|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sengekonfigurasjon hytteVi bygger hytte og små bestemme oss for sengekomboen på soverommene. Håper dere har noen gode innspill |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteMitt forslag:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 30-12-24 kl 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteMin erfaring: Max sengeplass, minimalt gulvplass. Man trenger lite plass til å områ seg eller til lagring.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteMin anbefaling er å tenke fremover. Svigerforeldrene mine bygget hytte da de hadde tre single barn og tre år etterpå hadde de ingen single barn og to barnebarn. De har nå familiekøyer på alle soverom utenom eget.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteNå har jeg ikke noe erfaring med hytte, men det er viktig for meg å sove godt så jeg ville hatt en 180 seng der jeg skulle sovet. Smalere enn det fungerer ikke så godt for meg og mannen som liker å ligge langt fra hverandre |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteVil anbefale dobbeltseng på alle rom hvor det er plass, evt 140 cm hvis det er litt små rom.
![]() |
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteVårt soverom: 2 rammemadrasser a 80 cm satt som til dobbeltseng. Har event plass til 2*90. Skal vi gå for 160 el 180 bredde?
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 30-12-24 kl 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteJeg synes det er ett poeng med så mange soveplasser som mulig og ville gått for familikøyer der det er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteJeg har aldri skjønt poenget med familiekøyer. Hvilket normalbehov dekker det? Når vil man være tre på rommet liksom? Vil man ligge to sammen «nede» så må det være bredt nok til det (120 er for lite) så da ville jeg hatt nettopp det, uten plass til en til over… Hvis det ikke går/er nødvendig så ville jeg tatt vanlig køyeseng, med skuffer under underkøyen.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hyttePoenget med familiekøye et p utnytte plassen ved behov. To foreldre og en unge har vi lagt i slik hos svigermor i flere år (og en unge i en sofa på samme rom og til tider den tredje ungen i midten mellom oss...) de senere år har de tre ungene den fsmilirsengen op et romnog vi en dobbeltseng på et annet rom. På hytte blir det vel noe av det samme. Når man er mange så ligger det 3-4 på hvert rom. Og når det ikke gjør det, så kan man ha bagasjen oppi der eller annet
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteMin mening: Seng på 120cm er verken fisk eller fugl og helt bortkastet bruk av plass. Ikke kan man ligge 2 der (så sant de ikke er bitte små) og på en hytte trenger man ikke luksusen av å ha 120 cm alene. Ville gått for standard 80cm overalt.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytte
Det hender jo også at man vil være to på samme soverom, men ikke i samme seng. Hvis vi er på hytta med bare Lillesøster, sover hun og jeg i 150-sengen nede og mannen i overkøya. Hvis Storebror er med og ett av de andre rommene er ledige, sover Storebror og mannen i hver sin køye og Lillesøster og jeg sover sammen. Ved noen anledninger har Storebror, Lillesøster og jeg sovet på samme rom, og mannen og ett av hans søsken på samme rom. Svigerinnen min har hatt med moren og søsteren sin, og de tre sover sammen på ett rom. Familiekøyer gir rett og slett flere mulige "konfigurasjoner", det er mange ganger det er fint å være tre på ett rom.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteSå mye sengeplass som mulig, på hytte er ikke folk på rommene foruten når de sover eller skifter. Gjør loftstuen hyggelig, perfekt når barna har med seg venner og man i perioder ikke ønsker å være samme sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hyttePå hytta vår har vi 2 rom med familie øyer. Vi har valgt 90 øverst og 150 i bunn.
![]() |
#16 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Sengekonfigurasjon hytteVi har 5 soverom på hytten. Et med dobbeltrom, et med 4 enkle 90 senger, et med 2 enkle 90 senger, et med familiekøye 150 nede, et med familiekøye 120 nede.
![]() |
|
|