Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-25, 14:32   #721
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Ang tenner: Mannen har spist myk mat siden tidlig desember pga fall og tre løse tenner. Søøen har vært hos tannlege og fått slipt en tann etter at noen slengte en champagneflaske i ansiktet hans på nyttårsaften.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 10-01-25, 14:51   #722
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Check: https://www.elkjop.no/brand/samsung/samsung-klokkereim

Tusen takk. Der har jeg et par ønsker til ønskelisten min

En hvit it en lilla

Hilsen hun med lilla samung telefon

Gammel 10-01-25, 14:56   #723
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 10-01-25, 15:15   #724
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også startet året hos tannlegen, pga oppstart av behandling som krever at alt tannarbeid for de neste årene er tatt. Du vet du har litt i vente når tannlegen starter en setning med «veeeel, den gode nyheten er…»

Gammel 10-01-25, 15:30   #725
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Tannlegetime på meg også, var sikker på at en liten fylling manglet, det iser og gjør vondt. Så er det bare muskel, kjeve og bitt problemer igjen. Har hatt luftveisinfeksjon siden 22. desember og sovet elendig og ikke trent bevegelighet rygg. Slapp unna med 800,- for ingenting.

Gammel 10-01-25, 15:40   #726
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Helikopterforeldre som synes det er helt i orden å kontakte sitt voksne barns potensielle nye arbeidssted og stille spørsmål, etter at det voksne barnet har vært på et intervju. - Hjælpes!

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 10-01-25, 15:49   #727
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, gud, hva svarte du?! De bør jo faktisk få tilbakemelding om at de regelrett skader avkommets muligheter!

Gammel 10-01-25, 16:22   #728
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og i serien "er det lov å gruffe over at andre gruffer, i gruffetråden?", så mener jeg GENERELT (ikke nødvendigvis i tråden), at vi rett og slett må slutte og sutre, og tåle 2-3 dager med kaos de få dagene det er helt elleville snømengder. Det sier seg selv at vi ikke kan betale for å ha beredskap for at alt skal gå knirkefritt disse få dagene.

Jeg syns denne runden med snøkaos i Oslo gikk ganske bra. Det eneste jeg vil sutre over, er Ruters manglende forståelse av hvor ubeskrivelig viktig det er å kommunisere. Først godt utpå tirsdagen fant jeg en side hos Ruter hvor det stod at så og si alle by-bussene var innstilt fra mandag kveld og til kl. 11 på tirsdagen. Hvorfor stod ikke det på førstesiden?

Og når man tar opp ruteplanleggeren - hvorfor står det ikke der at bussene er innstilt? Det er til å rive av seg håret av!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 10-01-25, 18:51   #729
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Helikopterforeldre som synes det er helt i orden å kontakte sitt voksne barns potensielle nye arbeidssted og stille spørsmål, etter at det voksne barnet har vært på et intervju. - Hjælpes!

Vanvittig! De skjønner tydeligvis ikke hva de gjør.

Gammel 10-01-25, 19:03   #730
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, gud, hva svarte du?! De bør jo faktisk få tilbakemelding om at de regelrett skader avkommets muligheter!

At jeg grunnet taushetsplikt ikke kan kommentere eller diskutere enkeltsøkere. At søkere som har spørsmål er hjertelig velkommen til å kontakte meg om de lurer på noe. Så svarte jeg generelt og overordnet på hva praksis er rundt det personen spurte om, og hvorfor det må være slik. Synes selv jeg var saklig, tydelig og superhøflig.

Passet på å la lederen min lese gjennom og godkjenne svaret før jeg skippet det av gårde. Synd med slik innblanding, for jeg merket jo hvordan dette påvirket meg negativt i vurderingen av søkeren. Har lest om slikt før, men å selv forholde meg til kamphelikopterforeldre for voksne mennesker, hadde jeg ikke forventet.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 10-01-25, 19:04   #731
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eks er en sånn forelder, Kaija. Det er jo helt krise.

Gammel 10-01-25, 19:14   #732
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Min eks er en sånn forelder, Kaija. Det er jo helt krise.

Uff, det er virkelig det. Syntes rett og slett synd på søkeren, for jeg tor denne kontakten skjedde på foreldrens eget initiativ. Hadde noen blandet seg inn slik da jeg var ung jobbsøker, ville jeg blitt rasende og SÅ ille berørt. -Ikke at det var noen fare for at det skulle skje.

Jeg luftet med min leder hvordan denne innblandingen styrte inntrykket i negativ retning. Og vi var enige om viktigheten av å huske at søkeren kunne være bra, til tross for dette.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 10-01-25, 19:30   #733
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer over mangel på energi! Var ute og handlet med mamsen i ettermiddag, og en skulle tro at jeg hadde sprunget en mil!

Gammel 10-01-25, 21:37   #734
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Tannlegetime på meg også, var sikker på at en liten fylling manglet, det iser og gjør vondt. Så er det bare muskel, kjeve og bitt problemer igjen. Har hatt luftveisinfeksjon siden 22. desember og sovet elendig og ikke trent bevegelighet rygg. Slapp unna med 800,- for ingenting.

Åh, der sier du noe. Jeg sliter med det samme - men har også hanglet og har masse stress i kroppen, siden desember. Jeg biter sammen tenna så mye at det er vondt.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 11-01-25, 10:42   #735
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Pakken min har hatt status "på lager" i snart tre døgn i appen postnordn. Argh, butikken brukte i tillegg tid før de sendte så jeg har ventet litt.

Gammel 11-01-25, 11:43   #736
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hormonplastermangel - igjen!

Godt å få det ut.

Gammel 11-01-25, 11:58   #737
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Pakken min har hatt status "på lager" i snart tre døgn i appen postnordn. Argh, butikken brukte i tillegg tid før de sendte så jeg har ventet litt.

Min har nå i evigheter vært på terminalen her i byen. Kjipt da jeg reiser i dag og blir borte i nesten to uker....

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 11-01-25, 12:38   #738
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Min har nå i evigheter vært på terminalen her i byen. Kjipt da jeg reiser i dag og blir borte i nesten to uker....

Den er ekstra kjip. Jeg skal tross alt være hjemme. To andre pakker har kommet mye raskere frem, posten og DHL. Begge brukte to-tre dager.

Gammel 11-01-25, 13:13   #739
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så utrolig kjipt at det skal ta så lang tid!
Totalt motsatt her. Guttungen bestilte lørdag kveld og pakken kom onsdag. Fra utlandet.

Gruffer over veldig møkkete vinduer.

Gammel 11-01-25, 13:46   #740
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min pakke kom etter 26 dager. Ikke i tide til jul, kan man si ...

Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.