Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunne du overnattet et sted det spøker?
Ja, selvsagt, sånt tror jeg overhodet ikke på 39 52,00%
Ja, men jeg ville nok tenkt litt på det 14 18,67%
Ja, men jeg ville vært engstelig 4 5,33%
Nei, antakelig ikke 11 14,67%
Er usikker 4 5,33%
Er du sprø? Bare glem det! 3 4,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-25, 12:01   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Jeg har overnattet på Dalen hotell, som har en historie om barnegråt og en engelsk lady som går i gangene. Det er vel ett spesielt rom som knyttes til dette, og det var ikke det vi hadde. Tror søsteren min og mannen hadde det rommet en gang (helt tilfeldig). Veldig fint hotell, og jeg er ikke redd for spøkelser, troll, nøkken eller huldra, så null problem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 13:16   #42
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg finnes ikke mørkredd eller husredd, og finner alt som smaker av spøkelser, sjøormer, ufoer, død Elvis i ufo og annet overnaturlig drepende uinteressant. Jeg er det verste selskapet du kan ha hvis du skal kose deg med en skrekkfilm i den sjangeren.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 13:53   #43
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk overnattet i UFO-camp i Hessdalen. Så ingen ufoer da. Men hadde ikke akkurat forventet det heller. Så heller ingen andre uforklarlige lysfenomen, fordi det var overskyet. Overnattet der fordi det var det mest interessante overnattingsstedet i området vi skulle være, det var en fin plass.

Sist redigert av My : 03-03-25 kl 14:31.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 14:46   #44
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Svarte heller ikke i pollen, fordi ikke noen alternativer passet. Ja, jeg kunne absolutt overnattet på et hjemsøkt hotell/rom, jeg synes sånt bare er spennende!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 15:20   #45
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hadde ikke villet det.
Jeg tror i utgangspunktet ikke på spøkelser eller sånt, men så hadde vi en natt i et feriehus der både jeg og mann lå våkne med ungene på samme soverom med låst dør fordi det virket som om huset hatet oss eller noe. Så etter den natten kjenner jeg at jeg ikke orker ta sjansen på noe lignende for det ødelegger ganske mye ferien å ikke ha sovet godt (og jeg er egentlig sånn som kan sove hvor som helst - når som helst).

Gammel 03-03-25, 16:55   #46
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fortell!

Tja, vi reiste med disse her: https://www.hauntedhappenings.co.uk/ og det var en intens helg med masse aktivitet, noe historisk og noe ren "spøkelsesjakt" med Ouija-brett og diverse andre måter å finne spøkelser på.
Masse rare folk traff vi, noen ropte "Spøkelsesaktivitet! " hver gang en gardin blafret litt men de fleste var helt vanlige folk, noen svært skeptiske og noen mer åpne.

Jeg har alltid vært interessert i det okkulte men har også en stor respekt for det og var sånn sett først i tvil om det å reise på en sånn tur og rote rundt var særlig smart - men det var kjempegøy, respektfullt og de som drev det var veldig proffe.

Jeg har hatt en ganske heftig og veldig, veldig skremmende uforklarlig opplevelse selv - kun den ene i hele mitt liv og jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det som kan forklares.
Men jeg ser aldri på Åndenes makt eller lignende shows, altså - jeg er ikke der, liksom. Bare så det er nevnt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 17:08   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sovet på et hjemsøkt hotell og hadde en helt absurd opplevelse midt på natta, som jeg har konkludert med at var besøk av et spøkelse. Men jeg pleier ikke å snakke så høyt om det. For jeg tror jo ikke på det. (Men kommer aldri til å overnatte der igjen.)

Gammel 03-03-25, 18:05   #48
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

En gang bodde vi på et «hotell» i nærheten av Skara Sommerland i sverige, og det var altså utrolig creepy der, og stedet har litt av en historie: https://www.skaraborgslanstidning.se...du-alla-delar/

Jeg sov ikke godt i det hele tatt og har ikke lyst ti å overnatte der igjen.

Gammel 03-03-25, 19:29   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Tja, vi reiste med disse her: https://www.hauntedhappenings.co.uk/ og det var en intens helg med masse aktivitet, noe historisk og noe ren "spøkelsesjakt" med Ouija-brett og diverse andre måter å finne spøkelser på.
Masse rare folk traff vi, noen ropte "Spøkelsesaktivitet! " hver gang en gardin blafret litt men de fleste var helt vanlige folk, noen svært skeptiske og noen mer åpne.

Jeg har alltid vært interessert i det okkulte men har også en stor respekt for det og var sånn sett først i tvil om det å reise på en sånn tur og rote rundt var særlig smart - men det var kjempegøy, respektfullt og de som drev det var veldig proffe.

Jeg har hatt en ganske heftig og veldig, veldig skremmende uforklarlig opplevelse selv - kun den ene i hele mitt liv og jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det som kan forklares.
Men jeg ser aldri på Åndenes makt eller lignende shows, altså - jeg er ikke der, liksom. Bare så det er nevnt.

Spennende å høre om!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 19:30   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har sovet på et hjemsøkt hotell og hadde en helt absurd opplevelse midt på natta, som jeg har konkludert med at var besøk av et spøkelse. Men jeg pleier ikke å snakke så høyt om det. For jeg tror jo ikke på det. (Men kommer aldri til å overnatte der igjen.)

Er du komfortabel med å fortelle om det?

Gammel 03-03-25, 21:02   #51
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er du komfortabel med å fortelle om det?

Det er så lenge siden at jeg synes det høres latterlig ut, men jeg følte helt på ekte at dyna ble blåst av meg og at jeg ble forsøkt dyttet ut av senga. Midt på natta, jeg våknet av det. Ingen vinduer åpne.

Dalen hotell i Telemark. Rommet øverst rett til venstre for inngangen, med flagg på.

Gammel 03-03-25, 21:13   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jøss.

Gammel 03-03-25, 21:59   #53
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sannsynligheten for at jeg hadde fått med meg at et hotell visstnok er hjemsøkt er svært liten. Jeg hadde nok sovet godt hvis jeg var der, selv hvis jeg visste om det, men ville nok styrt unna et hotell som markedsførte seg som spøkelseshus.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 22:39   #54
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dalen, det var det rommet vi hadde også. Hvis du mener tårnværelset med balkong. Vi sov veldig godt der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 23:10   #55
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Nei, nå ble jeg i tvil, jeg hadde vel ikke balkong, tror jeg. Kanskje det var nærmere midten. Det var høyt oppe og med skråtak. Ca 3-4 år siden.

Gammel 04-03-25, 08:51   #56
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det ville jeg neppe hatt noe problemer med. Tror ikke på spøkelser, og det er lite spøkelseshistorier i min boble. Så jeg sannsynligvis ikke fanget opp at det skulle spøke på hotellet, eller rommet mitt.

Har jobbet i gamle hus hele arbeidslivet, og forsont meg med at spøkelser og knirking har en naturlig forklaring.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-25, 08:55   #57
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes prisen på Dalen hotell er mye skumlere enn hjemsøkte rom.

Gammel 04-03-25, 09:19   #58
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Aldri i verden om jeg hadde visst om det på forhånd nei. Jeg får være motsatsen til alle andre her jeg da. For jeg tror på sånt.

Gammel 04-03-25, 15:15   #59
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke på spøkelser, men kan til en viss grad underholdes av det. Det vil si dersom det er folk som vanligvis ikke tror som har en enkeltopplevelse eller lignende. Folk som tror på det og kan fortelle om mange opplevelser interesserer meg ikke.

Jeg hadde ikke vært så veldig glad for å sove i et påstått hjemsøkt rom, tror det hadde gitt meg litt dårligere søvn selv om det er irrasjonelt.

Men om noen har opplevd noe her, vil jeg gjerne høre om det. Siden dere er rasjonelle folk.

Gammel 04-03-25, 16:54   #60
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men om noen har opplevd noe her, vil jeg gjerne høre om det. Siden dere er rasjonelle folk.

Du kan få min opplevelse om du vil? Jeg har kun delt den med familiemedlemmer jeg traff like etter at det skjedde (var livredd og bablet i vei) og har delt den på en amerikansk Fb-gruppe som omhandler slikt for å få noen innspill.
Har den derfor skrevet ned på engelsk fra før og gidder ikke å skrive den på nytt på norsk

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.