Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Optimale gråtefilm?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-25, 21:43   #21
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Optimale gråtefilm?

All of Us Strangers.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-25, 22:20   #22
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

All of Us Strangers.

Eh, ja, jeg trekker tilbake forrige melding.

Dette var filmen jeg sist hulkegråt meg gjennom.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 00:21   #23
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den første filmen jeg husker at jeg gråt sånn til på kino at jeg ble flau var My girl.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 08:12   #24
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet egentlig ikke, men jeg gråter i alle fall alltid når jeg ser introen til "Up".

Sist redigert av Tangerine : 07-02-25 kl 08:33.
Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 10:13   #25
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det spørs vel litt om du skal bli glad igjen underveis eller nedbrutt på vegne av menneskeheten.

Jeg griner av de fleste filmer som er det minste triste eller rørende, dessverre, men den siste filmen jeg hulket meg gjennom var A marriage story.

Lilja 4-ever er jeg enig i at det ikke er mulig å komme seg tørrøyd gjennom, men den er ordentlig grim.

Ja, det er litt forskjell på om det er en vakker film hvor man gråter fordi noen må ta hjerteskjærende avskjed med sin elskede, eller om det er en grusom, opprørende film om omsorgssvikt, voldtekt og salg av barn, som i Lilja 4-ever. Jeg tror ikke engang jeg gråt av den, jeg var mest rasende, opprørt og kvalm, og tenker ikke på den som en "gråtefilm" i den forstand.

Sist redigert av My : 07-02-25 kl 13:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 10:22   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gråter aldri av film, tror faktisk ikke det har skjedd i mitt 55-årige liv. Og jeg har sett MYE film. Mulig jeg er en kald fisk. Men jeg kan bli fryktelig berørt av dem, og den filmen som har gjort meg tristest, tror jeg må være «Blå er den varmeste fargen». Den satt i meg kjempelenge.

Når det gjelder opprørende filmer som jeg aldri, ALDRI skal se igjen, fordi jeg ikke kommer til orke å komme meg gjennom dem, så kan jeg i tillegg til «Lilja 4-ever» nevne «Irreversible» og «Sauls sønn».

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 12:53   #27
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke ha filmer som opprører meg det takler jeg ikke nå.

Gammel 07-02-25, 13:02   #28
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lidenskapens pris med Brad Pitt, eller Legends of the Falls som den heter på engelsk. Den tror jeg at jeg gråt til, ellers så gråter jeg aldri av filmer så godt mulig det var venninna mi som gråt når vi så denne i nittenpilogbue.

Gammel 07-02-25, 13:16   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Cinema paradiso
- livssentimentalitet

Gammel 07-02-25, 13:25   #30
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Terms of endetarmen, gammel og god.

Endetarmen her også, i tillegg til Broene i Madison County.

Min aller første gråtefilm var Disney’s To gode venner. Da den gikk på kino tidlig på 80-tallet.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 14:03   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa vil si Titanic.

Det en litt morsom historie. Vi skulle fly over Atlanterhavet, og snuppa bestemte seg for å gjøre "samme reise" på den filmen hun startet med. Dette var høsten 2006, og hun var 11 år. Jeg hadde et hulkende pikebarn i nabosetet i veldig mange timer etterpå. Hun ler godt av det i dag, men gråter fremdeles når hun ser filmen.

Gammel 07-02-25, 14:44   #32
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Den aller første filmen jeg husker jeg gråt av, var Once were warriors. Den er fra -94, så ganske gammel.

Gammel 07-02-25, 14:44   #33
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa vil si Titanic.

Det en litt morsom historie. Vi skulle fly over Atlanterhavet, og snuppa bestemte seg for å gjøre "samme reise" på den filmen hun startet med. Dette var høsten 2006, og hun var 11 år. Jeg hadde et hulkende pikebarn i nabosetet i veldig mange timer etterpå. Hun ler godt av det i dag, men gråter fremdeles når hun ser filmen.

Ha ha, min snuppe vil trolig si Guardians of the Galaxy Vol. 3. Det var noe med de dyrene som var fanget og ble eksperimentert på som traff henne noe veldig, og hun gikk helt i oppløsning. Eller Billy Elliot. Det var visstnok den første filmen hun gråt av (hvis vi ikke regner Lilo og Stitch da hun var veldig liten), så det var den som "åpnet slusene hennes", påstår hun.

Jeg gråter nesten aldri av filmer. Men husker jeg gråt av Kamilla og tyven, det var nok den første.

Sist redigert av My : 07-02-25 kl 15:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 14:54   #34
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan fort bli rørt av filmer, som f.eks sist jeg så "Dancing Queen" (barnefilm) på kino med ungen på 10 som ble veldig flau over meg. og den der... Lars er LOL.

Gammel 07-02-25, 15:06   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gråter en hel del av Innsiden Ut 2.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 15:23   #36
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg gråter aldri av film, tror faktisk ikke det har skjedd i mitt 55-årige liv. Og jeg har sett MYE film. Mulig jeg er en kald fisk. Men jeg kan bli fryktelig berørt av dem, og den filmen som har gjort meg tristest, tror jeg må være «Blå er den varmeste fargen». Den satt i meg kjempelenge.

Denne filmen satt meg ut i flere dager husker jeg, utrolig sterk. Det er noe med alderen til hovedpersonen, og den sterke forelskelsen som er så troverdig og mesterlig gjengitt. Og skuespillerprestasjonene. Jeg tenker fortsatt på den av og til, og har tegneserieromanen den er basert på i hylla, men ikke klart å lese den.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-25, 15:30   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg griner av altfor mye. Jeg tror det er tilnærmet umulig for meg å se et frieri på film uten å få tårer i øynene. Nesten uansett hvor tacky det er.

Gammel 07-02-25, 16:28   #38
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Den filmen om Queen, og Freddie Mercury. Jeg gråt ikke bare inne i kinosalen, men i 20 minutter etterpå.

My girl er for meg også en av de første jeg gråt skikkelig til. Kamilla og tyven, og. Den har jeg ikke sett igjen, så jeg vet ikke hvordan det ville vært nå. My girl har kuttet sett flere ganger og gråter på samme steder hver gang.

Mannen min gråter sjelden. De tre filmene jeg vet om at han har grått til er Benjamin Button, Titanic og Ibelin.

Gammel 10-02-25, 09:03   #39
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg gråter en hel del av Innsiden Ut 2.

Ja himmel, den har jeg nettopp sett. Kjenner man seg igjen, mon tro?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-25, 13:12   #40
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Broene i Madison County, Brokeback Mountain og Cinema Paradiso. Hører mange gråter seg gjennom Ibelin, den har jeg fortsatt ikke fått sett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.