|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024Vi fikk endelig kjøpt et lystre til hagen i fjor og i helga lirket jeg det ut fra boden og satt det under kjellertrappa. Sambo gliste og begynte å gjette på neste steg i planen. Jeg tenker at når vi nærmer oss halvveis i november, så tåles det litt lys ute. Den harry, lysende julenissen på trappa må dog vente litt til.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 04-11-24 kl 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Hybelboeren var hjemme på høstferie forrige uke, og da hun reiste i går fikk hun med seg sin del av familieadventskalenderen, etter at jeg fikk mast resten av familien til å kjøpe hver sin kalendergave til henne, og fikk laget skjema over hvem som skal åpne når, slik at gavene ble plassert på riktig dato. I tillegg til at hun kjøpte, pakket inn og satte igjen sine gaver til oss, slik at jeg får hengt dem opp på kalenderen vår, når den tid kommer. Så da kjører vi forstatt felles familiekalender med pakker fra alle til alle. På hennes kalender henger det da lapper med til og fra på de dagene vi andre i familien åpner pakke, og på vår henger jeg lapper de dagene hun skal åpne pakker fra oss. For å få det til å gå opp med antall dager har jeg, som alltid, noe felles godt på lørdagene + julaften, så da har hun fått det samme på sine lørdager, som vi har i vår (dvs siste lørdag og julaften er hun hjemme da, så der får hun sammen med resten). Så er planen å legge ut snap på familiegruppa hver dag, når vi har åpnet kalendergaven.
![]() |
#163 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har kjøpt ribbe og krydder til å lage årets sylte av (men ribbene ligger godt i fryseren så tar det en dag ånden kommer over meg) og så er årets første julegave i boks. Silly Santa popup-butikk på storsenteret med lavere pris enn på nett OG 20% åpningsrabatt = Lille My happy hoodie til lillesøster.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 07-11-24 kl 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2024Eg er i sjølvaste utlandet og har kjøpt diverse småting til ungane sin pakkekalender. Resten av lukene får det bli godteri tenkjer eg. Godt å vere i gang iallfall.
![]() |
#165 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Juletråden 2024jeg merket at julegavene stresser meg og gjør det hvert år. Alle i familien gir meg bare penger og så fiks for alle, evt gi dem penger. Vel, ungene stresser jeg ikke for, men jeg synes det er dritvanskelig å finne noe til min far og bror + svigerfar f.eks. Jeg føler ikke jeg kan vippse dem penger i gave og har heller aldri gjort det selv om mine foreldre bare vippser meg + at mamma kjøper en liten ting til meg fra henne.
![]() |
#166 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2024Både kjæresten og jeg har jul uten barn i år så vi har meldt oss som frivillige på Alternativ jul på kvelden julaften.
![]() |
#167 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har pynter litt med lys og vinter banner på trappa. Litt granbar er det også...men sukkertøystengene med lys i skal få vente litt. Et par uker kanskje...eller en...
![]() |
#168 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Juletråden 2024Åkkei! Jeg skal innrømme at jeg har begynt å tenke på og glede meg til juletiden.
![]() |
#170 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har hengt opp lys i treet ute og vurderer å ta frem vinterpynten nå i helgen. Julestjernen kommer nok først opp til første søndag i advent, samme med reinsdyret og istapp-lysene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024
Joda! De som synes det er for tidlig får se en annen vei.
![]() |
#173 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2024Vi skal sette opp vinterlys ute imorgen.
![]() |
#175 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Klart man kan henge opp julestjerne allerede. Jeg ser mange her vi bor har satt opp julelys ute den siste uken og man blir jo bare glad av å se det. Julepolitiet kan ta seg en bolle (eller en lussekatt).
![]() |
#176 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2024Min sønn henger opp utelys for min mor nå siden det er mildt. Tror hun venter med å slå de på.
![]() |
#177 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Naboen tente sine i går.
![]() |
|
|