|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#861 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg synes livet definitivt hadde vært litt mindre godt å leve uten god mat. Jeg lager 99,9% av middagene her i huset (jeg må være syk eller bortreist hvis mannen skal lage) og liker det også. Til gjengjeld slipper jeg oppvasken.
#862 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråd #20Når et gjelder mat er jeg på laget til Tjorven og My. Det er bare så lite overskudd jeg har til å lage mat, og Helten har mye mindre tid enn det jeg har. |
![]() |
![]() |
#863 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråd #20Absolutt lov å være takknemlig, Tjorven!
Dette! Akkurat slik er det her også. Så det sier en god del om hva jeg mener om middag når jeg gruffer hardt over at jeg må lage en og annen middag. Som i går.
![]() |
#864 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #20Mannen lager alltid pizza på lørdager, fredager lager vi ofte maten sammen, resten av uka er det jeg som lager middagen. Det kjedeligste er å finne på hva vi skal ha. Ja, og hvis kjøkkenet må ryddes før jeg kan begynne med matlagingen. Da blir jeg sur. Særlig hvis de andre i familien er hjemme, og bare sitter og venter på at jeg skal komme hjem og lage middag, og ikke har giddet å tømme oppvaksmaskina og rydde kjøkkenet engang.
#865 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg setter pris på god mat, og det er mannen som lager det meste av maten, de er bare at em den kommende direktørtittelen kommer også en mindre fleksibel arbeidstid, så det at han pr idag slutter på jobb 15 og reiser hjem og lager middag, utgår litt når han må jobbe til 16, og med unger som skal hit og dit litt tidlig på ettermiddagen har et vært en luksus at han kunne det, så alle fikk mat. Så, derfor synes jeg at en kokk hadde gjort seg, sånn at maten fortsatt kunne vært servert og spist og alle som skulle noe hadde skiftet og var klare til avreise 1710.
#866 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Malama: sånn for å være litt djevelens advokat - du har jo unger som er gamle nok til å lage middag. I hvert fall 2 av 3 har en alder som tilsier at det skulle være en overkommelig oppgave å få. Særlig hvis dette er en oppgave du virkelig hater, så kan den jo fordeles på litt flere. (Det samme gjelder jo for rydding og vasking, for øvrig.)
![]() |
#867 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråd #20Når du skrev det Tjorven så kom jeg jo på at jeg faktisk ikke lager 99,9% av middagene, for barna lager middag også (langt mer enn mannen gjør, men de liker å gjøre det). Det er absolutt både hyggelig og praktisk at store barn lager middag, og så synes jeg det er noe som er viktig å kunne. Så kan det selvsagt være man finner ut at man ikke liker å lage mat og i voksen alder derfor lar være, men da er det i det minste et valg og ikke fordi man ikke kan.
#869 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #20Ja, at ungene skal begynne å lage middag er faktisk på planen her, når ting altså endrer seg som de gjør. Eldetmann er jo ikke interessert i mat i det hele tatt, og det vil trolig kreve mye å få ham til å begynne å ta ansvar for matlaging utover å varme pizzarester fra kjøleskapet.
#870 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #20gruff: spysyk unge! Håper virkelig vi andre slipper unna.
#871 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg vil ha en telefon med et jobbtilbud….
#872 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har bestilt, og fått i posten bursdagsgave til mannen min. En skikkelig nais RedBull Racing Hoodie. Så stilig at jeg burde hatt den selv.
#873 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #20
Gjør det.
#875 |
Panzerekstremfeminist
|
Bestill en til. Noen unntak finnes fra den "ikke-matchende-grilldress"-regelen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#876 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gruffetråd #20Handlingslamma mannfolk. |
![]() |
![]() |
#877 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
#878 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Liker ikke lage middag, jeg heller. Eller bake. Gjør det likevel, for jeg synes ungene mine (nå såvidt voksne) skal vokse opp med både hjemmebakt og hjemmelagd. Jeg lager 100% av alle middager, og av ulike grunner bidrar ikke barna selv om de er i en alder hvor de burde gjort det. Gruffer ikke over det, for det er bare sånn det er. Men har mål om å gjøre eldste litt mer selvstendig i livet i løpet av de neste tre årene og yngste i løpet av de neste fem. Det siste er sikkert litt ambisiøst, men han skal nå modnes en del han og forhåpentligvis.
#879 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #20Mannen min lager heldigvis oftest middag, oftere enn meg, og det er jeg veldig fornøyd med!
#880 |
Glad
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har gruffet nok over middag og gjort noe med det: alle har sin middagsdag med ansvar for både å bestemme og lage. Må si fra slik at vi kan handle inn. Gruffet sist uke gikk på at eldste ikke kunne skjønne hva hun skulle lage, til tross for fulle skap. Og dermed endte far opp med å lage. Gruffet i dag var at samme jente etter noe påtrykk lagde middag, men for sent til at 3 av 5 rakk å spise, den fjerde spiste noe annet, og hun selv glemte å spise fordi hun så på serie.
|
|