Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Mars er den nye vintermåneden?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-25, 14:02   #21
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mars er den nye vintermåneden?

Mars har aldei vært en vårmåned. I min landsdel er det vinter fra oktober til og med mars. Det er fint, vinter er bra. Liker man ikke vinter, bør man heller bo et annet sted.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 14:14   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror ikke dere skjønner hva jeg spør om. Eventuelt er jeg kjempedårlig til å forklare…

Joda, vi er bare ikke enige med at det noe nytt fenomen.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 14:30   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Joda, vi er bare ikke enige med at det noe nytt fenomen.

Nytt fenomen? Nei. Det synes ikke jeg heller. Overhodet. Men jeg lurte på hva Ane Nyrerød, som tross alt er meteorolog, mente med det hun sa.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 14:31   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Stavanger blomstrer krokusen as we speak, så det er tidlig vår her. Men det kan komme snø i mars, ja.

Gammel 01-02-25, 14:33   #25
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Liker man ikke vinter, bør man heller bo et annet sted.

Evt at man lever godt med at ikke alt er perfekt.

Gammel 01-02-25, 14:38   #26
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nytt fenomen? Nei. Det synes ikke jeg heller. Overhodet. Men jeg lurte på hva Ane Nyrerød, som tross alt er meteorolog, mente med det hun sa.

Ane Nyrerød er værmelder på TV med en bachelorgrad i grafisk design, så vidt jeg kan se, så det er ikke sikkert hun uttalte seg så meterologisk. Kanskje det var mer sånn «orange is the new black», og refererte til det flere er inne på her om at mars opplevdes som en større kontrast til vinteren før?

Om noe så tenker jeg at inndelingen med tre måneder i hver årstid blir mindre relevant. For hvis det er tilfelle, gjør jo «flyttingen» av mars at juni blir en vårmåned.

Gammel 01-02-25, 14:49   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det kan hende hun faktisk bare er værmelder. Det sjekket jeg ikke.

Gammel 01-02-25, 14:50   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men det er rett før jeg spør henne hva hun mente.

Gammel 01-02-25, 15:04   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der jeg bodde da jeg var liten, indre Sørlandet, kunne det være snøflekker på 17. mai noen ganger. Så jeg kan aldri huske mars som noen vårmåned, i de over femti årene jeg har minner fra. Kan ikke se noe som har endret seg der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 15:12   #30
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen av de på TV2 Været som er meterologer? Det var det kun Siri Kalvik som ble, etterhvert.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 15:47   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Aner ikke. Men jeg tok det som en faglig framstilling da hun sa «mars er den nye vintermåneden». Det burde jeg nok ikke. Og det strider jo mot det som står om klimaendringer og årstider i linken over.

Gammel 01-02-25, 16:11   #32
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

April er også en vintermåned.
Hilsen desillusjoner.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 16:33   #33
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

April er også en vintermåned.
Hilsen desillusjoner.

Jeg skal på hyttetur i ditt nabolag siste helga i mars, så jeg håper dere fortsatt har vinter og skiføre da.

Gammel 01-02-25, 19:21   #34
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Kan denne være litt forklarende:

https://www.vg.no/nyheter/i/Xj39Xo/p...else-neste-uke

Gammel 01-02-25, 19:48   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kan denne være litt forklarende:

https://www.vg.no/nyheter/i/Xj39Xo/p...else-neste-uke

Mja, men den artikkelen tar også utgangspunkt i det samme som i linken lenger oppe, nemlig at det blir stadig mildere og kortere vintre. Ane N sa det motsatte.

Men det er ikke så viktig altså. Det var tydeligvis ikke en faglig forankret påstand.

Gammel 01-02-25, 22:15   #36
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er født i mars, nesten midten, og mine foreldre sier at det alltid snør rundt min bursdag. Ofte mye og store snøfiller også som legger seg. Da eldste ble født, i begynnelsen av mars var det fire årstider. Ene dagen vår, neste dag snøstorm. Dette viser seg ofte å stemme gjennom de siste 26 årene. For meg er altså mars fire årstider. Sørvestlandet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-25, 22:17   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det snør oftere 15. mars enn 15. desember, for å si det sånn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.