Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-24, 09:06   #201
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2024

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Reelt ikke mer enn 28 på yr for akkurat oss da, 33 står i farevrselet. Men det er igrunnen nok. (og jo, vi bor nå vel borti høgget der et sted...)

Dersom søndagens turnkonkurranse blir avlyst for vår del (turneren tråkket over på trening på mandag og er enda usikker på hva hun klarer) så tenker jeg vi kanskje må prøve på noe bakst til jul vi også, for å kompensere med noe kjekt.

Ser at på Vigra er det meldt vindkast på opp til 42 m/s i morgen. Så det blir vel heftig nok for alle i distriktet, tenker jeg. Greit å vente med juleysene ja.

Gammel 15-11-24, 09:11   #202
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

No skal eg ikkje gjere juletråden om til vér- og vindtråd, men eg får ikkje opp høgare tall enn 23,1 m/s, det på Vigra. Pussig.
Men det som uansett er sikkert er at både vér og jul kjem i ei eller anna form i tida framover.

Gammel 15-11-24, 09:22   #203
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

No skal eg ikkje gjere juletråden om til vér- og vindtråd, men eg får ikkje opp høgare tall enn 23,1 m/s, det på Vigra. Pussig.
Men det som uansett er sikkert er at både vér og jul kjem i ei eller anna form i tida framover.

Hos meg står det akkurat nå 19(42) kl 14 lørdag (sitter med PC). Men det endrer seg jo stadig.

I helga tenker jeg å få gjort unna en del, i alle fall få kjøpt de kalendergavene jeg skal bidra med, lys til adventsstaken og kalenderlys, og kanskje noen julegaver hvis jeg kommer over noe lurt. Også har jeg litt lyst på ny stjerne i vinduet, den gamle begynner å bli litt sliten ... Ingenting som skal opp før 1.desember, men greit å ha det på plass. Reiser bort den helga, så 1.desember er på søndag når vi kommer hjem.

Sist redigert av My : 15-11-24 kl 09:29.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-24, 10:08   #204
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ruskeværshelga tenker jeg i størst mulig grad bruke inne. En handletur sikkert, og litt sånn forefallende rundt huset nettopp med tanke på vinden.

Enten altså turn (avreise tidlig, ferga 0905 fra Vestnes er siste mulige ferge for å rekke frem i tide) eller så får vi finne på noe koselig, vi skal også rydde(ut av veien) på rommet til minste så vi får tatt bilde og legge ut senga hennes på finn eller FB for å se om noen henter den før vi evt kjører den til et gjenbruk i stedet. Og derved også legge inn bestilling på ikea på ny seng til mellomste. Yngste ønsker seg sånn seng mellomste har, og mellomste ønsker seg bredere seng. To fluer i en smekk, men da har vi ei halvhøy seng, sånn med plass til en liten lekekrok under, tilovers. Og ingen plass å ha den, såden skal ut av huset.

Ikke så julete aktivitet, men det betyr at mellomst har en 140 seng og i teprien kan ha lillesøster på overnatting i jula, mens yngste har ei segn som kan dras ut til dobbeltseng, så hun kan også ha søstra på overnatting i jula. Og poenget med dette er at svigermor kommer på juleferie. Ei av jentene får derved låne ut rommet sitt til bestemor. Så det er på en måten nesten litt juleforberedelse

Gammel 15-11-24, 10:53   #205
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal ha eksamen 6.desember og bør bruke all tid og krefter på den oppgava, så derfor har jeg mer lyst enn noen sinne til å fokusere på juleforberedelser. prøver holde meg unna. Har kjøpt adventskubbelys.

Gammel 15-11-24, 21:31   #206
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hengt opp lys og pynt i inngangspartiet vårt. På søndag kommer også sukkertøy stengene med lys opp langs inngangen. Jeg er så og si ferdig med kalenderen til gutta (rekordtidlig for meg å være) og tenkte å pakke inn litt over helgen. Noen gaver er i boks, og jeg vet hva jeg skal kjøpe til de fleste....utenom mannen. Han er et STORT problem hvert eneste år. Jeg er lei av å bare kjøpe klær og godteri til han!

Gammel 15-11-24, 23:54   #207
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg har bare to gaver igjen. Tre av gavene jeg har kjøpt må fortsatt hentes via klikk&hent, men å være nesten ferdig med planlegginga er sjukt digg. Det meste av innholdet til kidsas kalender er også i hus.

Gammel 16-11-24, 08:49   #208
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Imponerende, jolie!

Jeg har omtrent ingenting på plass. Planer et raid på tilbudene i november. De hjemme har fått beskjed om å skrive ønskeliste. Noen kalendergaver har jeg. Ungene får noen litt større gaver der, maskara og slike ting. De fleste dagene er det småting, en sjokolade eller en tyggis. De får heller noe litt større innimellom.

Gammel 16-11-24, 09:30   #209
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ferdig med kalender. Det er vel det. Aner ikke hva jeg skal kjøpe til resten. Håper å få noen ønskelister.

Gammel 16-11-24, 15:04   #210
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har planer om et raid en dag i november. Kanskje tar jeg fri fra jobb Black Friday eller noe og handler inn en god del da. Det er både pga gode tilbud og fordi det sånn dent datomessig er en dag der passer fint å ta fri fra jobb i forhold til oppgaver. Så jeg pleide ha den dagen fri i mage år inntil jobb begynte å ha den helgen til kurs og julebord. Men i år var kurset igjen i siste helga i oktober (torsdag til lørdag) så derved kan jeg igjen ha en handledag. Det passer meg fint.

Gammel 16-11-24, 15:17   #211
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I går bestilte jeg to gaver til mannens familie og i dag handlet vi to gaver til så nå er seks gaver i hus. Noen gaver kommer jeg til å vente med til Black Friday siden vi gjorde en del kupp i fjor. Jeg venter dessuten på tre ønskelister til. Og så kjøpte jeg og mannen Flaxkalendere til oss selv, som vi har i tillegg til sjokoladekalendere. Bare to uker til 1. desember, det går så fort!

Gammel 17-11-24, 14:23   #212
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Idag har jeg bestilt 1 julegave, Lisa Aisato fargeleggingsbok til eldste som hun ønsker seg. Og da er vi ferdig med julegave til henne. Hun måtte ha ny mobil tidligere i høst så den er også julegave.

Gammel 17-11-24, 17:43   #213
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gleder meg til jul!!

Hver torsdag ettermiddag har vi besøk av en venninne av barna, de er på en felles aktivitet på kvelden. Tror jammen jeg skal gjøre torsdagene fram til jul til juleverksted, det er koselig for oss alle.

Gammel 17-11-24, 17:44   #214
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

I tillegg til baking og konfeltlaging, hva kan være en koselig juleverksted-ting for 2012 jenter? Jeg har kjelleren full av limpistoler og stæsj, og supplerer gjerne med utstyr ol noen har gode ideer.

Gammel 17-11-24, 18:20   #215
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor var jeg så sliten at jeg ikke orket å tenke på jul, langt mindre pynte. I år har jeg faktisk kjøpt inn litt nytt, og gleder meg til å pynte litt om to uker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-24, 19:18   #216
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var ute i kulden og regnet og gikk tur med vofsen, da så jeg at flere og flere av husene i nabolaget har fått opp lys! Det er så kos!

Gammel 17-11-24, 19:25   #217
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Skal kjøpe led kubbelys til å ha i lykter ute. Hva anbefales ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-24, 19:40   #218
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

I tillegg til baking og konfeltlaging, hva kan være en koselig juleverksted-ting for 2012 jenter? Jeg har kjelleren full av limpistoler og stæsj, og supplerer gjerne med utstyr ol noen har gode ideer.

Ikke noe som krever særlig utstyr, men hva med å flette julehjerter av glanspapir? Det finnes massevis av sjablonger på nett som man kan skrive ut og bruke som mal. Jeg og datteren min koste oss veldig med det for et par år siden og de er så fine å henge på treet.

Gammel 17-11-24, 20:27   #219
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg var ute i kulden og regnet og gikk tur med vofsen, da så jeg at flere og flere av husene i nabolaget har fått opp lys! Det er så kos!

Vi har og fått opp vinterlys idag.

Gammel 18-11-24, 21:53   #220
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Oppdaget at utelysene ikke virker så i dag kjøpte jeg nye. Og jeg har kjøpt en julegave i dag og reservert en. Da er jeg i gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.