Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-24, 19:20   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Om man fortsatt får hjemmebesøk av fastlegen sin på kveldstid?
Vi diskuterte det under middagen, at da jeg var liten, så husker jeg at legen kom hjem til oss av og til ved sykdom. (Nå bodde legen rett ved oss, så det kan jo ha vært derfor)
Men er det slik lenger - at du kan få hjemmebesøk av egen fastlege utenfor kontortid, eller må de komme fra legevakt?

Jeg tror du skal lete lenge etter en slik ordning nu til dags.

Der jeg vokste opp delte vi legevakt med 2 nabokommuner (med en fjord i mellom) som kom hjem til pasientene. For en vanvittig sløsing med ressursene, men jeg vil tro at terskelen for å få legebesøk var adskillig høyere enn nå.

En liten historie om legevakt i gamle dager:
Da jeg skulle ha min førstefødte gikk vannet hjemme på natten, 3-4 uker før termin. Legen var på legeoppdrag på andre siden av fjorden, og måtte undersøke meg før jeg skulle 20 mil i ambulanse til sykehuset for å føde.
Først over fjorden i legeskyssbåt, så inn i ambulanse for å vente på legen. Da han kom hadde han ikke med seg jordmorstetoskop, men var ikke rådløs og rullet papiret av en dorull og brukte dopapirhylsen til å lytte på magen med.
Å ligge i ambulanse i 20 mil med økende rier er forøvrig ikke noe jeg unner noen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.