Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-24, 19:15   #421
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Anmeldt, siktet, tiltalt. Ulike, og med ulik alvorlighetsgrad, og ulike rettigheter.

Gammel 19-11-24, 19:49   #422
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tiltalt blir man vel først når det kommer til rettssak. Politiet har siktet han. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 12:25   #423
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Np begynner tråden å bli lang og jeg husker ikke alt som er skrevet. Men har tenkt litt på de kommentarene som blir skrevet i avisene om at nå må kongehuset uttale seg om saken. Og jeg har sikkert etterlyst det selv også.mem hva skal egentlig kongehuset si, de kan vel ikke si noe særlig enn det de allerede har gjort, at de ikke kan kommentere saken som politiet etterforsker og de har tillitt til politiet.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 12:27   #424
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker vel det er greit at de ikke sier noe mer? Kronprinsen har vel dann og vann sagt at det er alvorlige anklager, noe særlig mer ville det vel vært rart å si?

Gammel 20-11-24, 12:43   #425
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tenker vel det er greit at de ikke sier noe mer? Kronprinsen har vel dann og vann sagt at det er alvorlige anklager, noe særlig mer ville det vel vært rart å si?

Ja, enig. Han kan jo ikke godt gå ut fra at alt som rapporteres er sant, når saken er under etterforkning og stesønnen ikke er enig i at han er skyldig?

jeg leser på et annet forum, der er det heavy lynsjestemnig - men ikke mot den siktede, men mot moren hans.
Skikkelig lynsjestemning. Jeg er veldig glad jeg ikke er i hennes sko.

Og så vet jeg alt for mye både om vold i nære relasjoner, om traaumebånd og medavhengighet. dessuten tenker jeg at i en slik sak så er det den som har utført vold og trusler og overgrep som har det fulle og hele ansvaret for valget hen har gjort - og ingen andres. Ikke de som utsettes for det, og ikke mora, bestefaren, genene eller posisjon i samfunnet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 12:43   #426
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja er helt enig med deg.
Det jeg lurer på er hva de som skriver kommentarene, hva de tenker kongehuset skal si.

Gammel 20-11-24, 12:43   #427
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Ja er helt enig med deg.
Det jeg lurer på er hva de som skriver kommentarene, hva de tenker kongehuset skal si.

Ikke sant?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 12:45   #428
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har også lurt på hva de skulle sagt. Folk kommer ikke til å være fornøyd med hva de sier uansett.
Ikke kan de ekskludere han heller, slik politiske partier gjør med folk i varetekt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 12:48   #429
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Og saken kunne kanskje heller vært brukt i mediene til å "undervise" om vold i nære relasjoner. Hvorfor det ikke er så lett å gå eller flytte fra en som har utøvd vold mot deg. Det er så lett å tenke at fornærmede burde heller flyttet. Men én ser jo flere saker som er oppe nå at par fortsetter å bo i lag selv om ene parten er dømt for vold mot den andre.
Elevene på ungdomsskolen måtte få det forklart at en voldtekt kan være uten penetrering og fortsatt være voldtekt.

Gammel 20-11-24, 14:22   #430
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

jeg leser på et annet forum, der er det heavy lynsjestemnig - men ikke mot den siktede, men mot moren hans.
Skikkelig lynsjestemning. Jeg er veldig glad jeg ikke er i hennes sko.

Slikt er jo bare totalt idiotisk. Nøyaktig hva kan egentlig en mor (eller far) gjøre om ungen din er voldelig og gjør kriminelle ting? Hva ville man selv gjort om man hadde en kriminell unge?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 16:00   #431
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

For en mare dette har blitt, og da tenker jeg først og fremst på ofrene. Nå kan vi nok vente oss en studie i voldektoffershaming i alle flater.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 16:14   #432
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Slikt er jo bare totalt idiotisk. Nøyaktig hva kan egentlig en mor (eller far) gjøre om ungen din er voldelig og gjør kriminelle ting? Hva ville man selv gjort om man hadde en kriminell unge?

I tillegg er siktede en voksen mann.

Gammel 20-11-24, 20:39   #433
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kaste han ut av huset, ikke gi han penger eller støtte, hvertfall virker det som de mener han bare burde kastes på gata.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-24, 21:02   #434
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid veldig lett å løse andres problemer på avstand.

Og så tror jeg det hjelper på vår egen angst for at fæle ting kan skje, å tenke at "det er fordi de gjorde X, Y, Z feil, at dette fæle skjedde med dem!". Det gjør seg utslag i mye rart og ekkelt.

Gammel 20-11-24, 21:29   #435
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Intervjuet med Haakon var bare vondt å se på. Det blir så tydelig hvorfor monarki er feil styringsform. Det er jo ikke bare privelegier som følger med, men også noen helt urimelige forventinger. Ingen foreldre skulle være nødt å lire av seg hermetikksetninger fra kommavdelingen i den situasjonen familien er i nå. Han var på gråten, og det er helt grotesk at han må være med på det skuespillet der.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-24, 09:38   #436
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Intervjuet med Haakon var bare vondt å se på. Det blir så tydelig hvorfor monarki er feil styringsform. Det er jo ikke bare privelegier som følger med, men også noen helt urimelige forventinger. Ingen foreldre skulle være nødt å lire av seg hermetikksetninger fra kommavdelingen i den situasjonen familien er i nå. Han var på gråten, og det er helt grotesk at han må være med på det skuespillet der.

Ja, og det er derfor jeg er så mot monarki. Ikke fordi Marius er ute å kjøre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-24, 16:14   #437
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, det er slemt.

Gammel 22-11-24, 08:32   #438
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes forøvrig Debatten i går var ganske saklig for en gangs skyld. Bra at pressen får komme til for å forklare hvilke vurderinger de gjør, og at en ser forskjell på hvordan Se og Hør, VG og Aftenposten vurderer saken. Og så hørte jeg Brynjar Mehling på TV2 her om dagen hvor han var veldig så kategorisk på at Mette-Marit først og fremst er mor i denne saken og selvfølgelig ikke skal tvinges til å vitne eller å skulle inkriminere sønnen sin. Det at noen liksom krever at hun skal gå ut og forklare seg i offentligheten om denne saken er jo helt vilt. Det kronprinsen har sagt, er absolutt nok.

Jeg synes jo også at denne saken illustrerer veldig godt hvor unaturlig det er å ha et monarki, men jeg skjønner samtidig at tilhengere kanskje bare får mer sympati med kronprinsparet i denne saken. Selv om mange er så fordomsfulle at det er sjokkerende, så tror jeg de fleste klarer å forestille seg hvor vanskelig det er for en familie når en i familien kommer så ut og kjøre. Så republikaneren i meg har vel ikke akkurat fått så mye mer håp om at vi kan få avskaffet dette arkaiske styresettet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-25, 10:22   #439
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

De fleste som har interesse har vel fått det med seg.. Ny fornærmet person i saken. Se og hør navngir vedkommende.

Gammel 04-02-25, 13:36   #440
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

De fleste som har interesse har vel fått det med seg.. Ny fornærmet person i saken. Se og hør navngir vedkommende.

Hun valgte vel å stå frem selv på sosiale medier.

Må være fryktelig å bli konfrontert med et slikt overgrep mange år etterpå når man selv ikke engang har vært klar over det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.