Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-24, 15:16   #481
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2024

Jeg føler at jeg virkelig begynner å få igjen for/høste fruktene av våkenetter, syke småbarn og alt de første årene som mamma førte med seg. To av mine voksne unger har - uavhengig av hverandre- gitt meg førjulsgaver i form av opplevelser i år! Den første var stand up- show i går (overraskelse, ante ikke hva vi skulle!) og den andre er en konsert i mars - i London - med vår felles favoritt. Altså helt seriøst, jeg skal se Lost Frequencies i mars!! I London!! Med ungen!! Og vi har backstage pass!! God jul, forråsirresånn!!

Og ellers er jeg nesten helt klar til jul, får besøk av en horde i morgen som blir en uke. tjo og hei og sikkert gøy

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-24, 15:46   #482
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Deler av mannens julegave, den morsomme delen, er fortset i Postens sporing angitt som at posten har mottatt melding om at en pakke skal komme, men ikke mottatt pakken.

Spørs om han bare får genser til jul.... Og resten senere.

Gammel 21-12-24, 15:52   #483
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Embriksmamma: Så fantastisk!

Gammel 21-12-24, 17:29   #484
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var redd foreldrene mine sin gave fra unga ikkeskulle komme i tide. Stod venter på innlevering i nesten 2 dager før det nå stod antatt levering mandag.

Gammel 21-12-24, 17:32   #485
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fått ordnet ca ingenting pga sykdom hos oss og familie. Nå er den sykeste (mamma) på sykehus, så da får vi ordnet litt i sakte tempo. Jeg pyntet ofte juletreet med feber da ungene var små, så det var nesten nostalgisk.
Det er ungene og en svigersønn som kommer på julaften, så vi stresser ikke.

Gammel 22-12-24, 09:42   #486
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi til fetter'n min og plukke juletre og hente litt ved for Broder'n og ha bål og pølsegrilling og kos og lek i skogen til Fetter. Jeg har bakt jule brød som jeg tradisjonen tro, skal ta med til vertskapet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 11:41   #487
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg driver og pakker inn julegaver, og steker ribbe. Men når Samboeren er ferdig med dialyse må han ut etter mer julepapir.
Ungene pyntet juletre i går, og jeg skal høre med de om de vil pynte mer pepperkaker, før jeg skifter duk og rydder spisebordet, og salongbordet. (Og gir Storebror forbud mot te og kakao på stua, ettersom han griser noe vannvittig)

Kalkunen er tatt opp, og samboeren får handle de siste få tingene vi trenger til jul på vei hjem fra jobb i morgen.

Vi kommer i mål, men det går ikke så fort med meg, da jeg har fått en påminnelse om at det er faktisk en grunn til at jeg har fått fibromyalgi-diagnosen.

Men det letter veldig at Bonusgutten er her, så Lillesøster har noen å henge med, isteden for at hun er 2 skritt bak meg hele tiden.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 13:09   #488
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har laget syltet rødløk og satt deigen til langtidshevede kanelsnurrer og vært og fått erstatningsblomster etter at de to vakre amaryllisene jeg kjøpte fredag, fikk helt bløt stilk og hang med hodet. Heldigvis var det reklamasjonsgrunn

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 14:30   #489
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har vi vært på Byneset og hogget juletre, tror vi fant et eksepsjonelt fint et i år. Mannen og de to yngste har dratt til byen for å handle de siste gavene, eldste har dratt på jobb, jeg har huset for meg selv, har på julemusikk, skal pakke inn noen gaver og se om jeg får snekret sammen et pepperkakehus.

Gammel 22-12-24, 14:47   #490
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler ikke egentlig å snekre, My.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 14:49   #491
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Usikker om det blir jul her i huset, jeg vil egentlig bare droppe hele jula iår og ingen andre gidder å ta initiativ til å gjøre noe.

Gammel 22-12-24, 15:02   #492
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ganske rolig førjulshelg her. Vi har spilt brettspill (med julemusikk i bakgrunnen) og redd opp til julegjestene. Både julekalkunen og ribba vi skal ha 1. juledag tiner.

Juletreet har blitt tatt inn i gangen til litt akklimatisering (selv om det er mildt ute). Det skal pyntes i morgen. Vanligvis gjør vi det tidlig kveld etter julegrøten, men siden vi skal hente tanten min på Gardermoen skal vi heller pynte etter frokost så trenger vi ikke tenke på noe annet enn grøtkoking når hun har kommet. Jeg gleder meg aller mest til å synke ned i sofaen og se Kvelden før kvelden med iskald drikke, julesnop og julepyntet hus. Den tiden er like hellig hver lille julaften, da har jeg full julestemning.

til Millen og andre som trenger det.

Gammel 22-12-24, 17:43   #493
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lagd vepsebol (men med salt lakris og melkesjokolade, fyttirakkern de ble gode!) og satt en deig til nok en porsjon aniskringler. Henger litt etter på den rydd&vask-biten, men i realiteten er det rydd&støvsug, så det går nok egentlig kjapt unna. Jeg orker ikke skrubbe noe som helst for at vi tre skal feire jul. Vi skal sikkert uansett gjøre som vi pleier: dille med vårt og samles til noen måltider og en film eller to. Jeg gleder meg til å lese bøker, strikke og se serier. Gå en tur eller tre i dagslys (og regn).

Også er det en dag til! Jeg skal riktignok jobbe, men ettermiddagen har kun to punkter: legge pinnekjøttet i vann om jeg ikke husket det på morningen før jobb og lage sjokolademousse. Rekker faktisk å dra støvsugeren over gulvene før vi starter julefreden i løpet av kvelden.

Gammel 22-12-24, 17:58   #494
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster er lei seg fordi jeg skal ha besøk av kjæresten min fra i dag til julaften. Hun vil ikke ha ham her på julaften formiddag, og hun vil heller ikke være hos faren sin og hans samboer. Jeg skjønner veldig godt at hun vil ha ting på sin måte, og ikke forholde seg til våre nye partnere. Men jeg har også behov for å ta hensyn til meg selv. Både kjæresten min og jeg har en veldig tøff jul i år av forskjellige årsaker. Vi har besluttet å være hos meg fordi det passer best med de planene vi har. Vi kunne vært hos ham, men det hadde gjort en del ting veldig upraktisk og lite hensiktsmessig.

Holder på å forberede en julemiddag nå, for å spise med barn og kjæreste før minstemann drar til pappaen sin i morgen. Storesøster har annonsert at hun ikke vil spise med oss. Det er så dårlig stemning, og jeg har bare lyst til at julen skal være over….

Gammel 22-12-24, 18:09   #495
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Så vond situasjon, Molly.

Hun jo ikke ei lita jente lengre. Livet er opp og ned og veldig ofte må vi deale med situasjoner som ikke akkurat sammenfaller med drømmene våre.

Gammel 22-12-24, 18:19   #496
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vondt, Molly! Jeg har en 2002-nevø og han er en voksen mann med egen samboer. Voksne folk kan ikke diktere andre. Jeg synes det er godt å høre at du tar hensyn til dine behov, selv om det sikkert er vanskelig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 18:29   #497
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Molly, jeg er enig med Input her. Hun er 22 år, og hun må bare godta at slik er det.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-24, 18:51   #498
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Molly

Gammel 22-12-24, 19:14   #499
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, Molly! Storesøster er for stor til å oppføre seg på den måten, hun må respektere deg også.

Gammel 22-12-24, 19:23   #500
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Molly: Enig med de andre; du er like viktig, så godt du tenker på deg og dine behov også

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.