|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#901 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?En USAsk regjering med bare egosentriske folk og folk som liker å plage andre, så skal dere se at denne teåden kommer godt med etter hvert. |
![]() |
![]() |
#902 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har brukt januar til å rydde litt i beredskapslageret, og så har jeg hatt ganske mange dager alene på hytta nå, og gjort en test/challenge. Mest av latskap - orker ikke å dra på butikken, men også for å teste litt hva som funker å spise og lage med tanke på beredskapslager. Jeg ser at med mel, gryn, sukker, buljongterninger, gjær, bakepulver og div grønnsakshermetikk, så kan jeg klare meg ganske lenge. Hadde i tillegg med meg opp egg, melk, fløte, yoghurt, kefir og syltetøy. Og så var det noe posemat i skapet som jeg nå har spist opp. I dag bakte jeg en liten batch rundstykker. Konklusjon: tror grønnsakshermetikk er å foretrekke foran posemat, egentlig. Og det spises uansett jevnlig hjemme. Jeg ser at melk og egg er det som jeg «trenger» mest, av ferskvarer. Kanskje man burde ha noe tørrmelk liggende? Og sånt eggehvitepulver?
#903 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg ser grønnsaker er det vi mangler i beredskapslageret. Vi har noe frossent, men ikke mye mer enn erter og noe rosenkål. Hvilke grønnsaker har du hermetisk?
#904 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg tenkte på det som Prior akkurat lanserte.
#905 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?På hytta var det mest mais på boks, og tomater.
#906 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Tomater og mais, ja der er vi storforbrukere. Jeg kjøper alltid brett med tomatbokser og har stående. Glemte det blir del av beredskapen.
#907 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi handlet inn til beredskapslageret vårt i helga. Vi har lenge hatt kontroll på vannlager, og batterier, lommelykt, toalettpapir, bind/tamponger og slike ting, men ikke noe system på mat.
#908 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi bør trolig få bedre orden på det mat-lageret vi også, det holder ikke lenger å si at vi kjøper alltid 3 pakker havregryn når vi kjøper. Vi har noe mat i fryseren og boentørrmat/hermetikk men reelt ville vi nok gå tom etter få dager så vi må nok strukturere og handle litt.
#909 |
Lesende
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi må rydde og muligens fornye noe her også, planen er å gjøre det i helgen. Kontanter må vi også skaffe. Spørsmålet er om det er viktig. |
![]() |
![]() |
#910 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Ja søren, kontanter. Hvor mye liksom? Får ikke helt gehør for det hos mannen, så han var nettopp i banken med alle julegavepengene til ungene.
#912 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?vi skal også ta en oppdatering, og passe på å kjøpe inn i større kvanta av varer det går mye av som havregryn og hermetiske tomater, ingen grunn til at vi ikke skal ha ekstra av disse varene på boden. Sist redigert av Galathea : 22-01-25 kl 12:54. |
![]() |
![]() |
#913 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Hvis noen vil ha tips i form av podkast, uten å måtte forholde seg til de mest ekstreme prepperne, kan jeg anbefale I väntan på katastrofen. Mange gode tips om dyrking av mat, oppbevaring og andre forberedelser.
#914 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg er ikke en særlig bekymret person, iallfall ikke på dette området. Eller, jeg bekymrer meg jo selvsagt for despotene som for tiden styrer store land, men jeg greier ikke krisemaksimere om isolasjon for min egen del. Men jeg er relativt lovlydig, så jeg har tenkt på dette med beredskapslager. Jeg sier ikke at det ikke er lurt. |
![]() |
![]() |
#915 |
Lesende
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi gror hvitløk og urter i hagebedene og har rabarbra, solbær og ripsbusk i hagen også. Epletreet er alt for nytt til å være nyttig ennå, men hvis apokalypsen kan vente til 2027 så skal vi ha matauk der i hvert fall. Vi har også stadig rådyr streifende forbi, det kan bli nyttig i en skikkelig krise, men bare hvis lover ikke lenger gjelder.
|
![]() |
![]() |
#916 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Har en 200-liters varmtvannstank. Kan tømme og koke vannet (på primus eller bål, har ved). |
![]() |
![]() |
#917 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
Vi har 3000 pr. pers i kontanter.
#918 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg også et par tusen i krypto, som jeg kjøpte etter at Russland invaderte Ukraina. (Eller, jeg kjøpte for en tusenlapp. Nå er de verdt 3500).
#920 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg kan innrømme at jeg ikke har kontanter.
![]() |
|
|