|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Lettvint selskapsmiddag til 9Hvis kjøttet er mørt, altså at det er lett å «dra» fra hverandre er det ikke noe poeng å la det koke lengre. At det fremstår tørt kan enten være selve kjøttstykkes kvalitet eller at det er litt mye kokt.
![]() |
#42 |
I mål
|
![]() Sv: Lettvint selskapsmiddag til 9Ok. Det høres greit ut. Det er kanskje også litt at jeg ikke fikk tak i røkt paprika. Jeg brukte vanlig, men det blir jo ikke det samme. Kan kanskje derfor være ekstra lurt å hive i litt chili? Jeg tror kjøttet blir helt greit altså, når resten kommer oppi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettvint selskapsmiddag til 9
Hahaha. Jeg har hatt den samme diskusjonen med mamma som alltid vil "diske opp med" sodd som noe ekstra godt når jeg kommer på besøk. For meg er det en ganske kjip suppe: Poteter, gulrøtter, tynn buljong og noen kjøttboller og kjøttbiter, liksom. Mamma er bergenser, men har tatt til seg sodd fordi det er så lettvint. Den kjøper jeg, men at dette skal være festmat, skjønner jeg virkelig ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
I mål
|
![]() Sv: Lettvint selskapsmiddag til 9Jeg vil bare oppdatere med at det ble veldig vellykket med stroganoffen fra Gladkokken. Takk for tips og veiledning, Nextlife. Jeg fikk tak i røkt paprika og tok i etterpå, og smakte til med litt mer sennep. Ble veldig bra og fikk mye ros. Kjøttet var ikke tørt når alt ble servert samlet. Stekte en langpanne med små poteter i ovnen til, og et brett med brokkoli. Fungerte supert. Kommer til å lage den igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Rockesøster
|
Så bra!
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Min eldste som nå er på folkehøgskole i Trøndelag fikk sodd der. Hun likte det, men mente at lapskaus var bedre.
![]() |
#47 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Lettvint selskapsmiddag til 9Så flott at det ble vellykket apan! Høres godt ut, og lagres til en annen gang.
![]() |
|
|