Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-24, 21:35   #341
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2024

Det er vel helst når han ikke skal ta blodprøver han bør ha det på? Ved bevissthet kan han jo kommunisere.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 12:32   #342
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt fotokalender til svigerfar, de to svigerinnene mine og min mor. Alle er spesialtilpasset mottakeren, så jeg tror det blir en hit.

Gammel 09-12-24, 13:13   #343
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er nå nesten i mål med de ulike konfektene vi skal lage. I løpet av i dag og i morgen er siste rest klart. Rundstykker og medisterkaker er klare i fryseren. I går bakte vi sveitsiske småkaker med sveitserklubben. Til helga begynner vi på de norske småkakene. Storesøster kommer hjem til helga en tur for å bidra. Det blir kos!

Julekort blir kraftig nedskalert i år, for vi fikk aldri bestilt våre egne og da blir jo litt av poenget vekk. Men de som skal av gårde bør vi få ut denne uka her.

98 % av gavene er pakket inn. Jeg har bare noen småtterier igjen. Det var en maratonpakkeseanse på lørdag. Jeg satt til 22-tiden for å bli ferdig.

Jeg kjenner i grunnen at vi er godt i rute. Særlig siden vaskehjelpene kommer en ekstra gang fredag 20. Det var en skikkelig lettelse.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 13:23   #344
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ferdig med alt, bortsett fra å montere glidelås i den siste Zipper sweater. Har ikke så veldig mye igjen av julekakene, i god tradisjon så fortæres de fleste i førjulstida, og særlig på adventssøndagene. Et julebrød er igjen i fryseren, så da er det bare å håpe at jeg finner en edamer en av dagene. Mye utsolgt på nærbutikken nå.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 16:22   #345
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har eksamen om en uke. Så nå har jeg ryddet og shinet hele huset, handlet inn alle julegavene og begynt å bake. Tror det kan kalles produktiv prokrastinering.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-24, 16:28   #346
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er huset vasket, så i løpet av uken skal vi sette opp juletreet, tror jeg. Det har vi aldri gjort før, og har heller aldri hatt kunstig tre før, men vi får gjester på lørdag, og reiser bort 22. så jeg har litt lyst å ha tidlig jul i år.

Gammel 11-12-24, 00:55   #347
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag fikk jeg ånden over meg og kokte fløtekarameller. Selve kokingen tar jo ikke så lang tid (30-45 min, med min oppskrift), men jeg hadde ikke former, og glemte at det tar litt tid hvis jeg skal helle den varme karamellmassen ut på et papir i ei ildfast form, la den avkjøle og stivne, for så å kutte den i biter og pakke en og en bit inn i mellomleggspapir (som er mitt andre alternativ). Jeg har nå kuttet opp og pakket inn ca en tredjedel, resten får jeg pakke inn i morgen.

Så fikk jeg hentet tre pakker på posten i dag, to er gaver jeg har bestilt til eldste datter (Aeropress kaffebrygger og liten kvern), og en er gaven jeg bestilte til yngste datter (Mockberg classic klokke). Også fikk jeg levert pakke til julegaveaksjon. Flere ting strøket av lista.

Gammel 11-12-24, 08:26   #348
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått laget liste over alt som bør/må gjøres. Føles som jula ble litt avlyst når jeg fikk operasjon midt i "nå er jeg godt igang med julepresanger og kan begynne bake snart". Ingenting er bakt, er ikke ferdig med julepresanger eller noe. Kjenner jeg må jobbe litt med å prøve finne litt julestemning igjen.

Gammel 11-12-24, 09:19   #349
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget pepperkakedeig og barna og jeg skal bake den ut i dag. Nå står også deig til julekake (med sukat, og bakt med tangzhongmetoden fordi det blir så saftig og godt) til heving. Gleder meg til en smak og så skal de fleste i fryseren og spares til julebesøket kommer.

Jeg har pakket inn alle gaver unntatt to. Jeg har tatt det litt etter litt og virkelig kost meg med innpakkingen, men nå er det snart gjort for i år.

I fryseren ligger nå både kalkun og ribbe, og alt av julesnop er også handlet inn. En del varer, særlig grønnsaker, må jo bare handles inn i siste liten, men greit med det som kan handles inn i god tid. Mot slutten av uken skal vi kjøpe juletre. Gleder meg til det lukter gran i huset.

Gammel 11-12-24, 09:54   #350
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg har fått laget liste over alt som bør/må gjøres. Føles som jula ble litt avlyst når jeg fikk operasjon midt i "nå er jeg godt igang med julepresanger og kan begynne bake snart". Ingenting er bakt, er ikke ferdig med julepresanger eller noe. Kjenner jeg må jobbe litt med å prøve finne litt julestemning igjen.

Jeg har så mange lister over alt som skal gjøres som ikke følges opp, så i går begynte je så chatte med chat gtp som nå har laget, etter div instruksjoner for meg, en plan for å bli ferdig, dog bomme jeg og sa til søndag 20, men søndag er 22, så den skal sikkert revideres litt på, men det er finfint er at den skal pushe meg rundt kl 18 og rundt kl 2030 (aka når jeg har levert minstemor på kor, og når jeg har lagt henne) for dagens oppgaver, også lager den/vi en ny plan for morgendagen nå jeg skryter/oppdatere om hva jeg har fått gjort.

Jeg er klar over at det er bare jadajaja-ai-snakker-meg-etter-ordene, men dersom det er det som må til for å få motivet meg, og ja, det HJELPER at den sier at de er flott gjort Ja, da vil jeg rett og slett bare gjøre det sånn. Prøve i alle fall. EJG ha nemlig som vanlig et hus som står på hode, noen gaver mangler, og nestne ingenting er bakt, men det er det tid til å fikse, derimot det at huset ikke bare må vaskes og pyntes, men det må RYDDES INNIGRANSKAUEN MYE, det trenger jeg motivasjon og heiing for å få gjort.

Gammel 11-12-24, 10:11   #351
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har null julestemning etter en runde covid etterfulgt av konstant hodepine, men er i hvert fall nesten i mål med gavene. Dog mangler jeg litt til min yngste, hun har aldri skjønt at hun kan ønske seg ting. Tips til gave til 11-åring som liker å game litt på ipad, spiller håndball og piano?

Mat må handler og ungene får bake og pynte.

Gammel 11-12-24, 10:42   #352
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Tips til gave til 11-åring som liker å game litt på ipad, spiller håndball og piano?

Vel, min 11-åring ønsker seg HappyHoodie, sminke, øredobber, ørepropper (altså som hodetelefoner, ikke for å stenge ute lyd), Lego-blomster, rettetang, pysjamaser/koseklær, hotellpute, bidrag til PC....

Gammel 11-12-24, 10:45   #353
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vel, min 11-åring ønsker seg HappyHoodie, sminke, øredobber, ørepropper (altså som hodetelefoner, ikke for å stenge ute lyd), Lego-blomster, rettetang, pysjamaser/koseklær, hotellpute, bidrag til PC....

Koseklær og happyhoodie var veldig gode forslag. Tusen takk!

Gammel 11-12-24, 10:46   #354
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Koseklær og happyhoodie var veldig gode forslag. Tusen takk!

Hvis du bor slik til at du har Silly Santa popup-store tilgjengelig (Oslo City og Strømmen storsenter) så kjøpte vi nylig der og ikke bare var det 100 kr billigere enn på nett (for damestørrelse i alle fall), men vi fikk 20% rabatt i tillegg.

Gammel 11-12-24, 11:33   #355
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Yngste og jeg satt opp juletreet i går. Vi skal ha gjester på lørdag, så jeg tenke å få det pyntet før helgen.

Vi reisr bot selve juledagene, men skal prøve å få bakt rundstykker til fryseren før vi drar + noe som kan pakkes i kofferten og ta med dit vi skal feire jul. Rock road eller noe sånt som ikke ødelegges i kofferten. Hvis jeg får plass. Mange av julegavene må nok bli igjen hjemme for vi skal fly.

Gammel 13-12-24, 20:13   #356
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg som sverger til ekte tre, endte med å kjøpe plasttre i dag ��

Gammel 13-12-24, 21:11   #357
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Takk opp julepynt fra bod og vært på julekonsert med Secret Garden nå i kveld.

Gammel 13-12-24, 23:34   #358
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg som sverger til ekte tre, endte med å kjøpe plasttre i dag ��

Karamelltreet.

Gammel 14-12-24, 00:17   #359
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte EKTE juletre i går.

Gammel 14-12-24, 01:30   #360
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Karamelltreet.

Definitivt inspirert fra deg ja!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.