Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-24, 14:49   #401
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Og dagens gruff, eller hyl, frustrasjon og edder og galle er

SLEKT! Eller altså, helt spesifikke medlemmer av min. Og hvordan det får ødelegge så mye for så mange. Så komplett. Og så vondt.

Gammel 11-12-24, 15:21   #402
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har du sjekka temperaturen din når du er frisk? Jeg har 36,3-36,4 som normaltemperatur, og da er jo 37,8 masse feber. Før jeg oppdaga dette, syntes jeg det var veldig merkelig at jeg aldri hadde forhøya temperatur når jeg følte meg subfebril, f.eks.

Vanlig normaltemperatur for meg er 36,7-36,8 og har holdt deg der siden jeg begynte å testmåle av og til på 1980-tallet. Allerede fra 37,1°C er jeg utslått til vanlig.

Strå er aktiv nå  
Gammel 11-12-24, 15:27   #403
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Der er jeg også. Når legen spør om jeg har feber så sier jeg ja, men ikke iht til deres målinger.

Så rart. Min lege er klar over at det er vanlig at folk har feberfølelse fra ca 36,8°c. Det har vært dokumentert i at det er slik i hvert fall i to artikler jeg har lest. Den ene var i Scientific American hvis jeg husker rett. Flere har vel antydet at troen på at 37°c som vanlig frisk ikke tok hensyn til at mange den gangen hadde større eller mindre infeksjoner med tilhørende feber. Eller noe sånt, det er mange år siden jeg leste om det.

Strå er aktiv nå  
Gammel 11-12-24, 15:35   #404
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Så rart. Min lege er klar over at det er vanlig at folk har feberfølelse fra ca 36,8°c. Det har vært dokumentert i at det er slik i hvert fall i to artikler jeg har lest. Den ene var i Scientific American hvis jeg husker rett. Flere har vel antydet at troen på at 37°c som vanlig frisk ikke tok hensyn til at mange den gangen hadde større eller mindre infeksjoner med tilhørende feber. Eller noe sånt, det er mange år siden jeg leste om det.

https://www.nrk.no/urix/normal-kropp...-na-1.14862353

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 11-12-24, 16:06   #405
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 35,7 i munnen når jeg er frisk.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 11-12-24, 17:46   #406
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har også lav normaltemp og er ganske, om ikke syk-syk, men sjaber på 37,5-7.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-12-24, 19:37   #407
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kronidioten meg.

Venter til i dag med å sende den store pakken til svigerfar så vi skal få med pakken til en svigerinne som kom i posten i går.

På vei hjem sier jeg til min datter på spøk " så vi får håpe vi ikke finner noe mer som skulle vært oppi der"

Hvorpå jeg et sekund senere innser at..... Vel, den pakken som ble hentet på posten i går av min mann har jeg jo aldri sett.....

Jadda. Den var ikke med.

Gammel 12-12-24, 12:57   #408
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Utålmodig. Skal begynne på en medisin, men må ha en time først. Og aner ikke når den er.

Gammel 12-12-24, 18:04   #409
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det denne tråden det var gruff om grøt? I går så jeg at de har store poser med Fjordland (for vannbad) på Meny. 4 kg. Av denne typen (lenke fra Oda). https://oda.com/no/products/17419-fj...dland-risgrot/

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-12-24, 21:19   #410
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 15-12-24, 22:35   #411
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg har hatt alle forskjellige forkjølelse virus som går i høst

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 15-12-24, 23:38   #412
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hver søndag kveld er et mareritt med adhd-frenzy hos minsten. Så langt har jeg greid å unngå at det ender i eksplosjon, for det er en hårfin balanse mellom at han selv synes han er supermorsom til at han blir sint for irettesettelser (som fx å la søstra være i fred). Det er sååå utrolig slitsomt, og jeg er alltid engstelig for at noen skal få seg en kilevink (fx av den kosten han finner og veiver rundt med) eller at noe skal falle ned og knuse etc. Han har null selvinnsikt eller tanke for andre ved slike episoder - det er bare en motor som går og går på bånn gass.

Så nå har jeg brukt et par timer på det og må bestemme meg for om jeg skal kaste deigen jeg satte klokka 20 (og som skulle heve 45 min, ikke tre timer) eller kjappe meg å bake ut og få det i fryseren i ett-tida.

Gammel 16-12-24, 00:18   #413
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så inderlig dritt lei voksne folk, faktisk relativt oppegående sådanne, som bruker lokalavisenes kommentarfelt til å kaste rundt seg med skitsnakk, drittkasting og personforfølgelse. Det er virkelig ille! Når man så får drittkasting inn i egen mailboks og ikke minst i Messenger og sms, så blir det ekstremt. Jeg har selv fått noen temmelig ille meldinger det denne høsten pga politisk engasjement og i kveld har jeg sittet sammen med en ung lokalpolitiker og lest Messengermeldinger han har fått. Kjære vene, hva ER det med folk? De gidder ikke engasjere seg selv, de er ikke politisk aktive og de gjør ikke en gang et forsøk på å bidra. Det eneste de gjør er å være eksperter på Facebook, skrive dritt i kommentarfelt og altså mobbe og true engasjerte og politisk aktive lokalpolitikere som i det minste prøver! Det er ikke til å tro hva enkelte får seg til å skrive. Det verste er at de er så dumme at de ikke en gang skjønner at den nevnte unge politikeren er på samme side som de. Det er ikke mye gøy å bruke så enormt mye fritid på ubetalt politisk arbeid når takken man får er hat og dritt fra slike idioter.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-12-24, 00:35   #414
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror deg Lhi-My.

Gammel 16-12-24, 09:41   #415
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er virkelig grusomt. Jeg er så takknemlig for de som orker å dele meldingene de får, jeg kunne virkelig aldri hatt fantasi nok til å skjønne hvor ille det er ellers.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-12-24, 10:00   #416
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste nettopp en melding Kamzy Gunaratman har gått og det er jo helt hårreisende. Det er virkelig et demokratisk problem.

Gammel 16-12-24, 10:31   #417
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun er én av de jeg tenkte på. For meg er det helt utenkelig å stå i en hverdag der jeg får stygge kommentarer om alt som tenkes kan hver dag. Jeg husker da vi for 15-20 år siden trodde at netthets ville bli et mindre problem om alle måtte skrive under fullt navn, men den gang ei. Og folk tar seg jo til og med bryet med å printe ut og sende i posten, med frimerke og det hele. Det er liksom ikke et øyeblikks affekt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-12-24, 11:39   #418
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er fascinerende, input!

Gammel 16-12-24, 12:09   #419
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det er virkelig et demokratisk problem, ja. Jeg snakker med ei som sitter i valgkomiteen til styret i et lokallaget til et politisk parti som skal ha årsmøte i januar og hun fortalte at hun hittil hadde ringt ca 20 personer for å spørre om de ville ta et styreverv, men foreløpig uten å lykkes. De er to som skal finne folk til et styre på 7 medlemmer hvorav kun 2 av de sittende har takket ja til å fortsette. Det samme var det når det skulle settes opp liste til forrige kommunevalg. Fryktelig få vil ta disse vervene. Det er masse jobb, det er lite eller ikke betalt og det følger altså mengder med dritt med på kjøpet. Fortsetter vi slik, står vi snart uten lokalpolitikere og hva i alle dager gjør vi da?

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-12-24, 15:35   #420
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er nettopp det. Jeg sa selv nei til å stå på lista ved forrige valg fordi jeg vet litt om omfanget av hat som partiet mitt får lokalt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.