|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#481 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg føler at jeg virkelig begynner å få igjen for/høste fruktene av våkenetter, syke småbarn og alt de første årene som mamma førte med seg. To av mine voksne unger har - uavhengig av hverandre- gitt meg førjulsgaver i form av opplevelser i år! Den første var stand up- show i går (overraskelse, ante ikke hva vi skulle!) og den andre er en konsert i mars - i London - med vår felles favoritt. Altså helt seriøst, jeg skal se Lost Frequencies i mars!! I London!! Med ungen!! Og vi har backstage pass!! God jul, forråsirresånn!!
![]() |
#482 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Deler av mannens julegave, den morsomme delen, er fortset i Postens sporing angitt som at posten har mottatt melding om at en pakke skal komme, men ikke mottatt pakken.
![]() |
#483 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2024Embriksmamma: Så fantastisk!
![]() |
#484 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg var redd foreldrene mine sin gave fra unga ikkeskulle komme i tide. Stod venter på innlevering i nesten 2 dager før det nå stod antatt levering mandag.
![]() |
![]() |
#485 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024Vi har fått ordnet ca ingenting pga sykdom hos oss og familie. Nå er den sykeste (mamma) på sykehus, så da får vi ordnet litt i sakte tempo. Jeg pyntet ofte juletreet med feber da ungene var små, så det var nesten nostalgisk.
![]() |
#486 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2024I dag skal vi til fetter'n min og plukke juletre og hente litt ved for Broder'n og ha bål og pølsegrilling og kos og lek i skogen til Fetter. Jeg har bakt jule brød som jeg tradisjonen tro, skal ta med til vertskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg driver og pakker inn julegaver, og steker ribbe. Men når Samboeren er ferdig med dialyse må han ut etter mer julepapir.
![]() |
![]() |
#488 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har laget syltet rødløk og satt deigen til langtidshevede kanelsnurrer og vært og fått erstatningsblomster etter at de to vakre amaryllisene jeg kjøpte fredag, fikk helt bløt stilk og hang med hodet. Heldigvis var det reklamasjonsgrunn |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Da har vi vært på Byneset og hogget juletre, tror vi fant et eksepsjonelt fint et i år.
![]() |
#491 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2024Usikker om det blir jul her i huset, jeg vil egentlig bare droppe hele jula iår og ingen andre gidder å ta initiativ til å gjøre noe.
![]() |
#492 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Ganske rolig førjulshelg her. Vi har spilt brettspill (med julemusikk i bakgrunnen) og redd opp til julegjestene. Både julekalkunen og ribba vi skal ha 1. juledag tiner.
![]() |
#493 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har lagd vepsebol (men med salt lakris og melkesjokolade, fyttirakkern de ble gode!) og satt en deig til nok en porsjon aniskringler. Henger litt etter på den rydd&vask-biten, men i realiteten er det rydd&støvsug, så det går nok egentlig kjapt unna. Jeg orker ikke skrubbe noe som helst for at vi tre skal feire jul. Vi skal sikkert uansett gjøre som vi pleier: dille med vårt og samles til noen måltider og en film eller to. Jeg gleder meg til å lese bøker, strikke og se serier. Gå en tur eller tre i dagslys (og regn).
![]() |
#494 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Storesøster er lei seg fordi jeg skal ha besøk av kjæresten min fra i dag til julaften. Hun vil ikke ha ham her på julaften formiddag, og hun vil heller ikke være hos faren sin og hans samboer. Jeg skjønner veldig godt at hun vil ha ting på sin måte, og ikke forholde seg til våre nye partnere. Men jeg har også behov for å ta hensyn til meg selv. Både kjæresten min og jeg har en veldig tøff jul i år av forskjellige årsaker. Vi har besluttet å være hos meg fordi det passer best med de planene vi har. Vi kunne vært hos ham, men det hadde gjort en del ting veldig upraktisk og lite hensiktsmessig.
![]() |
#495 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Juletråden 2024Så vond situasjon, Molly.
![]() |
#496 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024Så vondt, Molly!
![]() |
![]() |
#498 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Juletråden 2024Molly
![]() |
#500 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2024Molly: Enig med de andre; du er like viktig, så godt du tenker på deg og dine behov også
![]() |
|
|