Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sløseripopulismen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-25, 16:01   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sløseripopulismen

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg sier ikke at politikere skal bestemme kunst, eller at det ikke er et økosystem. Men som alt annet, så handler det om prioriteringer, og man må jo selv vurdere hva man synes det skal brukes mest penger til, og hvor mye. Selv synes jeg feks disse prosjektene her var vås, andre kan selvsagt mene noe annet. Det er jo ingen fasit. Noen mener kultur får for mye penger, andre mener det er for lite eller passe. Som med de fleste andre områder i samfunnet.

https://www.hellesiljeholm.com/The-M...-Kolsasstupene

https://www.nrk.no/ostfold/_baesjesk...sta_-1.2691953

Poenget er ikke hvilke kunstverk du personlig mener det er nødvendig å dra from som «vås», men at politikken skal ha armlengdes avstand til bl.a kunst og forskning. Det har vi sett eksempler på i de siste at ikke overholdes, verken nasjonalt eller lokalt. Og når hvilke kunstuttrykk og forskningsresultater vi skal ha plutselig blir politisk bestemt, så blir det et middel for politikk, ikke uavhengig. Og etterhvert vil økosystemet forvitre, og vi får dårligere kunst og forskning. Det har jo sammenheng med det som er nevnt over; at når politikere ikke liker resultatet av en utredning så bestiller de en ny. Jeg tror ikke det er besparende på sikt, fordi det er sammenhenger som gir ringvirkninger.

Når det er sagt; så må man selvsagt gjøre prioriteringer, jeg syns ikke kunst skal ha ubegrenset med midler, men det har den jo heller ikke. I den store sammenhengen er det ikke mye penger som går til kunst.

Dette er jo populismen. Fokusere på enkeltprosjekter sammen med spissformuleringer, og ikke nyansene.

Sist redigert av Tallulah : 09-01-25 kl 16:19.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-25, 16:50   #42
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvis man skal se etter de store sløse-postene så må man se på de store postene og det er virkelig ikke kultur. (Men de er mer synlige enn at det sitter saksbehandlere og lager utredninger man kunne spart seg for, eller at det betales for mye for eiendomsmasse som brukes for lite).

Gammel 09-01-25, 17:16   #43
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Tallullah: Jeg er helt enig i at de trenger armlengdes avstand. Jeg skjønner ikke hvorfor du tror jeg ikke mener det? Vi vanlige folk kan jo uansett ha våre meninger om sløsing, som på alle andre områder? Mulig vi snakker forbi hverandre?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.