|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er norskprodusert mat viktig?
Vi så jo under pandemien hvor lurt eller ikke-lurt det var å satse på å ikke ha lager av smittervenutstyr i Norge fordi vi jo kunne importere fra landene som produserer., sånn som Kina.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er norskprodusert mat viktig?jeg skulle ønske norske forbrukere var mer bevisste og at det var lettere å kunne gjøre faktiske valg. Jeg digger reko, tar meg råd til reko, men det er jo ikke lett tilgjengelig, og jeg skjønner at man i travle hverdager og trange økonomiske tider, heller stikker innom en av kjedene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har forstått det sånn at det er ikke alt for store marginer innenfor dagligvarebransjen. Grunnen til at eierne tjener penger, er fordi det er et svært stort volum.
![]() |
#44 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Er norskprodusert mat viktig?I likhet med flere her så ser jeg viktigheten av at Norge skal produsere mat. Det er likevel ikke dette som står øverst på prioriteringslista når jeg skal stemme på parti ved valget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
can-jur
|
Det handler litt om at Norge er dyrere. Altså alt fra strøm/bygt/vedlikehold til lønn. Men det handler også svært mye om betalings evne og vilje. Og det faktum at vi har 3800 dagligvarebutikker (ta tallet som et anslag, det svinger jo) mens Sverige har dobbelt så mye folk, og har 3100.
![]() |
![]() |
#46 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Er norskprodusert mat viktig?Hadde enda kun matjord og klima vært forskjell på tomater fra Jæren og tomater fra Almeria i Spania.
![]() |
|
|