|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?Det er veldig sjelden jeg inviterer folk på middag, stort sett bare to ganger i året (bursdager), og da bare den nærmeste familien. Jeg pleier å opplyse om hva som blir servert, men det er bare fordi det kan variere om det er bare kake, eller om det er middag og kake. Og det er jo greit å vite om. Når jeg en sjelden gang har invitert folk på middag har jeg ikke informert om hva som blir servert. Men da har jeg invitert folk jeg kjenner godt, og som jeg vet er altetende, og jeg har ikke servert noe veldig uvanlig som smalahove for eksempel.
![]() |
#42 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?De jeg kjenner som ikke "hæler" pinnekjøtt (og en som ikke en gang kan være i hus når det tilberedes!) er ikke vestlendinger med pinnekjøtt fra barnsben av, nei. Alle de fire jeg kjenner til er trøndere.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 16-12-24 kl 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?Jeg sjekker først om det er noe potensielle gjester ikke liker, og bestemmer meg på grunnlag av det. Som regel vet jeg likevel dette på forhånd, f.eks. har jeg en venninne som overhodet ikke spiser fisk og sjømat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?Jeg er planleggingsmenneske av dimensjoner, så jeg planlegger alltid hva jeg skal servere før jeg inviterer. Så alle invitasjoner fra meg er av typen "Vil du komme og spise lasagne/taco/vafler osv".
![]() |
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?Pinnekjøtt er dyrt, ja. Det gjør et solid innhugg i lommeboka. Vi kjøpte mange kg pinnekjøtt i går, rettere sagt fenabog, som vi foretrekker. Tror nok det kostet 400 kr/kg (det pleier å ligge rundt der), og vi skal ha gjester på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Spin-off: Hvilken mat bør middagsgjester være forberedt på på forhånd?Jeg spør om allergier første gangen jeg inviterer noen og tilpasser maten til det. Menyen er stor sett en overraskelse, bortsett fra på våre tradisjonsmiddager (lutefisklag en gang i året og and 2. juledag), men jeg har alltid både småsnacks før middag og minst tre retter, så jeg har aldri opplevd at noen går sultne fra bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|