Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-24, 10:06   #141
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2024

Vi har funnet noen blinkskudd av vennepar som vi fremkaller og gir i ramme. Tror det blir en hyggelig venneoppmerksomhet.

Gammel 26-10-24, 16:52   #142
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har funnet noen blinkskudd av vennepar som vi fremkaller og gir i ramme. Tror det blir en hyggelig venneoppmerksomhet.

Veldig hyggelig gave!

Gammel 26-10-24, 18:00   #143
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Siden jeg tross alt jobber med og driver med en vifte av håndarbeid blir det håndlagede julegaver til de som kan sette pris på hjemmelagede gaver.

Nå har jeg nettopp sydd ferdig en større prosjektbag til meg selv - som første prøve på tre til.
Alltid førsteutgave av et nytt mønster meg selv, for det er der jeg gjør de feilene jeg kan rette opp i neste utgave!

Nå har jeg valgt relativt dyre materialer til denne bagen, så de blir ganske eksklusive.

Sist redigert av Shun : 26-10-24 kl 18:06.
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 18:50   #144
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Setesdalsgenser, pannebånd og et par raggsokker er unnagjort. Veldig mye gjenstår, men det skal gå bra bare senebetennelsen i armene holder seg i sjakk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 12:28   #145
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Så koselig gave

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 19:57   #146
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Høres ut som vi drar til Oslo igjen i år til jul, same procedure as last year. Det blir utrolig hyggelig!

Gammel 27-10-24, 21:45   #147
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Svigermor kommer visst til jul i år. Koselig.

Da blir vi 6. Og enda 6 til dagen etter, når minstemor blir 9. Stor stas for henne at bestemor er der på bursdagen hennes.

Gammel 29-10-24, 13:03   #148
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte telle gjennom kalendergavene i går kveld ettersom jeg har kjøpt litt her og der i det siste og ikke helt hatt oversikten og sannelig viser det seg at jeg er ferdig. Det var ikke verst. Og så oppdaget jeg til min store skuffelse at sjokoladebutikken hvor jeg skulle kjøpe kalenderinnholdet til meg selv ikke finnes mer. Så da endte jeg og mannen med å bestille hver vår sjokoladekalender på coolstuff i går kveld, og så blir det Flaxkalender i tillegg. Kommer til å savne den daglige adventskonfekten min, men men... sånn er nå det.

Gammel 02-11-24, 16:51   #149
millact

millact sin avatar

Standard

Jeg er ikke i julemodus enda, men burde bli det. Det er så travelt på jobb at det hadde vært fint å ha begynt på gavene.

Safran kjøpte vi i Nice i høst, så i år blir det ekte lussekatter. Andre planer er at jeg skal på Kilden med en annen fp’er og høre på Secret Garden.

Gammel 03-11-24, 08:39   #150
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er heller ikke i julemodus, men det er vanlig at julemodusen først kommer når bursdagen min er over i midten av november. Jeg mistenker at det blir bare Helten og meg og muligens Broder'n.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 09:01   #151
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg smatt på p7 klem jul i bilen i går. Jeg tilbrakte jobiannsett resten av dagen på skolen sammen med korpset som øver til julegrantenning og julekonsert. Halloween er over, så da går jeg over i førjulsmodus, har jeg bestemt meg for. November er ellers så mørk og kjedelig.

Jeg begynner ikke å pynte helt enda, men jeg koser meg med tankene, litt musikk til tider og litt mat og kos som forbindes med julen. Når pålegget mitt på jobb er spist opp i løpet av neste uke kjøper jeg trolig Gilde julesylte.

Gammel 03-11-24, 10:08   #152
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi var på Ikea i går og der spilte de faktisk julemusikk. Det var litt rart, men også veldig koselig.

Gammel 03-11-24, 10:15   #153
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom på at siden vi blir så mange her på julaften, så hadde jeg ikke lang nok penduk. Fikk kjøpt etpar hvite damaskduker på Finn , så da er det av veien.
I tillegg impulskjøpte jeg 16 julekrus som passer til serviset vi skal bruke.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 12:16   #154
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Har faktisk bare igjen 1 julegave tror jeg. Rekordtidlig,men veldig godt å dele utgiftene utover.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 12:18   #155
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror kanskje ikke det blir noe kjøp av julegaver i år. Bortsett fra til mann og barn. Den ene svigerinnen min avlyste julegaver i fjor, og jeg har ikke hørt noe om gaver så langt. Så jeg tenker at det blir ikke noe i år heller. Helt greit for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 13:57   #156
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i utgangspunktet kun chablisbarnet , lille mini og en nevø igjen, men siden jeg har gjemt 3 julegaver veldig godt er det mulig jeg må kjøpe nye.

Kalender til venninne er ferdig, mamma sin mangler fortsatt litt, mannen sin er ferdig og chablisbarnet får stort sett diverse flaxlodd som jeg må kjøpe og pakke inn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-24, 14:18   #157
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gjort unna svigermor, pappa, kusiner og noe smått til gutta.
Og kalender til meg og flaxkalender til alle 3.

Gammel 03-11-24, 14:48   #158
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Vi har ikke en gang fått julegaveønsker fra andre enn barna, så skulle vi vært ferdige med julegaver nå måtte vi kjøpt utenom ønskelister (hadde fungert fint for min familie og ikke fungert i det hele tatt for mannens familie).

Gammel 03-11-24, 20:40   #159
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flybilletter til Bergen for selve juledagene og der her vi ikke vært på år og dag.
Mannen vil derfor ikke ha juletre, men jeg tror jeg skal lure inn et lite falskt ett, selv om vi alltid har ekte ellers.

Jeg har kjøpt noen smågaver og har begynt så vidt på en adventskalender til den utflyttede sønnen. Det blir litt praktiske ting jeg tenekr han trenger og noe upraktisk.
Så langt har jeg 3 boksere, en pose kaffe, en tannbørste, en tanntannkrem. Det blir nok litt energidrikk og cola også. Kanskje jeg skal finne noe julepynt og batterilys til hybelen også. Vipps på ørdager var også en idé.

Hva den yngste skulle fått i adventskalender er mer ut i det blå. Han er en fyr som ikke er opptatt av så mye og heller ikke liker noe goderi (nesten). Han har fått stratoskalender (hjemmelaget) i mange år.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-24, 06:35   #160
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vel endt halloween-helg, så nå kommer julehuset fram litt og litt. Kun nøytrale lys ute og inne først, det aller mest "julete" tas ikke fram før i desember.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.