Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-24, 22:55   #821
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

I morgen skal jeg på jobbintervju og jeg vil helst sykle dit. Men det er meldt en del snø. Så nå lurer jeg på om jeg vil ødelegge inntrykket veldig om jeg kommer og må ta av meg skallbukse og ullgenser, og ta på meg dressjakke? Eller går det fint? Det vil jo se like teit ut å skifte utenfor. Kommer til å beregne god tid, så jeg ikke kommer for sent på grunn av skiftingen, men kan jo risikere at den som skal intervjue meg er der i god tid også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-12-24, 22:59   #822
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde ikke ødelagt noen verdens ting hos oss i alle fall, snarere tvert imot (kommunal enhet i friskusland). Men vet ikke om kulturen er annerledes der du søker da.

Gammel 06-12-24, 10:03   #823
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er uhyre få steder som vil se på det som negativt at du kommer syklende på vinterføre og derfor må skifte. Så lenge du er der i tide.

Gammel 06-12-24, 11:48   #824
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gikk fint!

Dette var vinterens kjipeste dag å sykle på, men da fikk jeg testet det. Å sykle i slaps tar dobbelt så lang tid, minst.

Input er ikke aktiv  
Gammel 06-12-24, 13:48   #825
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Om man fortsatt får hjemmebesøk av fastlegen sin på kveldstid?
Vi diskuterte det under middagen, at da jeg var liten, så husker jeg at legen kom hjem til oss av og til ved sykdom. (Nå bodde legen rett ved oss, så det kan jo ha vært derfor)
Men er det slik lenger - at du kan få hjemmebesøk av egen fastlege utenfor kontortid, eller må de komme fra legevakt?

Her kan jeg bidra!
Vi hadde en fastlege som kom hjem til både min syke sønn, min syke mor og min syke far. Han var av typen som jobbet døgnet rundt og som åndet for pasientene sine.
Han gikk av med pensjon for to år siden, men han drev fremdeles med hjemmebesøk da.

Så flink og friskus du er, Input! Krysser fingre for ny jobb.

Gammel 06-12-24, 14:20   #826
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Om man fortsatt får hjemmebesøk av fastlegen sin på kveldstid?
Vi diskuterte det under middagen, at da jeg var liten, så husker jeg at legen kom hjem til oss av og til ved sykdom. (Nå bodde legen rett ved oss, så det kan jo ha vært derfor)
Men er det slik lenger - at du kan få hjemmebesøk av egen fastlege utenfor kontortid, eller må de komme fra legevakt?

Fastlegen vår foreslo at hun skulle komme midt på natta for å sette vaksine på Lillesøster. Vi ble enige om at det muligens var å dra den litt langt, men jeg tror nesten hun var klar for å komme innom.

Vet at morfar hadde hjemmebesøk av sin fastlege etter utskriving fra helsehuset, det tror jeg var i hovedsak pga de hadde ganske nettopp startet med Helseplattformen, og fastlegen stolte ikke på at medisinlistene ble oppdatert riktig.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 06-12-24, 14:48   #827
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Input: håper intervjuet gikk bra! Jeg var tidligere denne uken i et politisk møte; og mens jeg og noen andre etterpå stod og snakket videre om trafikksikkerhetstiltak, så tok en av dem og strippet ned til bokser og Swix-trøye mens vi pratet, for å skifte til sykkeltøy. Mulig det er en sånn ting som flyr bedre i enkelt partier enn andre, da, og sikkert på noen arbeidsplasser mer enn andre.

Gammel 06-12-24, 17:04   #828
Input

Input sin avatar

Standard

Takk, Blondie og Polyanna! Er foreløpig veldig usikker på om jeg ønsker ny jobb. Har et voldsomt elsk/hat-forhold til jobben min. Men fint å få testet litt og kjenne på det. Dette er bare midlertidig, så det spørs vel veldig om jeg får permisjon også.

Jeg pleier å skifte på kontoret. Men det er liksom noe annet. Prøver å gjøre det litt i skjul og hvis det er mange der går jeg på toalettet, men det er jo stress.

Input er ikke aktiv  
Gammel 06-12-24, 17:32   #829
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vår sønns fastlege kom på hjemmebesøk i fjor faktisk. Men det tror jeg var et unntak. Helsesykepleier kom også hjem for å gi ham vaksiner også husker jeg. Det må ha vært for to år siden kanskje.
Men som sagt, tror det er unntaket og pga omstendighetene.

GydaG er ikke aktiv  
Gammel 13-12-24, 09:15   #830
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg skal fly i dag og ha med meg strikketøy. Får jeg med meg den bittelille saksa gjennom sikkerhetskontrollen eller må jeg legge den igjen hjemme?

Input er ikke aktiv  
Gammel 13-12-24, 09:27   #831
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skal fly i dag og ha med meg strikketøy. Får jeg med meg den bittelille saksa gjennom sikkerhetskontrollen eller må jeg legge den igjen hjemme?

Sånne små sakser går ikke gjennom sikkerhetskontrollen på Tinghuset hvertfall, lærte jeg en gang jeg skulle være meddommer.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-12-24, 09:51   #832
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er lov med sakser med bladlengde under 6 cm (målt fra dreiepunktet).

Gammel 13-12-24, 10:19   #833
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt fratatt liten saks i en kontroll, som gikk gjennom i en annen. Husker ikke nøyaktig størrelse.

Gammel 13-12-24, 11:43   #834
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Barn reiste på ferie med sin lille saks for venstrehendte, vi la den frem og forklarte, aldri noe problem. Men forstår at vi kunne bli nektet hvis rette sort på jobb.

Gammel 13-12-24, 12:40   #835
Input

Input sin avatar

Standard

Det tar jeg ikke sjansen på, orker ikke å måtte kjøpe ny saks.

Input er ikke aktiv  
Gammel 13-12-24, 12:40   #836
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikketøy med tilhørende strikkepinner går gjennom kontrollen 99,9 % av tilfellene. Men det finnes alltid en person som kan fortelle om den ene gangen man ble nektet.

Og altså: en litt kraftig og lang rundpinne har definitivt både skade- og drapspotensiale.

Gammel 13-12-24, 20:47   #837
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Strikketøy med tilhørende strikkepinner går gjennom kontrollen 99,9 % av tilfellene. Men det finnes alltid en person som kan fortelle om den ene gangen man ble nektet.

Og altså: en litt kraftig og lang rundpinne har definitivt både skade- og drapspotensiale.

Tror en person med fratatt strikketøy i sikkerhetskontrollen kan utgjøre vel så stor fare enn selve strikketøyet

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 13-12-24, 21:10   #838
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sånne små sakser går ikke gjennom sikkerhetskontrollen på Tinghuset hvertfall, lærte jeg en gang jeg skulle være meddommer.

Har dere sikkerhetskontroll i Oslo? Vi har ikke i Kr.sand.

Gammel 13-12-24, 21:22   #839
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får ikke med seg en smørekniv inn i Vatikanet hvert fall

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-12-24, 22:47   #840
Input

Input sin avatar

Standard

Det gikk fint. Jeg glemte å ta den ut, og kom ikke på det før jeg fant frem strikketøyet på flyet. Håper det går bra hjem igjen også! Skal huske på det når jeg skal være meddommer i januar.

Som ung skulle jeg en gang reise på juleferie med alle julegavene i håndbagasjen. Da oppdaget jeg i sikkerhetskontrollen at kjæresten hadde gitt meg akkurat det jeg ønsket meg: en skikkelig spikkekniv.

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.