Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-24, 16:24   #261
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2024

Mannens kalendergaver går i tøyposer som jeg ikke anbefaler, de er tynne, hvite og nesten litt gjennomsiktige nemlig. Ungene sine pakkes inn og jeg innser at den planen om en tur ned på lyreco for papir og bånd den glemte jeg av, så. Ja, vi har sikkert rester fra tidligere år altså.

Beina mine liker meg ikke. Det er nesten så bekkenløsningen kjennes ut som den er tilbake. 15000 skritt ++ inne på et senter anbefales ikke egentlig. Jeg har for lengst mistet oversikten over hva jeg har kjøpt også. Altså. Av kalendergaver til ungene, julegaver har jeg relativt grei liste på, skal sette meg ned og oppdatere den når jeg pakker ut alt i kveld når yngste er lagt og de andre får beskjed om å holde seg unna

Gammel 29-11-24, 16:40   #262
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mannens kalendergaver går i tøyposer som jeg ikke anbefaler, de er tynne, hvite og nesten litt gjennomsiktige nemlig. Ungene sine pakkes inn og jeg innser at den planen om en tur ned på lyreco for papir og bånd den glemte jeg av, så. Ja, vi har sikkert rester fra tidligere år altså.

Beina mine liker meg ikke. Det er nesten så bekkenløsningen kjennes ut som den er tilbake. 15000 skritt ++ inne på et senter anbefales ikke egentlig. Jeg har for lengst mistet oversikten over hva jeg har kjøpt også. Altså. Av kalendergaver til ungene, julegaver har jeg relativt grei liste på, skal sette meg ned og oppdatere den når jeg pakker ut alt i kveld når yngste er lagt og de andre får beskjed om å holde seg unna

Kan du ha et lag med aluminiumsfolie rundt gavene før du legger de i posen? Det går raskere enn å pakke inn en og en ting med gavepapir.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 18:43   #263
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen er waaay to big for posene jeg har kjøpt. det er båe mat og adventsstjerne. Kidden har flyttet for seg selv.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-24, 21:06   #264
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

De årene advent starter i november, så føler jeg det er nesten litt juks. Jeg får meg ikke helt til å begynne med alt for det er jo november

Så i år med første advent på 1.12 burde jo være helt perfekt ?

Men da tar jeg meg i å savne de årene da advent begynner i november.

Vel, i morgen skal vi dra frem lilla lys og servietter, vi skal henge opp lyslenke og pynte litt. Og kalenderenem de kommer sånn sett gjerne allerede i kveld, så vi kan fordele jobben med de 72 pakkene. Helst liker jeg bruke lenger tid på det men jeg kjøpte dem jo i dag. Og vet knapt nok hva jeg har og hvor mange. La oss håpe resten av julen ikke er like på etterskudd. Jeg har da i det minste også begynt på flere julegaver i dag også.

Gammel 30-11-24, 14:05   #265
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å pakke inn egentlig, men blir lei om jeg ikke tar det puljevis siden det er så mye som skal pakkes inn.

Kalendergavene blir i år puttet i tøyposer kjøpt på rusta, veldig praktiske og kan brukes år etter år, orket rett og slett ikke pakke inn 96 kalendergaver.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 18:30   #266
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt vårt første plasttre i år. Vi har bært opp adventskassen, så i morgen kan jeg begynne så smått med litt reinsyrpynt og lys. Jeg har kjøpt tre svible og og bestilt noen kunstige svibler også. Selv om huset nå ikke er i nærheten av desemberodus, så blir et vel smått om senn.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 18:42   #267
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ble ferdige med julegavene i går. Vi gikk inn på senteret med dødsforakt og ga oss ikke før vi var i mål. Vi har også seks bursdager i familien på denne tida, så det ble en anselig mengde gaver.

Gammel 30-11-24, 19:06   #268
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har pakket inn masse gaver.

Og satt opp masse lys ute. Og sett over og sett at min kjærlighet for lyslenker har resultert i en solid kolleksjon.

Hvor mange lyslenker kan man ha, egentlig? før det blir for mye?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 20:31   #269
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

jeg har pakket inn masse gaver.

Og satt opp masse lys ute. Og sett over og sett at min kjærlighet for lyslenker har resultert i en solid kolleksjon.

Hvor mange lyslenker kan man ha, egentlig? før det blir for mye?

Det blir aldri for mye,

Gammel 30-11-24, 20:33   #270
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det blir aldri for mye,

takk!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 20:41   #271
Malama

Malama sin avatar

Standard

Lys ute, lys inne. Bring it on!

Gammel 30-11-24, 21:59   #272
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi ble ferdige med julegavene i går. Vi gikk inn på senteret med dødsforakt og ga oss ikke før vi var i mål. Vi har også seks bursdager i familien på denne tida, så det ble en anselig mengde gaver.

Respekt!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-24, 22:14   #273
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er noenlunde i mål med hjemmelagde julegaver tror jeg; Badebomber, tørket sopp, te med mynte, appelsin og bringebærblad, lakrismarengs, marshmallows med rips, after eigth og sugarcookies med 3 ulike dekorer. Om tid og overskudd tilsier det kan det hende jeg finner på noe mer.

Gammel 30-11-24, 22:54   #274
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Her har søren meg rampenissen dukket opp igjen, år etter år, tar aldri slutt.

Gammel 30-11-24, 23:31   #275
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg fant en sånn fante nedi boksen med kalenderene jeg driver og henger opp pakker på i kveld jeg også.

Det er mannen som dro ham i hus/slapp ham inn midt i desember et år, så det er hans ansvar hvilke sprell den karen finner på. Som ikke pleier å være sånn veldig mye. Tidvis bare henger han på en kalender, eller klipper ned ene pakken, andre ganger finner han på litt mer. Ganske lavterskel, heldigvis. Og ikke mitt ansvar, veldig, veldig heldig vis

Gammel 30-11-24, 23:57   #276
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Han her starter friskt med å ha spist alt lørdagsgodtet ungene hadde spart til søndag.

Gammel 01-12-24, 01:09   #277
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vår sitter på toppen av en av kalenderene og holder en pakke. De får prøve å finne ut hvem det er sin. (Det er ingen sin, jeg hadde pakket inn 4 like sjokolader)

Det med sjokoladene blir jo spennendet, det er jo ikke laktosefri sjokolade som henger der. Men vi har funnet ut at nå som hun har vært lav fodmap så lenge så tåler mellomste å friste skjebnen litt innimellom. Ikke akkurat en softis, men en liten sjokolade eller et kakestykke pleier gå greit.
(Softis vet jeg ikke om hun kommer til å tørre noen gang igjen etter at hun spiste resten av lillesøster sin i fjor sommer og blei grisedårlig) Om hun vil har via nnet hun kan bytte det i de dagene det dukker opp

Gammel 01-12-24, 08:38   #278
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Han her starter friskt med å ha spist alt lørdagsgodtet ungene hadde spart til søndag.

Haha, dagens beste!

Gammel 01-12-24, 10:02   #279
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her var Tøysenissens siste år 2022. Da hadde vi holdt på i årevis, og det var veldig gøy og koselig (kanskje mest da barna var mye yngre), men de siste to årene ble litt mer ork og det føltes greit å slutte. Det siste året gjorde han få sprell og stort sett bare gjemte seg et nytt sted hver natt.

Gøy å se at flere er helt ferdige med julegavene Blondie. Vi har jo gjort kunststykket å få ett barn 23 dager før jul og ett barn 23 dager etter jul (og så er det et par andre familiebursdager mellom disse i tillegg), så det er noen dyre vintre.

Jeg har funnet fram førjulskassen. Pynteputene i sofaene har fått juletrekk, jeg har hengt opp kransen på ytterdøra, telysholdere og lysestaker er byttet med julevariantene og jeg har hengt stjerner i kjøkkenvinduene. Dompaplysene ute kom opp tidligere i uka og nå har jeg også slått på resten av julelysene ute. Og vrihasselen er så fin med små julekuler på. Det er så koselig.

Sist redigert av Myria : 01-12-24 kl 14:21.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-24, 12:11   #280
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt typ sju julegaver og er veldig stolt av meg selv. Pleier aldri å begynne så tidlig. Pakkekalender driver vi ikke med, men alle har fått sjokoladekalendere, og jeg har lilla lys i adventstaken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.