Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Navn for "mannearbeid"

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-24, 11:52   #25
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Navn for "mannearbeid"

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå ble jo hele tråden en tråd om sluk, men jeg mener jeg vasker sluket når jeg tar opp hår/lo fra sluket fra oversiden. Mens når jeg løfter opp lokket og vasker under så renser jeg sluket. Har liksom aldri falt meg inn at man kan bruke samme ordet om begge ting.

Må bare drodle litt videre på sluket. Det første du beskriver inngår i å vaske gulvet for meg. Hår som ligger oppå slukristen ligger jo på gulvet, og jeg ville ikke vasket gulvet uten å ta med det? For å vaske/rengjøre/rense sluket må jeg løfte opp slukristen, ja.

Mer generelt er uttrykket mannfolkarbeid for meg i samme sjanger som du beskriver kroppsarbeid. Altså et uttrykk jeg kjenner til, men som ikke blir brukt i hverdagstalen rundt meg. Tror jeg ville brukt grovarbeid eller sjauing, for å indikere at det enten er tungt eller grisete.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.