Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-24, 16:03   #381
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kunne funnet på å spise surkål til surkål. Elsker surkål!

Vi også! Det er så godt.

Gammel 10-12-24, 17:18   #382
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på Obs i dag. de har ikke priskrig, så det var både Tine grâddost, Svart edamer egg og surkål. Jeg kjøpte en pakke rødkål. Og den ene svarte edameren jeg fant! + en grâddost altså, den går ut på dato i mars.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 10-12-24, 17:33   #383
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kunne funnet på å spise surkål til surkål. Elsker surkål!

Jeg og! Det er bare jeg som spiser det her hjemme, og det er lite som kastes for å si det sånn. Mamma sa at jeg har elska det siden jeg var bitteliten.

Gammel 10-12-24, 17:48   #384
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nå er det en del som arrangerer grøtfester for mange da, i disse dager. Storfamilien, nabolaget, barnehagen, korpset .... det trenger ikke være snakk om familier som bare hamstrer til seg selv, selv om de har med seg forsterkninger for å få kjøpt 15 pakker.

Nettop, noen kjøper også for å legge i matkasser de gir til fattige , noen har fryktelig dårlig råd og hamstrer så de kan få spist mat de neste månedene osv

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 10-12-24, 17:50   #385
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva er det egentlig man spiser surkål til i jula?

Vi spiser rødkål til ribba. Den kjøper jeg i pose, og synes det er "kjempegodt nok" (som Toro-reklamen postulerer).

Vår spesialitet er den brune sausen vi serverer til, og de innmari gode vegisterkakene.

Til pinnekjøtt.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 10-12-24, 17:57   #386
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi spiser surkål til ribba, men jeg pleier å lage selv

amylin er ikke aktiv  
Gammel 10-12-24, 17:58   #387
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Surkål er fælt, men hjemmelaget rødkål er godt. Det lager jeg i jula. Priskrig er stress når jeg endelig gidder dra på butikken og det er tomt for varer ja.

Gammel 10-12-24, 18:17   #388
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Mandag er innkjøpsdag til kafeen og jeg kjøper alltid fem kilo smør til ukas baking. Men nå er det priskrig på smør og jeg fikk ikke kjøpe mer enn tre pakker. Hadde gladelig betalt vanlig pris for å få handlet inn det jeg trenger. Ekstra irriterende at jeg ikke har bil og ikke kan kjøre rundt på andre butikker.

De smarte butikkene selger tre pakker til redusert pris og tar vanlig pris for de neste. Jeg vet ikke hvilke kjeder som har smart kasse.

Gammel 10-12-24, 19:43   #389
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er dessverre akkurat det det er, i alle fall melis.

Min lokale coop extra hadde en diger stabel med melispakker på gulvet, i tillegg til i hylla. Mandler hadde de og, så da blir det marsipan.

Gammel 10-12-24, 19:47   #390
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri jeg har smakt surkål. Men jeg elsker rødkål, særlig etter at «vi» begynte å lage selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-12-24, 19:50   #391
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Surkål er kjempegodt å ete rett frå posten.

Men for å halde meg til trådens tema, gruff. Eg har fått i hus så godt som alle julegåvene, men ikkje fakern om eg finn gidd og ork til å pakke dei inn. Så no flyt det koselige stillerommet mitt av posar og esker, det er berre så kaos og den einaste som kan gjere noko med det er eg sjølv.

Gammel 10-12-24, 20:06   #392
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Surkål er kjempegodt å ete rett frå posten.

Men for å halde meg til trådens tema, gruff. Eg har fått i hus så godt som alle julegåvene, men ikkje fakern om eg finn gidd og ork til å pakke dei inn. Så no flyt det koselige stillerommet mitt av posar og esker, det er berre så kaos og den einaste som kan gjere noko med det er eg sjølv.

Samme her! Men lenge til jul.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 10-12-24, 20:27   #393
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Elsker også surkål, men bare til svinekjøtt – og vi har ikke ribbe i jula, så trenger ikke surkål nå. De får bare priskrige ...

Gammel 11-12-24, 09:00   #394
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Er på et venterom og folk som puster høyt.

Gammel 11-12-24, 11:22   #395
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har kjøpt en pakke marsipanstenger på tilbud det er det, alt annet er utsolgt. Håper bare de får mer Fjordland før jul, for jeg gidder ikke koke grøt. Eller, meny har vel kanskje, de driver vel ikke med priskrig.

Rema sin risgrøt fra Nordfjord er bedre enn Fjordland sin synes vi, men den er kanskje utsolgt den også?

Gammel 11-12-24, 14:13   #396
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Rema sin risgrøt fra Nordfjord er bedre enn Fjordland sin synes vi, men den er kanskje utsolgt den også?

Takk for tips, skal prøve der. Er sjelden på Rema for de har så klønete parkering.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 11-12-24, 14:14   #397
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Halsen min har vært stabilt ustabil i 8-10 uker, med følelsen av sår og feber. Det er ikke hver dag og jeg har ikke feber, men det er så himla ekkelt og guffent.

Okay, nå tok jeg tempen og den er 37,8°c. Møkk og gmphf.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 11-12-24, 14:35   #398
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Halsen min har vært stabilt ustabil i 8-10 uker, med følelsen av sår og feber. Det er ikke hver dag og jeg har ikke feber, men det er så himla ekkelt og guffent.

Okay, nå tok jeg tempen og den er 37,8°c. Møkk og gmphf.

Har du sjekka temperaturen din når du er frisk? Jeg har 36,3-36,4 som normaltemperatur, og da er jo 37,8 masse feber. Før jeg oppdaga dette, syntes jeg det var veldig merkelig at jeg aldri hadde forhøya temperatur når jeg følte meg subfebril, f.eks.

Gammel 11-12-24, 14:38   #399
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har du sjekka temperaturen din når du er frisk? Jeg har 36,3-36,4 som normaltemperatur, og da er jo 37,8 masse feber. Før jeg oppdaga dette, syntes jeg det var veldig merkelig at jeg aldri hadde forhøya temperatur når jeg følte meg subfebril, f.eks.

Der er jeg også. Når legen spør om jeg har feber så sier jeg ja, men ikke iht til deres målinger.

Gammel 11-12-24, 14:45   #400
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en normaltemp på sånn rundt 36,5 og føler meg rimelig dausjuk innen jeg når 38

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.