Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-24, 17:32   #121
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2024

Julebrunost er nydelig, vi har allerede spist en.

De har kalender på polet. Jeg tror det var med akevitt. Gøy konsept, men ikke noe jeg ville fått drukket opp på mange år.

Gammel 20-10-24, 22:01   #122
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde julemiddag I dag.

Gammel 20-10-24, 22:55   #123
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til min store overraskelse har vi ikke landet noe ang. jul enda. Ikke hvor vi skal feire, og ikke hvem vi skal feire med. Det eneste vi vet er at vi ikke ser barnebarnet til jul/nyttår, for de skal feire hos de andre besteforeldrene i deres hjemby. Litt kjipt, men sånn er det. Og neste år er det vår tur.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-24, 07:46   #124
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla ville ha pakkekalender for første gang på flere år, så nå har jeg tatt et raid på Rusta. Tror hun kjenner litt på at hun snart flytter ut.

Gammel 21-10-24, 09:06   #125
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Kalendergaver til 17 av 24 dager er i boks. Og så fikk jeg med meg en pakke lilla adventslys da jeg tilfeldigvis gikk forbi det på butikken så da er det også klart.

Og inspirert av middagstråden må vi begynne å spise oss nedover i fryseren i ukene som kommer. Akkurat nå er den stappfull og vi må minst ha plass til kalkun, ribbe, hjemmelaget julesylte og julekake.

Gammel 21-10-24, 12:36   #126
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi bør også spise oss nedover i fryseren.

Jeg har kjøpt lilla servietter, men bør vel kjøpe lys også ja.

Ellers har jeg egentlig veldig lite klart. Men kanskje jeg får meg et par timer alene på shopping på lørdag (KANSKJE, jeg er på jobbreise, men det spørs om en velmenende kollega vil finne på å gå sammen/være sosial eller noe sånn) så da kan jeg kanskje nappe med meg noen kalendergaver og sånn. Jeg fikk gjort det i fjor, da gikk vel jeg OG en velmelende kollega og kjøpte julegaver og de siste kalendergavene (det var slutten av nov) begge to, sammen, det var jo hyggelig, om enn bare halvparten så effektivt

Gammel 21-10-24, 13:17   #127
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Kalendergaver til 17 av 24 dager er i boks.

Ser du har gutter på min sønns alder - del gjerne tips til hva du har kjøpt! Jeg kunne laget 20 julekalendre til søstera på 19 som bor på hybel, mens jeg vrir hjernen min på greie gaver til minstemann.

Gammel 21-10-24, 13:49   #128
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Ser du har gutter på min sønns alder - del gjerne tips til hva du har kjøpt! Jeg kunne laget 20 julekalendre til søstera på 19 som bor på hybel, mens jeg vrir hjernen min på greie gaver til minstemann.

Jeg tror kanskje ikke mine tips er særlig hjelpsomme, for guttene spurte pent for to år siden om de kunne få bare ting som kan spises og drikkes i kalenderen og jeg sa takknemlig ja (for det er utrolig vanskelig å finne små og rimelige ting, som ikke bare er ræl, til de som ikke er interessert i sminke, hud-/kroppsprodukter og denslags, som deg kunne jeg med letthet laget 20 kalendere til datteren min). Så der tar jeg en runde på f.eks. Normal, TGR e.l. (for de har små pakker av det meste, de trenger ikke en diger sjokoladeplate hver dag liksom) og de får alle slags typer sjokolade og godteri, små bokser/poser potetgull eller salt snacks, en boks med noe kul brus de liker (de elsker rare japanske bruser/drikker), sjokoladebomber (sånne man putter i varm melk og så blir det kakao med marshmallows) osv.

Innimellom har det også hendt at de har fått noe annet enn godteri, som julesokker, noe julepynt til rommet/juletreet (som er deres og som de får med seg når de flytter) jeg vet de ville like, billetter hvis vi likevel skal på kino/teater i desember, juleblader e.l.

Gammel 21-10-24, 17:55   #129
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Ditto. Kjøpt godteri bare til min, men mangler annet. Tenker noe fra Normal, Flax lodd og noe fra Tgr.

Gammel 21-10-24, 17:57   #130
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror kanskje ikke mine tips er særlig hjelpsomme, for guttene spurte pent for to år siden om de kunne få bare ting som kan spises og drikkes i kalenderen og jeg sa takknemlig ja (for det er utrolig vanskelig å finne små og rimelige ting, som ikke bare er ræl, til de som ikke er interessert i sminke, hud-/kroppsprodukter og denslags, som deg kunne jeg med letthet laget 20 kalendere til datteren min). Så der tar jeg en runde på f.eks. Normal, TGR e.l. (for de har små pakker av det meste, de trenger ikke en diger sjokoladeplate hver dag liksom) og de får alle slags typer sjokolade og godteri, små bokser/poser potetgull eller salt snacks, en boks med noe kul brus de liker (de elsker rare japanske bruser/drikker), sjokoladebomber (sånne man putter i varm melk og så blir det kakao med marshmallows) osv.

Innimellom har det også hendt at de har fått noe annet enn godteri, som julesokker, noe julepynt til rommet/juletreet (som er deres og som de får med seg når de flytter) jeg vet de ville like, billetter hvis vi likevel skal på kino/teater i desember, juleblader e.l.

Det er gode tips det altså, for jeg har foreslått det samme til ham. Takk!

Gammel 21-10-24, 22:13   #131
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er ferdige med årets kalender, til og med pakket inn! Men det er fordi vi var på Gekås i høstferien, det var vi i fjor også; Da var det første gang vi hadde pakkekalender. Vi satte en sum per pers og så måtte alle kjøpe to presanger til hver av de tre andre for den summen og det skulle kjøpes der. Vi gjorde det samme i år men økte summen litt, maks 150 kr for to pakker. Det vil si om jeg fant noe til mannen til 20 hadde jeg 130 igjen til pakke nr to. Og grunnen til at vi har pakka det inn alt er at det er mye lettere å holde det hemmelig/skjult sånn.

Gammel 22-10-24, 06:14   #132
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ikke ferdig med alle kalendere, men det nærmer seg.
Mannen sin er jeg hekt ferdig med, mamma sin mangler jeg litt på, chablisbarnet mangler litt og venninne mangler jeg litt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-24, 17:44   #133
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

For de som er interessert, julefilmer på Netflix nå.

Gammel 23-10-24, 18:57   #134
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har bestilt romjustur med nyttårsfeiring i Zagreb. Blir nydelig

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-24, 12:56   #135
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig med kalender. Det er sjokoladekalendere da. Og mannen har kjøpt de. Jeg mente det var for tidlig.

Har ellers ikke lagt noen planer, feirer alltid jul hjemme og de som vil kan komme. Mannen mener vi må rydde roterommet før jul, jeg er ikke helt enig fordi det blir pes.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-24, 13:04   #136
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ingen skal se inni roterommet i jula, bare å la det være.

Gammel 24-10-24, 16:44   #137
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fikk kjøpt flere kalendergaver forleden, må få oversikt og få kjøpt resten.

Gammel 24-10-24, 20:21   #138
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt årets første julebrus idag.

Gammel 24-10-24, 22:44   #139
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ingen skal se inni roterommet i jula, bare å la det være.

Nårrpterommet hos oss er gangen, altså hele gangen fra inngangen gjennom kjelleren, opp trappa og helt opp i stua, så skal faktisk alle se, og gå gjennom det.

Og ikke minst jeg.

Så jeg vil rydde det roterommet før jul i alle fall.

Gammel 25-10-24, 09:44   #140
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har drukket julebrus tre kvelder på rad. Kom akkurat hjem fra ferie og angrer veldig på at jeg ikke shoppet mer der. De hadde jo både fine, billige, spennende og gøye ting jeg kunne kjøpt i julegaver.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.