Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-25, 16:57   #581
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Den Dachsen, Lavender? Den ble aldri funnet, dessverre.

Gammel 03-01-25, 17:32   #582
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunden har bæsja og spydd ned store deler av stua og gangen stakkars. Gutta hadde ryddet opp det meste når jeg kom hjem. Men det ryker et par tepper og litt sånt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-01-25, 17:38   #583
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den fulgte jeg med på i ukevis.

Gammel 03-01-25, 18:27   #584
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Var det ikke Luna dachsen het? Stakkars liten hund og de som mistet henne.

Gammel 03-01-25, 21:12   #585
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Luna. Jeg lette og lette selv også. Hun forsvant i turområdet mitt. Jeg tror jeg noterte en av de siste observasjonene av henne, hun hadde løpt i full fart forbi et hus litt lengre oppe, på andre siden av elva.

Gammel 03-01-25, 21:34   #586
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan skrive under på at det er ille å oppleve at hunden din blir borte. Min terrier rømte fra kennel når vi var utenlands på høstferie. Jeg og ene datteren min reiste hjem så fort vi fikk det til, og vi fant heldigvis hunden, men det tok tre døgn. Det var en krevende opplevelse. Veldig fin støtte og oppfølging fra Rømlingene og fra venner, bekjente osv, men fy pokker, jeg håper jeg aldri opplever det igjen.
Det er virkelig trist å følge med på Rømlingene og se alle hundene som stikker i panikk pga noe så totalt meningsløst som fyrverkeri og mange av dem blir dessverre aldri funnet.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 04-01-25, 09:09   #587
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Idiot på veien! Sjåfør i en semitrailer har ligget bak en annen bil i over to mil, før han legger seg ut for å kjøre forbi. Da legger den andre bilen seg også ut og bremser, for å hindre semitraileren i å kjøre forbi. I alle dager! Hva er det med folk?

Slike ting bør man miste lappen for! Jeg håper intenst at politiet tar saken.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-01-25, 12:11   #588
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skjønner dere er frustrert over fyrverkeri i hytt og pine i tillegg til midnatt.

Ønsker meg båndtvang året rundt jeg.

Og Lille meg!

Gammel 04-01-25, 12:52   #589
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommunikasjonen med avdelingen på sykehuset der moren min er gir meg magesår. Hun klarer ikke å kommunisere selv og hvis jeg ringer dit svarer de litt uforstående og nesten i stilen «men hun har jo puls!».
Kjekt å vite om vi burde mobilisere familien som bor langt unna, for eksempel. Hun har vært der i to og en halv uke nå.

Gammel 04-01-25, 13:55   #590
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Skjønner dere er frustrert over fyrverkeri i hytt og pine i tillegg til midnatt.

Ønsker meg båndtvang året rundt jeg.

Og Lille meg!

Kopierer star jeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-01-25, 15:49   #591
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Fy søren, Lille meg! Regner ikke med at politiet tar saken. De er travelt opptatt med saker med sivile aksjoner mot naturinngrep, for det har tydeligvis TOPP PRIORITET!

Gammel 04-01-25, 16:23   #592
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Idiot på veien! Sjåfør i en semitrailer har ligget bak en annen bil i over to mil, før han legger seg ut for å kjøre forbi. Da legger den andre bilen seg også ut og bremser, for å hindre semitraileren i å kjøre forbi. I alle dager! Hva er det med folk?

Helt ærlig. Her er det to idioter.
Begge kan ta seg en bolle og gå hjem å skamme seg.
Sjåføren filmer med håndholdt telefon mens han (prøver) å kjøre forbi på vinterføre. I et digert vogntog. Når bilen forran oppfører seg dommen idiot er det kun autobremsene til vogntoget som forhindrer en ulykke fordi sjåføren er opptatt med å filme.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-01-25, 17:31   #593
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står at mobilen sto i mobilholderen, Floksa. Det er ikke uvanlig at yrkessjåfører har dashboard cam aktivert. Det er heller ikke et vogntog, men en semitrailer. Og hadde kjørt et par mil bak denne bilen som har ligget under fartsgrensen. Strekningen han forsøkte å kjøre forbi er også kjempelang med god sikt og ville ikke bydd på problemer for forbikjøring.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-01-25, 18:09   #594
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer veigruff: denne som kjørte på venstresida veien i snøvær og dårlig sikt. På svingete veier på Senja.
https://www.nordlys.no/5-34-2091986

Utrolig at det ikke stilles noen krav til kjøreferdigheter på vinterføre for alle de tusenvis av turister som lander her nord og legger av gårde i leiebil.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 04-01-25, 18:56   #595
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Og med barn i bilen, det kunne gått skikkelig ille.

Cauchy er ikke aktiv  
Gammel 05-01-25, 08:42   #596
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

For de som ikke så lørdagens bilist-gruff-video: Sjåføren som ikke ville slippe forbi semitraileren fortalte faktisk i etterkant at semitraileren ikke skulle få lov til å kjøre forbi ham. Jeg mener at sjåfører som har en idiotisk idé om at de skal bestemme hvem som "får lov" til å kjøre forbi, slike sjåfører bør miste lappen fram til de skifter mening. De har virkelig ingenting på veien å gjøre.

Dagens gruff: Ovnen som langtidsstekte ribba har skrudd seg av like etter at jeg la meg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 05-01-25, 10:18   #597
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble vekket 0430 idag av fyrverkeri i nabolaget. Det finnes en egen plass for sånne folk, samt at de ikke bør få lov til å puste. Sjåføren i Lille meg sitt innlegg går under samme kategori.

Gammel 05-01-25, 10:42   #598
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg får ikke varmepumpen til å lage varme. Og er usikker på hvor lenge det er siden den har gjort det, det her vært kaldt i huset i det siste men det har vi tilstrebet at det er snø ute og at jeg kanskje har satt nattsenkingen på den nye panelovnen litt for lavt. Jeg aktiverte nattsenking på varmepumpen også før jul men det har jo veiekt greit den går igang igjen kl 6 (som jeg sikkert burde justert ip 4 eller 5 tenkte jeg ) men ikke søren. Klokka er langt over det, jeg har til og med slått av hele nattsenkingen og skrudd opp varmen. Men den lager ikke varme. Den er idiotisk plasser under kjellertrappa, men den bidrar jo faktisk med en grunnvarme i huset. Som mangler. Og det er snø ute og alt er kaldt og det er midt på vinteren. Veldig feil tidspunkt at den ikke virker. Og internettet sier jeg bør sjekke om utedelen er dekket av snø. Den er like idiotisk bygget inn under en veranda. Det er vanskelig å komme seg dit. I alle fall når det ligger over en halv meter snø ute

Men ja, det er snø inne i garasjen fordi det blåste og snødee og blåste så det kom inn alle lufteluker. For for all del, det kan være snø der inne under verandaen også. Men det ser jeg ikke for den er nedsnødd.

Og da er det kaldt.

Gammel 05-01-25, 11:22   #599
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har renset filteret Malama? Det bruker å gjøre susen her, når varmepumpa ikke lenger gir varme like effektivt.

Gammel 05-01-25, 12:02   #600
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Rense filtre inne og på med klær og ut for å sjekke om vifta er nedsnødd eller iset. Bedre det enn å sitte inne og fryse.

Her er det 25 minus og masse fin snø, men det er upraktisk kaldt. Vi bærer inn ved etttee tur og fyrer i to etasjer. Det er varmt og godt inne, men turene ut etter ved er ikke så artige. Rart det der, jeg gruer meg i en time før jeg må ut etter ved, men kler gladelig på meg masse klær og drar på båltur i bekmørket (og fantastisk nordlys!) selv om det er akkurat like kaldt.

Lhi-My er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.