|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#541 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024De travle, koselige, men innholdsrike og aktive dagene er over. Julaften er overstått, og det samme er bursdagen til minstemor som nå offisielt er 9.
![]() |
#542 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Her har vi hatt veldig rolige og avslappende juledager så langt. Ingen gjester, bare oss.Til nå har det vært mest brettspill og kortspill, TV og mat. Stort sett. Været inviterer ikke til utendørsaktiviteter. Det vil si storesøster har jobbet (tidligvakt) julaften, i går og i dag, så ikke fullt så rolig på henne, men med 130% tillegg synes hun det er verdt det. Hun kom akkurat hjem, og driver nå og ordner seg for å dra på fest. Guttungen har besøk av en kompis, de ser fotball i kjellerstua, og lillesøster er på besøk hos ei venninne. I morgen drar vi til svigers, og blir der til første nyttårsdag, så da braker det løs med bursdagsfeiring (niese, 17), romjulsselskap og familiesamvær. Vi håper været bedrer seg litt de nærmeste dagene. Fulle av optimisme tar vi med ski dit vi skal.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-12-24 kl 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2024Vi har vært i en leid leilighet rett ved bakken i Trysil i fem dager, og det har vært så utrolig deilig å bare være oss fire i familien. Stille og rolig kvalitetstid sammen. Gutta er 18.5 og 22 år, men liker heldigvis å være sammen med foreldrene sine fremdeles. Vi er hjemme igjen nå, som også er deilig. Men de julene vi har vært på fjellet med jevne mellomrom de siste 10 årene er de aller beste julene vi har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2024Hittil har vi ikke hatt gjester her, men det blir det på lørdag. Det er trivelig med et par dager bare oss to og så blir det veldig trivelig med nærfamilien på lørdag, da har Helten bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Vi har jo Mamma og tanten min boende hos oss helt til 3. januar (og fra i morgen, nå som de er ferdig med julefeiring hos hennes familie, er broren min og kona innom de fleste dager), men det er rolige og late dager med mye brettspill og (jule-)filmer likevel. Uteaktiviteter er jeg ikke vant til å fylle juledagene med. Julen tilbringes alltid inne og vi stikker ikke nesen ut annet enn for julebesøk eller handling. Det er sånn vi liker det.
![]() |
#546 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Juletråden 2024Vi kom hjem i går ettermiddag, og mann og eldste sønn dro rett på ulike festligheter. Yngste og jeg var hjemme og så kamp (ok, mest han).
![]() |
#548 |
|
Jeg må bare oppdatere på denne. Armbåndet kom ikke til jul, men det kom i dag. Så det endte med at det ble forskudd på bursdagsgave. Og jeg var kjempespent på om han kom til å like det.
![]() |
![]() |
#549 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2024Egentlig kunne jeg startet "Juletråden 2025", for i dag har jeg kjøpt den første julegaven.
![]() |
#550 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024Her jeg bor skal juletrær samles inn på fredag og tidligere i uka har mange lagt dem ut allerede. De er jo fullstendig nedsnødde nå, så det blir spennende å se hvor lenge de blir der.
![]() |
![]() |
#551 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2024Ja, naboen hadde lagt sitt midt i vår innkjørsel forrige fredag, slik at det sperret veien, så det ikke gikk an for oss å kjøre ut. I det største snøfallet i manns minne, over ei uke før innsamling (som om renovasjonsbilen hadde greid å kjøre opp hit uansett, forrige helg).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-01-25 kl 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juletråden 2024Her la noen juletreet sitt oppi en snøhaug brøytebilen legger midt på en snuplass. Så kom det mer snø og brøytebilen hadde følgelig enda mer snø på lager. Treet ligger der enda - ser noen greiner stikker ut.
![]() |
#553 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg gikk forbi en fyr dom drasset med seg julegranen sin inn i en liten skogteig vi har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024De som folk har lagt ut her er også dekket av brøytesnø nå.
![]() |
![]() |
#555 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2024Plass er det ikke her, langs veien. Men jeg legger det likevel ut fredag kveld, får balansere det på toppen av brøytekanten som har begravd hekken til naboen, og håpe på det beste. Inntil videre ligger det på gårdsplassen.
![]() |
#556 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2024Vi (les Helten) kapper opp juletreet til hhv fyring og komposthaugen. En mulighet vi er glad for å ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg husker tilbake til barndommen at treet ble klippet ned, greiene ble brent og det luktet godt da. Stammen ble kappet opp i passe kubber.
![]() |
#558 |
Semiaktiv
![]() Sv: Juletråden 2024Brann- og redningstjenesten ønsker ikke at folk skal fyre med juletrær. De sier at bare stammen kan brukes til brensel, men da må den tørke til neste fyringssesong. Resten av treet, med nåler, kan ikke brukes til fyring, de avgir giftige gasser.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-01-25 kl 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Her samler de ikke inn juletrær, men det er gratis å levere dem inn (alt hageavfall er gratis). Det gidder vi ikke hvert år, så stort sett står det 2-3 gamle juletrær heeeeelt bakerst i hagen (ute av syne, ute av sinn) og ser veldig triste ut til vi til slutt klipper/sager dem i biter og leverer som hageavfall.
![]() |
#560 |
Ja, det var vel noe med det som gjorde at vi sluttet med det, før vi uansett gikk over til plast. Og de er ikke noe særlig brenne.
![]() |
|
|