|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tør du gå på villis?Ispigger når man går på naturis bør være like selvfølgelig som bilbelte i bil. Jeg er blitt vant til å gå med ispigger nå, og føler meg utrygg uten. Og helst ryggsekk med klesskift i vanntett pose. Det gir oppdrift også. Butikkene var utsolg for kasteliner tidligere i vinter, så det har jeg ikke enda. 'Alle' gikk på skøyter her tidligere i vinter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Tør du gå på villis?
Ifølge nettsidene til Skiforeningen har de kjørt snøscoter over Nøklevann i helgen. Det trygger meg en del, selv om os og slik muligens er tynnere. Jeg kjenner ikke det vannet så godt.
![]() |
#124 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg har ingen problemer med å gå på oppkjørte skiløyper over vann som er høyt trafikkerte (av folk på ski og bein). Sjekker selvsagt føremelding og tar egne vurderinger dersom det er tidlig eller sent på sesongen.
![]() |
#125 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg har begynt å gå på villis etter å ha lest meg opp, lært meg å bruke sikkerhetsutstyr, gått på plumpekurs og skaffet meg iskunnskap + erfarne turvenner. Får noen magiske turer innimellom (og noen fall som sikkert er morsomme å se på). Turskøyting er helt fantastisk! (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Det ser jo veldig bra ut, banana! Det må jo være en utrolig fri følelse også.
![]() |
#127 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Har gjort det mange ganger på vann. Da har det vært sånn at man kunne se at isen var tjukk nok. Men det var litt skummelt en gang for det knakte veldig, og hørtes nesten ut som torden. Husker ikke forklaring jeg fikk på den lyden, men det var vel noe om at isen beveget seg litt.
![]() |
#128 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg går på ski over islagte og snødekte vann, når folk som har peiling har vært og stikket løype.
![]() |
![]() |
#129 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tør du gå på villis?Jeg er ikke så glad i det, men gjør det innimellom. På hytta til svigermor er det scooter- løyper på isen, så regner med det er trygt der. Går på ski og isfisker.
![]() |
#131 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Tør du gå på villis?Anbefaler denne for å sjekke før man drar ut. Mange gode råd også!
![]() |
|
|