Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva driver du med på fritiden?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-25, 13:11   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva driver du med på fritiden?

Jeg blir alltid nesten litt satt ut av det spørsmålet, for jeg føler ikke at jeg har en skikkelig hobby. Imidlertid driver jeg med masse greier, trening, hunden, fotografering, lesing (i perioder), borddekking, intens ferieplanlegging og tilhørende research (for tiden bruker jeg faktisk mest tid på akkurat det). Jeg er også veldig glad i å lage mat, særlig å ha gjester og kan lage et enkelt måltid til fire personer til et stort prosjekt over mange dager med googling av oppskrifter for å sette sammen meny og drikke, innkjøp, bordpynt, blomster og annen forberedelse. Tilsvarende er jeg rimelig giret på pynting til høytider og alt som kan feires. Andre ting som tar tid er å hjelpe min gamle mor med diverse og jeg har også et par prosjekter jeg har hjulpet venner med (styling, korrekturlesing etc.) samt at jeg fører regnskap for et sameie. Også har jeg vært frivillig besøksvenn med hund for Røde kors i seks år. Så jada, dagene går unna og jeg kjeder meg over hodet ikke selv om jeg har hauger av fritid siden jeg ikke jobber. Skal dog ikke skjule at det også blir en del tid på sofaen med TV etc.

Sist redigert av liefje : 07-03-25 kl 18:32.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 14:06   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine fritidsinteresser bedrives stort sett i eller i umiddelbar nærhet av hjemmet, eller i tilknytning til barnas fritidsaktiviteter, men barna vokser til så jeg skal på sikt finne noe organisert der man treffer andre og er sosial, så jeg ikke blir fullstendig einstøing.

Hovedhobbyene er hage med drivhus og hagehøns, og nærfriluftsliv med turer/trening, bading, fiske og bærplukking, og ser fram til årstida som starter nå. Ellers brukes mye tid på familie, både kjernefamilie, mine foreldre og mine og mannens søsken med familier. Henger litt med venninner, men tenker jeg bør bli flinkere til å ta initiativ, vi er alle kommet forbi småbarnsfasen og er mindre bundet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 07:34   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hmh, har to barn boende hjemme fortsatt (begge fosterbarn) og det yngste krever mye oppfølging.
Ellers leser jeg så mye jeg kan, hører på musikk, går på kino, ser serier. Er ute og spiser med ujevne mellomrom.
Har hunder så går turer og driver med pelsstell og trening.
Er støttekontakt for en familie sammen med en kollega/venninne og det går det masse tid til.
Og jobb, hender jeg tar med meg litt jobb hjem.

Det var vel det, sånn omtrent. Har det veldig bra

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 08:52   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi ble barnetomme ca 2019. Det jeg gjør på fritiden er å lese og å se på snooker og å gå turer både i skogen og i by- eller tettsteder vi ikke kjenner så godt. Innimellom lager vi mat av ymse slag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 10:34   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vi ble barnetomme ca 2019. Det jeg gjør på fritiden er å lese og å se på snooker og å gå turer både i skogen og i by- eller tettsteder vi ikke kjenner så godt. Innimellom lager vi mat av ymse slag.

Åh, DET kjenner jeg at jeg hadde likt! Du beskriver et behov jeg ikke helt var klar over at jeg hadde, men dette gjør vi MYE av når vi er ute og reiser, det er kanskje vår favorittaktivitet, men jeg gjør det nesten aldri hjemme. og jeg ble sittende og gruble på hvorfor det er sånn, og jeg tror at når vi bor på Nord-Jæren, så er det liksom litt begrenset hvor vi kan dra, men det er mulig at begrensingen er i mitt eget hode?

For å svare på spørsmålet:

Min fritid er avhengig av formen, men jeg er nokså mye sosial. Har mange venner som jeg treffer ofte, og flere snakker jeg med daglig. Jeg trener så ofte jeg kan, og går mye tur. Jeg liker å lese, og jeg liker å lage mat. Ser på serier om kveldene og går litt på kino. Reiser så ofte vi har råd til.

Det er vel det vi driver med på fritiden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 21:44   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hyacint: Det har tatt tid etter hjerneskadene å finne ut hva jeg får til og hvor lenge om gangen jeg kan drive med ymse. Endelig syns jeg at jeg vet hvor grensene går, både om hva, når og hvor lenge.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 23:42   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hyacint: Det har tatt tid etter hjerneskadene å finne ut hva jeg får til og hvor lenge om gangen jeg kan drive med ymse. Endelig syns jeg at jeg vet hvor grensene går, både om hva, når og hvor lenge.

Jeg vet ikke hva du har vært gjennom, men en klem til deg uansett , og det du skriver er gjenkjennbart for meg også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 19:53   #8
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Jeg har fått mye mer fritid etter at minste fikk lappen og kunne forflytte seg selv til skole og trening. Vi følger opp i sommersesongen da vi reiser på turneringer land og strand rundt i helgene. Veldig glad de helgene vi kan sove i egen seng. Til høsten flytter hun og da får vi mulighet til å bestemme selv over egen fritiden.

Ellers spiller jeg tennis fast en gang i uka med en trener. Prøver å spille golf minimum 1-2 ganger per uke når det er sesong samt holde svingen vedlike i innesesongen. Prøver også å dra med samboer og datter på squash/padel i helgene om vinteren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.