Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-24, 16:57   #101
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #20

Minstemor er påmeldt sin aller første tur konkurranse i helga. Eller, hun er 8 så det er oppvisning, ikke konkurranse sånn sett for de rangeres jo ikke.

Kom hjem i går ned en lapp med programmet hun skal gjøre på matte. Og en ankel som hun hadde skadet når hun øvde på å stå på hodet. (Det aner meg det var i det hun kom ned, ikke i det hun sto på hodet )

I dag kunne hun ikke tråkke på den uten å få veldig vondt og vi fastslo at uteskole i skogen fikk hun slippe så hun har sittet hjemme i dag.

Foten er hoven, ikke sånn "ankel med en tennisball" men foten er synlig hoven i forhold til den andre. Og hun nektet plent å belaste den. Det er vondt.

Det aner meg at den konkurransen utgår for vår del.

Gammel 12-11-24, 17:00   #102
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I tillegg er jeg som vanlig i tvil på om jeg burde dradd til legen med henne eller ei. Føler vi har klippekort på fastlegen med forstuede jente-ankler. Og har krykker til både stor og liten jente etter noen runder på legevakt og røntgen inkl det som var et mulig lite brudd som slapp gips men måtte gå med krykker i noen uker i påska på denne jenta.

Gammel 12-11-24, 18:11   #103
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I-landsgruff er også gruff her?
Jeg var innom to klesbutikker for damer i dag og føler meg som et utskudd. Det er ikke mulig å oppdrive et festantrekk uten glitter eller paljetter i alle retninger. Der røk planen om å forsøke å se litt fin ut til julebordet.

Gammel 12-11-24, 19:41   #104
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg var innom to klesbutikker for damer i dag og føler meg som et utskudd. Det er ikke mulig å oppdrive et festantrekk uten glitter eller paljetter i alle retninger. Der røk planen om å forsøke å se litt fin ut til julebordet.

Jeg fant julekjolen min på UFF i år. Kanskje du finner noe på 'tise?

Gammel 12-11-24, 19:42   #105
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og god bedring til jenta di Malama

Gammel 12-11-24, 19:48   #106
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og god bedring til jenta di Malama

Takk for det.
.klarer ikke belaste den under hele tatt uten å hyle.
Hun er dramaqueen deluxe og ved leggetid, men selv korrigert for det har hun nok vondt. Er det like ille i morgen blir det lege.

Gammel 12-11-24, 19:59   #107
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker alltid legevakt for bruddmistanke.

Gammel 12-11-24, 20:22   #108
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er somregel fastlegen som brukes her, ettersom de er legevakt på dagtid.

Men det var all grunn til overtråkk-mistanke. Det er det vel egentlig enda. Men det blir nok lege og evt røntgen i morgen.

I retrospekt kanskje i dag. Men hun er/var ikke mye hoven og klagde ikke på vondt (men, vel, tråkka ikke på den heller da)

Vi har hatt mange runder med overtråkk på disse jentene.
Og et tilfelle av mulig brudd.
Og mange runder på røntgen.
Denne virket uskyldig. Bare at det ble ikke bedre til i kveld, det gikk motsatt.
Så ja, det er mulig feilvurdering her

Vi får se hva natten gjør.

Overtråkk gjør også vondt lenge. Legene liker ikke støttebandasjer på overtråkk, de må trene opp igjen foten. Men de første dagene er det godt å ha.

Det går likesom feil uansett. Enten er jeg altfor stressa og går til legen for ingenting. Og får dårlig samvittighet for det. Eller så ser jeg det sn for lenge og får dårlig samvittighet for å ha drøyd det og kanskje burde gått før.

Men ikke for det. Vi kan prosedyren på røntgenavdelingen nå, både innefor ut utenfor vanlig åpningstid. Vi er gode på det etterhvert. Og hun har sine lilla krykker stående utenfor soveromsdøra nå da.

Gammel 12-11-24, 20:48   #109
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Ikke alle brudd som hovner veldig opp.
God bedring til jenta

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-24, 21:10   #110
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Umulig å vurdere brudd uten røntgen. Så det blir bomturer når man har aktive/klønete barn. Har hatt mange.

Gammel 13-11-24, 06:32   #111
Malama

Malama sin avatar

Standard

Blir nok en bomtur i dag ja. Satser på det.

Gammel 13-11-24, 06:33   #112
Malama

Malama sin avatar

Standard

(men vi har hatt mange bomturer som aldri kom lenger enn til legen som sier det ikke er brudd også da, uten røntgen. Så legene her mener i alle fall at de kan det)

Det er da vi får beskjed om å slutte med støttebandasjer eller krykker. De skal gå på foten og trene den opp. Never mind at ungen de første par dagene altså ikke klarer det....

Gammel 13-11-24, 07:24   #113
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vår lege sier to dager med foten mest mulig i ro, så belaste. Har også får instruksjoner av legen om hvordan tape ankel under trening fremover for å forhindre nye overtråkk og forstuinger.

Gammel 13-11-24, 09:31   #114
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Dårlig ledet hybridmøter.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 10:05   #115
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er to butikker i min lille kystby der du kan risikere å finne noen skikkelige skatter, innimellom mye som man ikke ville gått i. Kan være lurt å ta turen.

Sånn ellers gruffer jeg over noe som likner på kronisk bihulebetennelse. Alltid tett, og blir liksom aldri tomt for gruff inni der, og så kulminerer det med skikkelige utbrudd noen ganger i året. -Som nå.

Og nå gruffer jeg over at jeg har skrevet ordet kulminere helt feil i alle år. Jeg trodde visst det het kuliminere, helt til det ble rød strek under orden i innlegget her. -Flaut.

Sist redigert av Kaija : 13-11-24 kl 10:13.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 10:23   #116
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vel, legetimen ende med ikke noe røntgen, men beskjed om å gradvis belaste foten mer og mer og komme tilbake på fredag om hun ikke har kastet krykkene innen da.

Gammel 13-11-24, 10:37   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender folk på legevakten med bruddmistanke jevnt og trutt, og mener at jeg har en 6te sans for å lukte brudd på jobb. Medic har en tendens til å bare legge på en ispose og si "det går nok fint", men jeg kan heldigvis overstyre og tvinge folk til røntgen - og ofte ER det faktisk et brudd, og da er det veldig fint å få det konstatert med en gang så man ikke føkker opp noe mer.

Egne unger er det ikke i nærheten av like lett å snuse opp brudd hos, interessant nok, så der har gjerne legevaktturen kommet dagen etterpå i stedet.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 11:00   #118
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alle vår sjette sans. Jeg kan kjenne på ryggen til en unge og gjette teperaturen ganske nøyaktig.Har gjort det med egne feberunger mange, mange ganger og på jobb (bhg). Det stemmer alltid med kun få desimaler feilmargin.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 11:32   #119
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så utrolig LEI av kø, kø og kø på E18. I går startet jeg hjemmefra kl 0735 for å rekke en avtale kl 0900 17 km unna. Jeg var framme 0907. (Og ja, jeg måtte kjøre. jeg hadde en helseavtale kl 0900, og skulle etter det bistå i flyttingen av mamma fra et sykehjem i Oslo til et annet, begge utenfor Ring 3.)

Hadde det hjulpet for kollektivtrafikken, så hadde jeg tenkt at det var fint. Men på den tiden jeg sto i kø på E18 (mellom Asker og Sandvika), kom det en eneste rutebuss forbi i kollektivfeltet. Fem taxier, en turbuss og to minibusser type skoleskyss.

Hadde det redusert trafikken til Oslo sentrum, kunne jeg også sett nytten av det - men køen løser seg opp ved Oslo-grensen - lenge før sentrum.

Dette gjør meg sur og forbanna og skikkelig provosert.

Det skaper problemer for tusenvis av folk som skal den veien. for varetransport og annen yrkeskjøring. For folks hverdagslogistikk. Og for kollektivtrafikken, som blir stående i kø på tilkjøringsveiene sammen med bilene som skal inn i køen på E18.
Heldigvis er køene på merkelige tidspunkt i helgene blitt borte etter at det ble tillatt med elbiler i kollektivfeltet lørdag og søndag.

Jeg bryr meg ikke om HVEM som skal kjøre i det tredje feltet på veien, men noen må kjøre der. Det er skikkelig provoserende med stillestående kø og et helt tomt tredje felt til høyre.

Det er så himla DUMT!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 13-11-24, 12:25   #120
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så enig med deg. Og staten raller i vei om at folk må slutte å kjøre til sentrum. KØEN LØSER SEG JO OPP FØR OSLO SENTRUM!! Dessuten ikke min feil at jeg MÅ gjennom byen om jeg skal til Hamar, Vestby eller Trondheim. Eller at jeg MÅ ut på E-18 om jeg skal til enkelte andre deler av min egen kommune.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.