Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger en airfryer å plasseres med luft rundt seg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-25, 15:26   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger en airfryer å plasseres med luft rundt seg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hadde aldri i verden giddet å ha AirFryer om vi bare var to voksne.

Den funker best til to, maks tre, nettopp pga kapasiteten den har.
i helgen stekte jeg bacon i den. Mindre os enn på stekepanne, og ovnen var opptatt til annen mat.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-25, 19:45   #22
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

En "vanlig" ovn er rundt 70 liter i volum. Den lille kombi-ovnen/microen som var på siden du lenket til, Hyacinth, er på 44 liter. Den airfryeren vi har (som har riller på siden og stekebrett, slik at den oppfører seg som en bitteliten ovn) er på omtrent 11 liter. Jeg vil mene at disse tre forskjellige ovnene vil dekke forskjellige bruksområder.

Det sagt, så vet man jo aldri om man kommer til å falle for et kjøkkenapparat eller ei, før man har testet kjøkkenapparatet. Vi kjøpte en airfryer med skuff man skyver ut og inn - den ble brukt én gang, og deretter gitt bort. Men airfryer med riller på innsiden ble brukt såpass ofte at vi også kjøpte en ekstra til å ha på hytta.

Jeg tror vi i 95 av 100 tilfeller bruker airfryeren til en av disse tingene:
* varme opp pizzastykker (maks seks Pizzabakeren-stykker, og det krever at man følger med og flytter rundt på brettene)
* steke frossen eller fersk fisk (vanligvis nok fisk til to personer)
* varme opp rester (til en eller to personer)
* steke halvstekte rundstykker (der bruker vi ikke steke mer enn seks stykker)
* steke ostesmørbrød
* varme opp kjøttstykker (pølser, snitsel, etc)
* steke potet
* ovnssteke grønnsaker

Ofte kan vi varme opp eller steke fisk/kjøtt i airfryeren, og så steker vi potet eller grønnsaker i stekepanne. Det er sjelden vi kombinerer disse to ingrediens-typene i airfryeren samtidig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-25, 19:52   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg må sjekke. Jeg mente å linke til stekeovnen vår. Kombien er en annen.

Edit: Stekeovnen er lenger ned på siden. Vi har ikke den øverste mikroen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-25, 21:20   #24
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk airfryer til julaften og elsker den allerede. Både stekeovnen og mikroen vår er 10 år gamle og stekeovnen steker allerede ujevnt (også på varmluft). Pommes frites ble mye bedre, bacon mye bedre. Tok akkurat noen frosne pølser (tykke grillpølser) ut av fryseren og airfryeren brukte 9 minutter å tine og "steke" de.

Gammel 06-01-25, 21:36   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan godt være jeg kjøper airfryer etterhvert, og jeg ser absolutt vitsen. Men jeg tror jeg skal starte med å prøve å sette meg inn i de to ovnene jeg allerede har brukt en formue på. Det er egentlig ganske synd at mikroen bare brukes til mikro når den også kan steke og grille. Og som sagt er den vanlige stekeovnen helt sjokkerende rask til å varme seg opp. Når det gjelder grønnsaker, som vi spiser veldig mye av, så må jeg til med stekeovn uansett. Jeg hadde aldri fått plass til de mengdene jeg steker i en airfryer. Men til fisk, kylling etc hadde det jo vært supert.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-25, 21:37   #26
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå er dette fra Phillips egne sider, da, men:

https://www.philips.no/c-e/ho/artikl...mluftsovn.html

Aha. Det forklarer jo en del. Takk for lenke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.