de begynte å ta mye mer enn den angitte dosen. Noe hun ville sterkt advare mot. Så det er tydelig at noen får en pangeffekt av det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-03-25, 11:47   #234
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nenne: Kan det være noe så enkelt som vinterdepresjon? Jeg er i ferd med å innse at dette treffer meg hardt hvert år nå. Mer nå som jeg er "godt voksen" enn tidligere. Så jeg må ta meg litt sammen de dagene det er bedre vær, og komme meg ut. Jeg kjenner at det hjelper.

Gammel 10-03-25, 12:18   #235
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Neimen om jeg vet, Tjorven. Det føles alltid litt trått på denne tida av året, som om ikke det er krefter igjen etter vinteren, men i år synes jeg det er ekstra ille.

Sol og fint vær føles alltid godt da. Det har du rett i og det hjelper på humøret.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-03-25, 12:25   #236
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen må ha lav dose antidepressiva gjennom vintrene, Nenne. Klem!

Gammel 10-03-25, 15:15   #237
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Takk for svar og klemmer! Jeg begynner med å snakke med legen min på onsdag. Så får vi se hva hun kan bidra med.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-03-25, 21:03   #238
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er så utrolig slapp og sliten og tiltaksløs og motløs at det er nesten skremmende. Alt som vanligvis er gøy og gir energi er nå bare et ork og en pest og en plage.

Jeg som elsker å synge gruer meg nå til korøvelser fordi jeg ikke har fått øvd nok og aktiviteter i helgene føles som en straff og ikke noe jeg ser frem til. Hjelp!

Sjekket vitamin D?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 11-03-25, 09:40   #239
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Sjekket vitamin D?

Kan være så enkelt som det. Jeg merket forskjell da jeg begynte å ta d-vitamin fast.

Gammel 11-03-25, 11:21   #240
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Jeg tar allerede d-vitamin. Så jeg tror ikke det er noe å hente der, dessverre.

Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.