Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Arbeiderpartiets vei mot neste valg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-24, 13:52   #41
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valg

Jeg er enig med Tallulah. Hun representer også Groruddalen. Det er det ikke mange representanter på Oslolistene som gjør.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 14:00   #42
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Ja, tilleggskommentar om Tajik, men hun har vært en klar motstemme, og nå er hun skviset ut også.

Ja, ok, da skjønte jeg hva du mente.

Gammel 01-12-24, 14:19   #43
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke noe i mot Kamzy, men skulle gjerne hatt Tajik på trygg plass på stortingslisten i tillegg. To gode, unge klare stemmer som ikke burde vært satt opp mot hverandre.

Gammel 01-12-24, 14:33   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg har ikke noe i mot Kamzy, men skulle gjerne hatt Tajik på trygg plass på stortingslisten i tillegg. To gode, unge klare stemmer som ikke burde vært satt opp mot hverandre.

Det er jeg enig i, en om en representant ikke greier å få nok støtte i eget fylke, syns jeg det er en uting å få dem inn på Oslolista. Det gjelder alle partiene. Altfor ofte representeres Oslo av politikere med relativt kort botid i byen, og som regel vest i byen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 14:34   #45
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Tajik har sagt nei til å stå på Rogaland sin liste siden hun egentlig ikke har bodd i fylket på mange år.

Hun vet nok at hun ikke kunne konkurrere med den andre Ap-stjernen i Rogaland, Kari Nessa Nordtun. Men nå er det jo usikkert om Kari vil stå på stortingslisten i det hele tatt i denne omgangen. Har egentlig ikke fulgt godt nok med der. Det har vært mer enn nok med å følge ordfører-bruduljene i Stavanger-politikken den siste tiden.

Gammel 01-12-24, 17:31   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette med oslolistene er trøblete for mange partier. Mange av stortingspolitikerne har jo bodd i Oslo i mange, mange år, fordi de har vært på Stortinget og etter hvert etablert seg her. Hvor lenge skal man bo i byen før man er osloboer nok? Eventuelt, hvor mange folk som på mange måter representerer hjemfylket sitt og har sterke forbindelser dit, skal ta opp plass for Oslofolk som har sin fremste tilhørighet her?

Gammel 01-12-24, 18:41   #47
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da kan jo Tajik representere fylket hun faktisk er i fra. Jeg syns det er flott at vi faktisk har en person fra Oslo som har vokst opp i Oslo som representerer Oslo.

Ja, det sier jeg ikke noe om, det er synd ikke begge kommer på topp på en liste.

Oslo kan få Giske. Han bor vel i Oslo.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 19:13   #48
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, det sier jeg ikke noe om, det er synd ikke begge kommer på topp på en liste.

Oslo kan få Giske. Han bor vel i Oslo.

Jeg syns ikke noen så ille at de fortjener å få den fyren.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 19:21   #49
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en spøk, og jeg bor i Trondheim.

Gammel 01-12-24, 19:39   #50
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var en spøk, og jeg bor i Trondheim.

Jeg skjønte det.

Spm: Stemmer min hukommelse om at TG er sammen eller gift med Haddy Nije? Hun lagde eller spilte inn noen fantastisk bra låter ca 2010, men jeg har ikke fått med meg noe nytt på 15 år.

Gammel 01-12-24, 19:41   #51
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

De er gift og har 2 barn, tror jeg. Hun skrev boken "Dagbok" om tiden da det stormet som verst rundt ektemannen og fikk promotere den fritt på Lindmo, tror jeg. Hun er/var jo ansatt i NRK, så det ble vel noe diskutert. Også her inne.

Gammel 01-12-24, 19:44   #52
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg kunne jo ha søkt opp wikipediasiden, der står det jo. Og dette er så irrelevant for tråden at jeg humler med øya over meg selv.

Gammel 01-12-24, 20:46   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette med oslolistene er trøblete for mange partier. Mange av stortingspolitikerne har jo bodd i Oslo i mange, mange år, fordi de har vært på Stortinget og etter hvert etablert seg her. Hvor lenge skal man bo i byen før man er osloboer nok? Eventuelt, hvor mange folk som på mange måter representerer hjemfylket sitt og har sterke forbindelser dit, skal ta opp plass for Oslofolk som har sin fremste tilhørighet her?

Jada, men det blir spekulert i det. Og det er en styrke med folk som har vokst opp i Oslo også, ikke bare bodd her i voksen alder.

For når penger skal fordeles skal alle disse hilse hjem, men tør ikke bevilge til Oslo.

Gammel 01-12-24, 21:48   #54
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jada, men det blir spekulert i det. Og det er en styrke med folk som har vokst opp i Oslo også, ikke bare bodd her i voksen alder.

For når penger skal fordeles skal alle disse hilse hjem, men tør ikke bevilge til Oslo.

Og det er en styrke med folk på Oslobenken som taler Oslos sak. Jeg tror det er en av grunnene til at Kamzy er godt likt av mange i Oslo

Gammel 01-12-24, 22:00   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan bare signere Tjorven. Ap er for meg et ødelagt parti, med all sin Sp-politikk. Blir ikke bedre med Giske.

Mht Oslo-liste, så er den omtrent ikke-eksisterende. Man så deg tydelig under korona. Andre partier klarer noen ganger å samles lokalt og tale hjemstedets sak. Det har vel aldri skjedd for Oslo. Ihvertfall meget sjelden. Det er fortvilende for oss som vil ha god lokalpolitikk i området.

Gammel 02-12-24, 08:25   #56
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde Ap ligget bedre an på målingene, så ville de være mer sikre på å få 4 faste plasser fra Oslo, og da hadde det ikke trengt å bli en kamp mellom Kamzy og Hadia. Jeg liker dem begge to veldig godt, og jeg tror mange i Oslo syntes det var et vanskelig valg. Nå er jo Vestre også en vestlending, men han er jo nestleder, så da må de liksom få fast plass. Hadia hadde nok uansett kunnet få fast plass fra Rogaland, Kari ønsket jo ikke den plassen, men jeg synes det var ryddig av Hadia å faktisk takke nei til den plassen siden hun nå regner Oslo for å være hennes hjemsted. En kan jo ikke akkurat si det samme om Trond Giske. Og når det gjelder pendlerrot som veldig mange av stortingsrepresentantene ble tatt for, så var slettes ikke Trond Giske noe bedre der han heller. Media skrev bare ikke så mye om han, fordi han uansett var på vei ut av Stortinget da den saken ble rullet opp.

Har jo sett at mange internt i Ap har reagert på at Støre gikk ut og ikke ville kritisere Giske etter nominasjonen, men hva annet kan han egentlig gjøre nå for å unngå total kollaps? Giske har jo brent så mange broer at det er få som vil ansette ham i en god jobb. Han er visst student fremdeles, lenge etter at han brukte opp rettighetene til etterlønn fra Stortinget. Han ser jo tydeligvis ikke noen annen karrieremuligheter, og sånn sett er det jo ganske tragisk hele greia. Hadde han bare lagt seg flat og vist at han faktisk virkelig beklaget den gangen i 2018-19, så kunne han sikkert fått en fet jobb nå. Men nå er det vel ingen som vil gi ham jobb, hvertfall ikke en god nok jobb for selvbildet hans.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 09:05   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har ingenting i mot Hadia, men når det faktisk var kamp om plassene syns jeg det er naturlig at Kamzy fikk den.

Med resten av rotet; hva skal man si. Samarbeidet med SP har helt klart ødelagt mye for min del, men så likte jeg Oslo AP i bystyret også da. Nåværende byråd er i ferd med å rasere byen fullstendig.

Giske ser ikke annet enn eget ego, hele greia er så pinlig at jeg har ikke ord.

Gammel 02-12-24, 09:26   #58
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett fra utsiden er det ganske uforståelig. Støre fremstår som både sympatisk og kompetent, men på en eller annen måte er han tydeligvis helt uegnet til å være partileder. Og det er vanskelig å se hvordan han bare faller sammen rundt ham.

Kamzy vs Hadia ble trist. Jeg har absolutt forståelse for at Oslo prioriterte Kamzy høyest, men det var synd at det var de to som ble satt opp mot hverandre. Jeg liker begge to og tror at de hadde vært gode for AP.

Og Giske er bare så trist at det ikke helt går an å tenke på. Jeg har kvinner i min facebookfeed som jubler, og har ingen forståelse for det. Om han hadde noen omtanke for partiet hadde han trukket seg for lenge siden. Men, det er jo tydelig at han bare ser seg selv og sitt ego.

Jeg tror at AP har skadet seg selv ved regjeringssamarbeidet med SP og spørsmålet ved neste valg er bare hvor stort det borgerlige flertallet blir.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 10:07   #59
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruer meg sånn til Sylvi Listhaug som statsminister.

Og jeg er veldig enig i alt Tallulah sier i denne tråden. Groruddalen er en svær del av Oslo, som også fullstendig underrepresentert i eget byråd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 11:24   #60
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også måttet svelge noen kameler med å ha med Sp i regjeringen, og hadde mye heller sett at SV også hadde blitt med, men det gikk jo ikke. Alternativet hadde vært en mindretallsregjering med kun AP, men da sitter du jo fort mye mindre trygt. I et samarbeid så må jo alle partier gi og ta litt, og det er jo viktig å huske på at i valget 2021, så var det en distriktstrend som gikk over landet, og som preget nettopp regjeringsplattformen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.