Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-25, 21:06   #841
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Blondie.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 16:24   #842
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Blondie.

Egentlig burde denne lagt under en "meh" tråd...for det er litt gruff og litt glede. Men jeg gruffer altså over at jeg er dønn gåen i dag bare fordi at jeg gjorde litt mer enn normalt for meg i helgen. Men så er jeg jo glad for at jeg HAR disse små utbruddene av energi.

Gammel 27-01-25, 17:06   #843
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Blondie

Jeg gruffer over at jeg virkelig hater å lage middag. Mat interesserer meg virkelig ikke. Kan de ikke snart bare finne en måte kroppen kan leve uten dette begredelige inntaket hver dag

Gammel 27-01-25, 18:28   #844
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ha kokk og husholderske. Basta!

Gammel 27-01-25, 19:01   #845
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ha en tradwife! Evt bli sånn trofékone med hushjelp. Jeg er lite interessert i husarbeid og synes det å lage mat er gøy bare når jeg ikke må. Jeg lager mat 7/7 dager hver dag, hver år, så jeg er møkklei.

Sist redigert av Karamell : 27-01-25 kl 21:56.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 19:34   #846
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Trofekone med hushjelp, ja, det vil jeg også bli. Det kan da vel passe seg, jeg blir da snart direktørfrue, så hvorfor ikke?

Gammel 27-01-25, 20:08   #847
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Byggeprosjekt på nabotomta. en periode drev de sprenging, men det var jo greit, det var et smell elle to for dagen. en periode drev den komprimering, det var grusomt og medførte litt valg av hjemmekontor. Men nå driver de åpenart og skal ha vekk berget som er for nært veien til at det kan sprenges. Såen gravemaskin med en pigg hakker og hakker og hakker og hakker på det.

Det er ikke like grusomt som da den vesle, tunge, vibrerende maskinen komprimerte massene, da vibrerte jo JEG, men det er relativt slitsomt å høre på. De er sikkert omtenksomme, for det var ikke så ille i normal arbeidstid som det har vært nå i kveld synes jeg. Det er bare det at jeg jobber jo overtid. Prøver å få et årsoppgjør klart, og da er det litt slitsom åhøre på hakk, hakk, hakk, hakk,hakk hakk, hakk.

Gammel 27-01-25, 22:00   #848
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet mitt er at jeg alt er en nesten hjemmeværende frue - uten kokk og hushjelp, så jeg har tid til å stille med ferdig middag hver dag. Men en latsabb og sjuske uten spesielt estetisk sans er jeg fremdeles, så huset er som det er. Revisjonspartnerfruen har dog sutret seg til vaskehjelp i noen rom hver 14. dag.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 22:13   #849
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Trofekone med hushjelp, ja, det vil jeg også bli. Det kan da vel passe seg, jeg blir da snart direktørfrue, så hvorfor ikke?

Jeg har vært direktørfrue i flere år, men det følger skuffende få kokker og hushjelper med tittelen. Skuffende dårlig lønn til hun som er påtvunget kokk også.

007 er ikke aktiv  
Gammel 27-01-25, 22:21   #850
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Make direktørtittelen great again.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 28-01-25, 07:07   #851
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har vært direktørfrue i flere år, men det følger skuffende få kokker og hushjelper med tittelen. Skuffende dårlig lønn til hun som er påtvunget kokk også.

Søren. Jeg mistenker det altså, men jeg synes det burde følge med kokk og hushjelp.

Gammel 28-01-25, 08:07   #852
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg gruffer over at jeg virkelig hater å lage middag. Mat interesserer meg virkelig ikke. Kan de ikke snart bare finne en måte kroppen kan leve uten dette begredelige inntaket hver dag

Takk for påminnelsen. Det er mye jeg er skikkelig dårlig på når det kommer til husmorfronten, men akkurat å lage middag synes jeg er helt ålreit og jeg opplever "mestring". Ikke at hele familien jubler over middagen hver dag, men jeg vet at det jeg produserer både er relativt sunt og godt. Uten at jeg synes det er for mye jobb.

Jeg har tenkt en del på hvor kjipt det må være å lage middag hver dag, og ikke egentlig finne det noe som helst interessant. For er det en ting jeg bruker mye tid på, så er det middagene.

Så i dag velger jeg rett og slett å være litt takknemlig i gruffetråden. Jeg håper at det også er lov.

Gammel 28-01-25, 08:19   #853
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da mormor begynte å bli gammel, sa hun at hun gledet seg til å bo på sykehjem og få servert middag hver dag uten å måtte hverken planlegge eller lage den selv.

Jeg gruffer over jobben i dag. Jeg har hyggelige kollegaer, men begynner å bli lei av å være den eneste som sitter med mitt fag, det kjennes rett og slett litt ensomt for tiden.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 28-01-25, 09:04   #854
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

En annen middagshater melder seg. Jeg trodde jeg hadde bestilt hello fresh denne uken, men det var visst neste uke, så nå må jeg finne på middager selv. Mannen er på reise, så null hjelp derfra.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 28-01-25, 09:08   #855
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare så det er sagt; jeg synes det er langt vanskeligere å finne på hva vi skal ha til middag enn å faktisk lage den. Vi har hatt matkasse annenhver uke siden det ble tilbudt i det norske markedet. Nå deler jeg og ungene på å sette opp menyer de uke vi skal ha. Å sette sammen en matkasse finner jeg slett ikke krevende. Vi bestiller en kjøtt, en fisk og en kylling, og så en fjerde oppskrift som kan være hva som helst. Som regel vegetar hvis snuppa eller jeg bestiller. Jeg synes det er vanskeligere å bestemme hva vi skal velge bort enn å finne noe vi har lyst på.

De ukene vi ikke har matkasse, så synes jeg det kan være litt stress å finne på noe godt. Men jeg får ofte hjelp av både mann og "barn" de ukene. Både til å finne på og lage mat.

Gammel 28-01-25, 09:19   #856
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig bortskjemt, for mannen min lager middag 99,9% av gangene. Med mindre han er syk eller borte, er det han som lager. Det jeg ikke skjønner er hvordan han orker å lage ordentlig middag fra bunnen, med mange prosesser, når han kommer hjem og ikke har spist siden lunsj. Det er virkelig helt uforståelig for meg. Vi hadde hatt et MYE kjipere kosthold hvis jeg måtte lage mer middag.

Men jeg er heller ikke interessert i mat, for min del kunne jeg spist salat til middag hver eneste dag. Jeg drømmer om at noen skal finne opp en pille som gir meg all næring jeg trenger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-01-25, 09:30   #857
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes mat er gørr kjedelig. Jeg lager all mat hele uken. Jeg liker ikke fisk, de andre vil ikke ha suppe eller vegetar og de spiser sykt mye. Jeg hater det HVER ENESTE DAG.

Gammel 28-01-25, 09:42   #858
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg er skikkelig glad i mat, og blir oppriktig glad av et godt måltid. I går testa vi ut en ny rett som viste seg å være kjempegod, og da blir jeg lykkelig helt inn i sjela. Det hjelper jo VELDIG på at jeg synes det er overkommelig å lage en skikkelig middag hver dag.

Det har trolig også bidratt til at jeg er notorisk overvektig, men det er en annen sak.

Gammel 28-01-25, 09:44   #859
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har det faktisk for travelt i hverdagen til å få matkasse til å fungere. Med to unger som trener seks dager pr. uke, men ikke samtidig, og som sjelden har fri samtidig, er det utfordrende. Vi har prøvd i flere omganger, men det blir mye tilfeldig mat i farta på oss.

Gammel 28-01-25, 09:56   #860
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med Tjorven, og hadde visnet inni meg hvis gode måltider ble byttet ut med en pille.

Jeg gruffer fordi nettet har vært nede hos oss fra og med i går. Gjelder visst flere husstander i området, og det jobbes med saken. Det er ganske utrolig hvor mye som avhenger av internett. Særlig med en mann som elsker alt som styres med en app, og kobles til wi-fi. Internett har jeg jo på mobilen, men kan verken se tv, spille musikk eller sjekke temperaturen uten wi-fi. Snart blir det vel slik at vi trenger nett for å skylle ned i do, fordi doen er helautomatisk og appstyrt, og må være koblet ti wifi for å funke. Eller pusse tenner? Hva med en appstyrt tannbørste som er koblet til wi-fi dere? Kjempegøy!

Sist redigert av My : 28-01-25 kl 10:10.
My er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.