Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-24, 15:28   #281
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2024

Jeg er nesten ferdig med å strikke/kjøpe/bestille julegaver. Så kom jeg over noen gode tilbud og har også bestilt to julegaver til jula 2025

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 15:38   #282
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Yay!

Det to fire minutter å plugge i den syvarmede lysestaken, og å henge opp og plugge i stjerna i kjøkkenvinduet.

Advent har begynt!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 19:37   #283
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått opp stjerner og fire lys og sånt. De voksne kidsa har fått kalender til sånn ca 15. desember, det var det jeg rakk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 20:01   #284
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har funnet frem 7-armet adventsstake, men 10 åringen tok den til rommet sitt, jeg får kjøpe meg en ny. Men har to stjerne-lamper, og det lyser jo fint!
Skulle finne frem noe lys å ha ute, men det jeg fant ikke alt på loftet, men jeg fant noen nye jeg sikkert kjøpte på salg i fjor, så litt lys har det jo blitt ute.

Gammel 01-12-24, 20:10   #285
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine unger har fått kalender for alle 24 dagene.
Mannen og jeg ble enige om at vi lukke få/ordne til kvelden.

Vi får se hva det blir til.

Stjerna lyser, vi har brent lys. Jeg kan ikke kalle dennstakel som skal i vinduet "den syvarmede" for da den syvarmede avgikk med døden for noen år siden ble den erstattet av en "lysbro", det er vel 21 lys på den eller noe sånn.

Men den er ikke tent. Jeg må tømme vinduskarmen og få den på plass. Og håpe alle lysene lyser. Jeg har en viss mistanke om at vi kanskje skal sjekke der først. Måtte vel bytte er par pærer i fjor. Og vi er på den tredje. Den første vi kjøpte sluttet å virke så jeg ba mannen returnere den, han bare kjøpte en ny, men svigermor returnerte den.

Og nå står en av dem og ikke virker, så jeg plukket vel resverpærer fra den i fjor og skulle egentlig se etter en dyrere modell enn Europris sin til i år, men det kom jeg på nå.

Vel, virker den ikke så er det gjerne mulig å få tak i til uka.

Gammel 01-12-24, 20:10   #286
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ungene har forresten 7 armede som skulle fått opp på rommene sine.

Gammel 01-12-24, 20:46   #287
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har rydda roterommet i dag. Da ble mannen glad, og så kan han ta resten av julevasken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 21:33   #288
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her ser det greit ut, lys ute og inne, ny» rød duk fra bruktbutikk på bordet. Har fått besøkt en kollega på sykehus og skrevet en jobbsøknad. Fornøyd med helgen.

Gammel 01-12-24, 21:58   #289
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har kommet opp litt julepynt her i dag, men jeg har mye mindre greier enn jeg trodde. Har masse juletrepynt, men lite annet som jeg synes er fint nå. Det er så mange år siden jeg har orket å pynte med noe som helst. I år er første året vi har jule uten både mamma og pappa. Pappa elsket julen og all pyntingen. Jeg skal pynte litt ekstra i år i hans ånd. Men da må jeg også kjøpe litt som jeg synes er fint.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 22:07   #290
Malama

Malama sin avatar

Standard

I fjor pakka jeg ned litt når jeg pakka ned jula i ei eske merket 1. Søndag i advent. I tillegg til den ned kalenderen som også inneholder noen broderte bilder, så pakket jeg visste ned englekoret og litt annet i en eske.

Så litt gravid skal vi i løpet av uken gjøre vinduskarmene i spisestua om. Fra for øyeblikket to fulle lagerhyller, til p altså ha englekor i den ene og lysbro i den alderen i stedet for multivitaminer, og andre vitaminer og omega og whatnot, paracet, poseklyper, batterier og alt annet som er blitt plassert der. Praktisk, men ikke dekorativt

Gammel 02-12-24, 10:00   #291
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt gravid vinduskarm, Malama?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 10:08   #292
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Litt gravid vinduskarm, Malama?

Malama er litt gravid, derfor trenger hun mer plass i vinduskarmen. Og i den alderen trenger hun åpenbart lysbro mer enn multivitaminer.

Gammel 02-12-24, 10:37   #293
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har tips om en superfin stjerne til vinduet? Krav: den må ikke være svart, den må lyse, den må henge og den må helst være i metall.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 10:52   #294
Malama

Malama sin avatar

Standard

Nå må jeg le
Litt gradvis skal vi tømme den verdens vinduskarmen, eller begge. De er muligens litt gravide, det er ikke måte på hvor mye de inneholder i alle fall.

Heldigvis er ikke jeg litt gravid, å følge opp de tre jeg har er nok, flere unger har jeg ikke kapasitet til. Men de medfører et lite lass multivitaminer i seg selv, jentene må ha d vitamin tilskudd sier legen, yngste klarer bare å ta vitaminbrjønet, det er altså piller og bjørner, multi og d og omega og mannens magnesium og whatnot. Det bør bo en annen plass enn vibsurkarmen, men hvert år fra sånn uti januar og til desember så er det av uviss grunn likevel der det havner.

Hvorfor vi har batterier der, vet jeg ikke, de har en annen plass å bo, en boks med frø er nok mik greie og hvem vet hvordan alt annet har syntes at de romslige vinduskarme i spisestua er den naturlige plass å være.

Der skal bli lysbro og englekor som jeg på denne tiden av året definitivt trenger. For 9 år siden var jeg ikke litt gravid heller, da var jeg høygravid på denne tiden av året. Det medfører selvsagt at vi skal arrangere brudag også etterhvert og ingen synes det er kjedelig å alltid feire venneselsap etter vrudagen sin og vil helst ha det før.

Aka før jul.
Vi får se om det er i det hele tatt gjennomførbart

Gammel 02-12-24, 11:05   #295
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Fikk kjøpt nesten alle julegavene på langhelgstur nå. Skal få pakket inn og sendt i løpet av uken så slipper jeg å være nervøs for at de ikke når frem til jul.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 14:24   #296
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk unna stort sett alle julegavene i forrige uke, og har også fått på plass all julepynten utenom selve juletreet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 15:35   #297
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har pakket inn alle julegaver som skal sendes. Koste meg med julemusikk og kongerøkelse til pakkingen. Var nøye på at papir, bånd og til/fra lapp matchet fint og at ingen fikk to gaver som var pakket inn i samme papir. Det må jo være en fin fargevariasjon under treet. :nerd:

Ryddet alt bort igjen for familiens gaver skal pakkes inn senere, men oppdaget at jeg glemte to pakker så jeg får ta en runde i morgen, også. Kooooser meg med sånne ting.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 16:30   #298
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå begynner det å flaske seg litt mer utseendemessig her også. Det er lys både inne og ute og det er lys i staker. Jeg er ikke fornøyd med alle adventsstjernene våre, så håper Input får tips.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 18:41   #299
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nå nettopp husket vi på å henge opp julestjernene. Ikke værst.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 19:32   #300
Malama

Malama sin avatar

Standard

Må visst finne plass til en juleby, som jeg jo egentlig har ønsket meg noen år men ikke funnet plass til.
. For mannen ga meg en litt stor pakke i kalenderne i dag jeg sier han kunne dekket inn en uke der. Det var i en eske, men det er tre hus og 8 figurer/folk/trær

Spent på om det kommer mer eller om han tenker dette er byen. Jeg må bare finne en plass så skal jeg vet la den vokse år etter år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.