|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg er enig med Tallulah. Hun representer også Groruddalen. Det er det ikke mange representanter på Oslolistene som gjør.
![]() |
#42 |
Leser
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valg
Ja, ok, da skjønte jeg hva du mente.
![]() |
#43 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg har ikke noe i mot Kamzy, men skulle gjerne hatt Tajik på trygg plass på stortingslisten i tillegg. To gode, unge klare stemmer som ikke burde vært satt opp mot hverandre.
![]() |
#44 |
Glamorøs
|
Det er jeg enig i, en om en representant ikke greier å få nok støtte i eget fylke, syns jeg det er en uting å få dem inn på Oslolista. Det gjelder alle partiene. Altfor ofte representeres Oslo av politikere med relativt kort botid i byen, og som regel vest i byen.
![]() |
#45 |
Tatt på
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgTajik har sagt nei til å stå på Rogaland sin liste siden hun egentlig ikke har bodd i fylket på mange år.
![]() |
#46 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDette med oslolistene er trøblete for mange partier. Mange av stortingspolitikerne har jo bodd i Oslo i mange, mange år, fordi de har vært på Stortinget og etter hvert etablert seg her. Hvor lenge skal man bo i byen før man er osloboer nok? Eventuelt, hvor mange folk som på mange måter representerer hjemfylket sitt og har sterke forbindelser dit, skal ta opp plass for Oslofolk som har sin fremste tilhørighet her?
![]() |
#47 |
Introvert textrovert
|
Ja, det sier jeg ikke noe om, det er synd ikke begge kommer på topp på en liste.
![]() |
#48 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syns ikke noen så ille at de fortjener å få den fyren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lesende
Jeg skjønte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgDe er gift og har 2 barn, tror jeg. Hun skrev boken "Dagbok" om tiden da det stormet som verst rundt ektemannen og fikk promotere den fritt på Lindmo, tror jeg. Hun er/var jo ansatt i NRK, så det ble vel noe diskutert. Også her inne.
![]() |
#52 |
Lesende
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg kunne jo ha søkt opp wikipediasiden, der står det jo. Og dette er så irrelevant for tråden at jeg humler med øya over meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
Jada, men det blir spekulert i det. Og det er en styrke med folk som har vokst opp i Oslo også, ikke bare bodd her i voksen alder.
![]() |
#54 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Og det er en styrke med folk på Oslobenken som taler Oslos sak. Jeg tror det er en av grunnene til at Kamzy er godt likt av mange i Oslo
![]() |
#55 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg kan bare signere Tjorven. Ap er for meg et ødelagt parti, med all sin Sp-politikk. Blir ikke bedre med Giske.
![]() |
#56 |
fri
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgHadde Ap ligget bedre an på målingene, så ville de være mer sikre på å få 4 faste plasser fra Oslo, og da hadde det ikke trengt å bli en kamp mellom Kamzy og Hadia. Jeg liker dem begge to veldig godt, og jeg tror mange i Oslo syntes det var et vanskelig valg. Nå er jo Vestre også en vestlending, men han er jo nestleder, så da må de liksom få fast plass. Hadia hadde nok uansett kunnet få fast plass fra Rogaland, Kari ønsket jo ikke den plassen, men jeg synes det var ryddig av Hadia å faktisk takke nei til den plassen siden hun nå regner Oslo for å være hennes hjemsted. En kan jo ikke akkurat si det samme om Trond Giske. Og når det gjelder pendlerrot som veldig mange av stortingsrepresentantene ble tatt for, så var slettes ikke Trond Giske noe bedre der han heller. Media skrev bare ikke så mye om han, fordi han uansett var på vei ut av Stortinget da den saken ble rullet opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg har ingenting i mot Hadia, men når det faktisk var kamp om plassene syns jeg det er naturlig at Kamzy fikk den.
![]() |
#58 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgSett fra utsiden er det ganske uforståelig. Støre fremstår som både sympatisk og kompetent, men på en eller annen måte er han tydeligvis helt uegnet til å være partileder. Og det er vanskelig å se hvordan han bare faller sammen rundt ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg gruer meg sånn til Sylvi Listhaug som statsminister.
![]() |
![]() |
#60 |
fri
|
![]() Sv: Arbeiderpartiets vei mot neste valgJeg har også måttet svelge noen kameler med å ha med Sp i regjeringen, og hadde mye heller sett at SV også hadde blitt med, men det gikk jo ikke. Alternativet hadde vært en mindretallsregjering med kun AP, men da sitter du jo fort mye mindre trygt. I et samarbeid så må jo alle partier gi og ta litt, og det er jo viktig å huske på at i valget 2021, så var det en distriktstrend som gikk over landet, og som preget nettopp regjeringsplattformen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|