Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-24, 16:30   #521
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Uff, Taien, det hadde jeg i jula i fjor også. Fet julemat er ikke bra for galleproblemer. Det går bedre for meg i år etter at jeg ble obs på problemstillingen og gallleblæra ble operert ut i sommer.

Nå er det luftveier isteden. Jeg har vært syk i hele desember og hoster til jeg brekker meg. Mamma er på sykehuset med covid (og lungebetennelse), så jeg antar jeg har blitt smittet samme sted. Ikke noen jul for minnebøkene.

Sist redigert av Blondie : 26-12-24 kl 16:47.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 26-12-24, 16:34   #522
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

God bedring til de som er syke!

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 26-12-24, 16:35   #523
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring til alle syke.

Gammel 26-12-24, 17:18   #524
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Å Blondie! Det er virkelig ikke noe kjekt! Håper både du og din mor kommer dere kjapt!

Vi skulle spise middag hos mamsen i dag, men det utgikk jo med høye kneløft. I stedet for så stekte hun kalkunbrystet og jeg kunne bare hente nesten ferdig middag og ta med hjem. Ikke helt den 2.dag vi planla, men vi får gjøre det beste ut av det.

Gammel 26-12-24, 17:32   #525
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

God bedring til alle syke

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 27-12-24, 00:04   #526
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring til alle syke

Gammel 27-12-24, 10:33   #527
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aiaiai, Taien. Jeg hadde en rekke gallesteinsanfall i sommer, men tok det ikke alvorlig fordi jeg ikke trodde det kunne være det, galleblæra ble operert ut for mange herrens år siden. La oss bare si det sånn at jeg burde tatt det alvorlig, for jeg ble til slutt hasteinnlagt på sykehus og opererte ut en stein som hadde satt seg fast. Fikk en liten reprimande av fastlegen i etterkant, fordi det kunne gått skikkelig galt.

Så hvis det gjentar seg så kom deg til lege og få det sjekket ut. Det er ikke til å kødde med.

Gammel 27-12-24, 10:57   #528
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Aiaiai, Taien. Jeg hadde en rekke gallesteinsanfall i sommer, men tok det ikke alvorlig fordi jeg ikke trodde det kunne være det, galleblæra ble operert ut for mange herrens år siden. La oss bare si det sånn at jeg burde tatt det alvorlig, for jeg ble til slutt hasteinnlagt på sykehus og opererte ut en stein som hadde satt seg fast. Fikk en liten reprimande av fastlegen i etterkant, fordi det kunne gått skikkelig galt.

Så hvis det gjentar seg så kom deg til lege og få det sjekket ut. Det er ikke til å kødde med.

Oj. Kan man få det selv om galleblæren er fjernet, altså. Det hadde aldri falt meg inn. Heldigvis har jeg ikke hatt noen plager etter at min galleblære forsvant rundt 1998.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 27-12-24, 11:23   #529
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nær familie som spydig klager på at vi skjemmer bort hunden vår da de selv har en pur ung tenåring som er sjefen i huset, og har vært det i alle år, og hvis oppførsel og vaner og hva de får lov til egner seg mer for en russ enn en som knapt har begynt på ungdomsskolen. Neste gang kommer jeg til å svare, juleselskap eller ei.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 27-12-24, 12:16   #530
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nær familie som spydig klager på at vi skjemmer bort hunden vår da de selv har en pur ung tenåring som er sjefen i huset, og har vært det i alle år, og hvis oppførsel og vaner og hva de får lov til egner seg mer for en russ enn en som knapt har begynt på ungdomsskolen. Neste gang kommer jeg til å svare, juleselskap eller ei.

Så lenge en hund kan oppføre seg/har manerer og er ved god helse kan den aldri bli bortskjemt på kos, ligge i sofa, i senga eller få super god mat.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 27-12-24, 14:09   #531
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

At jeg må melde og etterspørre bidrag fra barnefar. Så fonner han på bortforklaringer, og har visstnok blitt trukket for bidraget for leenge siden. Og SÅ, 15 min etter, kommer pengene veldig tilfeldigvis på kontoen. Godt bidraget kom, men denne juginga da...

Sist redigert av Kaija : 31-12-24 kl 10:20.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 30-12-24, 10:20   #532
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I romjulen i fjor fikk alle fem, og også Mamma som bodde hos oss i julen, omgangssyke. En etter én i tur og orden. Det var første gang på kanskje 6 år noen hadde kastet opp her i huset så det var ikke en trivelig opplevelse. I ettertid har vi ledd mye av det, senest i går faktisk!
I hele natt har yngstemann kastet opp (hun har det bedre nå heldigvis) og nå går jeg bare rundt og kjenner etter om jeg er kvalm eller har vondt i magen. Skal vi seriøst være så uheldige å få det to år på rad etter så mange år uten? Og hvordan akkurat i romjulen, den tiden på året hvor vi treffer færrest andre mennesker? Verst er det jo at både Mamma og tanten min skal fly hjem på fredag. De kan jo ikke bli syke! Jeg krysser alle fingre, tær, hår og alt jeg har for at ingen andre får det.

Gammel 30-12-24, 10:47   #533
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Oida Myria, måtte resten gå klar. Og god bedring!

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 30-12-24, 21:44   #534
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Folk som sender opp fyrverkeri.

Gammel 31-12-24, 10:04   #535
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Folk som sender opp fyrverkeri.

Enig. Det er ille nok de timene det er lov på nyttårsaften og fullstendig idioti og hensynsløshet ellers. For oss som har kjæledyr som blir livredde er det veldig vanskelig å oppleve at dyret blir skremt på den måten til tider det er umulig å planlegge for slik man kan på selve nyttårsaften. For min del kan fyrverkeri godt totalforbys.

Gammel 31-12-24, 12:33   #536
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enig. Det er ille nok de timene det er lov på nyttårsaften og fullstendig idioti og hensynsløshet ellers. For oss som har kjæledyr som blir livredde er det veldig vanskelig å oppleve at dyret blir skremt på den måten til tider det er umulig å planlegge for slik man kan på selve nyttårsaften. For min del kan fyrverkeri godt totalforbys.

I det minste burde folk kunne klare å holde seg til å sende opp ved midnatt. Heldigvis er stallen 'vår' i et område med lite boliger og dermed lite fyrverkeri.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 31-12-24, 14:45   #537
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Her i området har det faktisk vært mye mindre fyrverkeri i romjula enn tidligere år. Har ikke hørt mange smellene. Det er jo positivt.

Gammel 31-12-24, 15:04   #538
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg innser at jeg må melde en nabo til kommunen og kraftlaget. Personen forstår ikke forskjell på egen eiendom, offentlig eiendom og kraftlagets eiendom. Inngrepet er stort og ikke i samsvar med vedtatt arealplan. Naboen er ikke grei å snakke med, så jeg håper det er noen voksne hjemme i kommunen og/eller hos de som eier kraftlinjene.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 31-12-24, 23:57   #539
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke noen snart forby fyrverkeri!

frukt er ikke aktiv  
Gammel 01-01-25, 00:13   #540
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig! Nå har jeg sittet og passet på livredd hund i mange timer.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.