Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-25, 13:27   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg var i Kina i sommer. Dere bør ha en god plan for hva dere skal se, og bestille bitlletter i god tid.

Nå har de vel innført visumfrihet i 14 dager (eller noe sånt), og da er det jo ikke like lenger samme stresset med å ha booket alle overnattinger på forhånd.

For interne reiser i landet vil jeg på det sterkeste anbefale dere å ta tog, selv på ganske lange strekninger så går det fortere enn å fly (hvis du inkluderer tiden det tar å komme seg til flyplassen og sikkerhetssjekker). I tillegg er det jo stor stas å kjøre tog som kjører i 350 km/t. Og siden du vet hvor jeg jobber - vise bilder fra hvor fort toget har kjørt til alle kollegene mine. De har nemlig display inni toget som viser hvor fort det kjører.

(Altså - vi kjørte fra Nanjing til Beijing på ca 3,5 time. Avstanden er like under 1000 kilometer. Det er omtrentlig det samme som Oslo - Mo i Rana ... på 3,5 time. Sånt jo ha'kke vi her i landet gitt. ... men da må jeg jo fortsette med å fortelle at dette toget bare stoppet i byer med mer enn 10 millioner innbyggere. De har et litt annet markedsgrunnlag for togreisene sine i Kina.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.