|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#961 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi har vedovn i stua med kokeplate. Ganske gammeldags ovn. Har en del ved, men ikke utømbart.
#962 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har gassgrill på balkongen og flere turbrennere og gassbokser. |
![]() |
![]() |
#963 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi har opptil flere primuser og gassgrill.
#965 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har femten liter vann og dopapir for tre mndr, og skap fulle av mel og tørrvarer. Pluss ved for én sesong i boden. Klarer meg nok lenger enn jeg vil være her hvis det smeller. |
![]() |
![]() |
#966 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Kan koke på vedovnen, om vi må. Ikke kokeplate på, men det skal gå. Ellers har vi gassgrill og primus men de er jo til å bruke ute.
#967 |
koko
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
I nauda skal både gassgrill, primus og pizzaovn for den saka skuld få køyrd seg inne her iallfall.
#968 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har ikke lest alt i denne tråden, så jeg bare spør. Er det noen som har kjøpt sånne ferdige beredskapspakker som finnes på nett? |
![]() |
![]() |
#969 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har da brukt primus innendørs et utall ganger, på hytte- og koieturer gjennom tidene. På NTNUI- koiene var det jo lagt opp til dette som standard løsning for matlaging.
#970 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Nå har jeg bestilt en Primus-kokeplate med to soner. Ut på clasern til uka og kjøpe gassbeholdere.
#971 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Svigerfar er redningen. 6000 liter vann fra egen brønn, 5 til 10 000 liter ved. Nå bør vi bare lære oss hva vi kan dyrke eller ha av dyr på gården. Høns er en selvfølge. Vi trenger en venn med hogstmaskin, resten kan vi fikse selv. Potet, gulerot, urter og hvitløk har vi.
#972 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Skal kjøpe vannoppsamlere og turtoalett til uka.
#973 |
ctrl+z
|
Jeg så på dem, men de er uaktuelle for oss. (jeg kan ikke spise maten som er i dem). Ser jo ellers kjekke nok ut.
#974 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi har gått for å kjøpe to bokser som vi skal oppbevare hhv mat og annet utstyr i. Det blir jo fort dyrt uansett, men vi så at vi har endel av det som er i de ferdige boksene. Det er også greit å kjøpe mat man liker selv. |
![]() |
![]() |
#976 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Hva slags DAB-radio og vannrensesystem har dere? Jeg tenker enkel radio (ikke sveiv) og vannrens a la dette https://www.fjellsport.no/turutstyr/...BoCQdIQAvD_BwE
#977 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Med tanke på solstormsaken på nrk har vi lurt på om vi skulle laget klar en liten faraday cage til å legge det viktigste av elektronikk i. Typ høreapparat, telefoner, radio, etc.
#978 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Rekker man å legge ting i den eller tenker du reservelager? Har du link til nrk saken, jeg er veldig nysgjerrig på info om solstormer.
#979 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har kjøpt den billigste radioen de har på Clas. Den står på strøm, så den er alltid oppladet. Stengt tatt kjøpte jeg den til å ha på badet da.
#980 |
Travelt opptatt
|
Såvidt jeg skjønte så har man 1-2 døgn fra solstormen blir meldt til den treffer. Så hvis man har buret klart og gjerne også en liten plan, så er det plenty med tid. Husbonden sier kjøleskap, fryser, osv, vil kunne funke når strømmen kommer tilbake (må kanskje installere manuell styring på temperatur), men bilen går tapt.
|
|