Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-24, 06:52   #161
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2024

Vi fikk endelig kjøpt et lystre til hagen i fjor og i helga lirket jeg det ut fra boden og satt det under kjellertrappa. Sambo gliste og begynte å gjette på neste steg i planen. Jeg tenker at når vi nærmer oss halvveis i november, så tåles det litt lys ute. Den harry, lysende julenissen på trappa må dog vente litt til.

Sist redigert av Blondie : 04-11-24 kl 10:27.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-24, 09:16   #162
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hybelboeren var hjemme på høstferie forrige uke, og da hun reiste i går fikk hun med seg sin del av familieadventskalenderen, etter at jeg fikk mast resten av familien til å kjøpe hver sin kalendergave til henne, og fikk laget skjema over hvem som skal åpne når, slik at gavene ble plassert på riktig dato. I tillegg til at hun kjøpte, pakket inn og satte igjen sine gaver til oss, slik at jeg får hengt dem opp på kalenderen vår, når den tid kommer. Så da kjører vi forstatt felles familiekalender med pakker fra alle til alle. På hennes kalender henger det da lapper med til og fra på de dagene vi andre i familien åpner pakke, og på vår henger jeg lapper de dagene hun skal åpne pakker fra oss. For å få det til å gå opp med antall dager har jeg, som alltid, noe felles godt på lørdagene + julaften, så da har hun fått det samme på sine lørdager, som vi har i vår (dvs siste lørdag og julaften er hun hjemme da, så der får hun sammen med resten). Så er planen å legge ut snap på familiegruppa hver dag, når vi har åpnet kalendergaven.

Ut over jentungens del av familiekalenderen har jeg ikke startet med noe enda. Men har formet noen gaveforslag i hodet, i det minste.

Gammel 07-11-24, 18:01   #163
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt ribbe og krydder til å lage årets sylte av (men ribbene ligger godt i fryseren så tar det en dag ånden kommer over meg) og så er årets første julegave i boks. Silly Santa popup-butikk på storsenteret med lavere pris enn på nett OG 20% åpningsrabatt = Lille My happy hoodie til lillesøster. Ja, og så har jeg faktisk pakket inn alle kalendergavene også. Det tror jeg er rekordtidlig.

Sist redigert av Myria : 07-11-24 kl 18:12.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-24, 18:07   #164
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg er i sjølvaste utlandet og har kjøpt diverse småting til ungane sin pakkekalender. Resten av lukene får det bli godteri tenkjer eg. Godt å vere i gang iallfall.

Gammel 07-11-24, 21:08   #165
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg merket at julegavene stresser meg og gjør det hvert år. Alle i familien gir meg bare penger og så fiks for alle, evt gi dem penger. Vel, ungene stresser jeg ikke for, men jeg synes det er dritvanskelig å finne noe til min far og bror + svigerfar f.eks. Jeg føler ikke jeg kan vippse dem penger i gave og har heller aldri gjort det selv om mine foreldre bare vippser meg + at mamma kjøper en liten ting til meg fra henne.

Jeg trenger flybårne gaver til (bør være små og lette).
Mann 75 (far)
Mann 46 (bror)
Mann 74 (mors samboer)
Mann 77 (svigerfar)
Kvinne 75 (fars kjæreste) har jeg kjøpt en liten ting til.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-24, 22:28   #166
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både kjæresten og jeg har jul uten barn i år så vi har meldt oss som frivillige på Alternativ jul på kvelden julaften.

Gammel 08-11-24, 01:35   #167
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har pynter litt med lys og vinter banner på trappa. Litt granbar er det også...men sukkertøystengene med lys i skal få vente litt. Et par uker kanskje...eller en...

Jeg har så mye helsestyr her nå, at jeg trenger noe å bli oppmuntret av. Litt over halvparten av kalendergavene til gutta er i boks.
To av julegavene deres også. D elsker giffler, og har sett at det finnes giffler merch i Sverige. Der er det gifflatøfler til salgs, men de sender kun til Sverige. Da er det godt at bestevenninna mi bor i Sverige og kommer hjem til jul! M skal få et STORT Liverpool skilt til å ha på rommet sitt, så det blir årets pakkesang til han.

Gammel 08-11-24, 07:27   #168
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Åkkei! Jeg skal innrømme at jeg har begynt å tenke på og glede meg til juletiden.

Jeg har til og med planlagt et hotellopphold for litt luksus i førjulstiden, inkludert et besøk på julemarkedet snart!

Gammel 08-11-24, 16:17   #169
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mørkt ute nå at sjelen min forgår. Vi kan slenge opp julestjerner i vinduet nå, kan vi ikke?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-24, 16:30   #170
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hengt opp lys i treet ute og vurderer å ta frem vinterpynten nå i helgen. Julestjernen kommer nok først opp til første søndag i advent, samme med reinsdyret og istapp-lysene.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-24, 16:42   #171
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det er så mørkt ute nå at sjelen min forgår. Vi kan slenge opp julestjerner i vinduet nå, kan vi ikke?

Absolutt.

Gammel 08-11-24, 18:28   #172
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Joda! De som synes det er for tidlig får se en annen vei.

Gammel 08-11-24, 19:56   #173
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi skal sette opp vinterlys ute imorgen.

Gammel 09-11-24, 09:01   #174
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg holder på as we speak.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-24, 09:21   #175
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Klart man kan henge opp julestjerne allerede. Jeg ser mange her vi bor har satt opp julelys ute den siste uken og man blir jo bare glad av å se det. Julepolitiet kan ta seg en bolle (eller en lussekatt).

Gammel 10-11-24, 14:44   #176
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min sønn henger opp utelys for min mor nå siden det er mildt. Tror hun venter med å slå de på.

Gammel 10-11-24, 19:23   #177
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Naboen tente sine i går.

Våre er oppe. De er bare ikke tent. De er oppe forrige de aldri ble tatt ned. Vel, noe av det. Det på trappa og sånn er tatt ned men noe fikk henge, bare tok vekk tilkoblinga.

Det skal opp litt mer når det tennes.

Gammel 10-11-24, 19:43   #178
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hang opp utelysene i går. Ikke slått de på, men så naboen har satt på sine.

Gammel 10-11-24, 19:52   #179
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi kom visst ikke så langt i helgen.

Gammel 10-11-24, 19:59   #180
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre julelys har hengt oppe siden i fjor. Bare å plugge i kontakten og håpe at de virker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.