Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-24, 18:11   #1
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2024

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Snart i mål med julegavene, holder på å strikke den siste zipper sweateren. Da er produksjonen:

1 Setesdalgenser 6 år
3 Zipper sweater 2, 4 og 6 år
1 Lodden genser med snøfnugg 4 år
4 par sokker 42-46
1 par barnesokker
1 lue i angora/mohair
2 pannebånd

Så har jeg fått i hus to kjøpegaver som er spleis.

Laget og gitt bort 8-9 brett med julekaker, samt 8 julebrød. Skal lage enda en omgang med sistnevnte. Mulig jeg pynter litt mer, men dropper juletre og julemat. Veldig fornøyd med egen innsats så langt.

For en fantastisk produksjon!!

Jeg har strikket og tovet et par tøfler, og er strålende fornøyd med det .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-24, 18:51   #2
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2024

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Syr du i glidelåsen på Zipper sweater selv? I så fall:Er det vanskelig?

Ja, jeg syr den i selv. Under pandemien (jeg var isolert i et par måneder) bestemte jeg meg for å lære to ting: 1. sy glidelås i strikkeplagg 2. lære meg noen asiatiske retter. Det er ikke vanskelig å sy glidelås i Zipper Sweater, men det tar tid fordi man må være veldig nøyaktig for å få det pent til. Jeg ser på Kimmie Munkholms tutorial på YT, hun er utrolig god til å formidle! Elsker designet, og har to av dem selv. Strikket med tynnere garn enn det som angis i oppskriften.

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

For en fantastisk produksjon!!

Jeg har strikket og tovet et par tøfler, og er strålende fornøyd med det .

Takk! Jeg blir hysterisk lykkelig når jeg lykkes med toving! Det er ingen selvfølge for min del.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.