Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-24, 19:58   #861
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mor opereres nå, for tarmslyng.

Ønsker din mor rask bedring. Og en klem.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-10-24, 19:59   #862
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takk for gode ord. Legen på pleiehjemmet sier hun antakelig er i terminal fase.

Varme tanker, det er noe å gå den siste veien.

Gammel 06-10-24, 21:15   #863
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Gode klemmer til Strå og Karamell! Det må være så vondt det du står i nå, Strå.

Jeg er så uendelig sliten. Det har vært et par dager med mye på tapeten, og jeg kjenner det nå. Det gjør at jeg er litt nervøs for Osloturen til uken. Det er bare fra tirsdag til torsdag, men det skjer mye de dagene...

Gammel 06-10-24, 21:54   #864
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

At jobben min har fått ødelagt arbeidsmiljøet på bare noen få måneder, nå råder det en fryktkultur isteden.

Ny sjef.

Kontakt verneombud og HR. Sånn skal man faktisk ikke ha det. I § 1.1 i Arbeidsmiljøloven står det at lovens formål er (min utheving)

Opprinnelig lagt inn av Arbeidsmiljøloven

å sikre et arbeidsmiljø som gir grunnlag for en helsefremmende og meningsfylt arbeidssituasjon, som gir full trygghet mot fysiske og psykiske skadevirkninger

Det er altså ikke nok at arbeidsmiljøet ikke er skadelig - arbeidsmiljøet skal være helsefremmende. En fryktkultur er ikke noe som er helsefremmende.

Vær klar over at det ikke alltid er slik at HR vet hva som foregår. Det er heller ikke alltid at HR kan gjøre noe med det som foregår uten at de får beskjed og eksempler på dårlig oppførsel. Ja, jeg snakker dessverre av erfaring.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 06-10-24, 22:37   #865
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Chablis: Så leit. Vær obs på at HR ikke nødvendigvis er der for deg. HR er ikke din venn, de er bedriftens ansvarlige for de menneskelige ressursene, og leder kommer ogte foran vanlig ansatt. Noen er selvfølgelig ok, menfy søren for noen skrekkelige strategier det brukes for å bli kvitt brysomme ansatte.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 07-10-24, 08:08   #866
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

til alle som trenger en ekstra klem, om det seg være syke foreldre eller dårlig arbeidsmiljø.

Jeg gruffer over at svigmor sine stikk har fått sive igjennom og i går så vasket vi faktisk stuetaket. Det skulle vi ALDRI ha gjort!!! Nå er det vel bare å bestemme seg for om vi skal male selv, eller om vi skal betale noen til å gjøre det.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 07-10-24, 08:24   #867
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Åhh, pappa vasket stuetaket et år.
Jeg tror han malte det 7 ganger deretter...

Gammel 07-10-24, 11:31   #868
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Uten at jeg kommer til å si så mye mer om grunnen, så er det helt uaktuelt å dra i verneombudet, dessverre.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 07-10-24, 12:21   #869
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Uten at jeg kommer til å si så mye mer om grunnen, så er det helt uaktuelt å dra i verneombudet, dessverre.

Er du organisert? Kan du bruke fagforeningsrepresentant?

Mex er ikke aktiv  
Gammel 07-10-24, 12:36   #870
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mor opereres nå, for tarmslyng.

Auda. Men da får hun det forhåpentligvis bedre ehvert.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 07-10-24, 18:19   #871
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sykehuslys på kjøkkenet. Måtte bytte lysstoffrør og da måtte det bli ledd, men ble sterilt gitt. Og nå må jeg bytte den andre også for det ser jo helteit med sykehushvitt på den ene og "behagelig gult" på det andre.

Gammel 07-10-24, 21:06   #872
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Så dumt! Det er dessverre ikke alltid slik at den som har verneombud-rollen er den som er best skikket til det.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 08-10-24, 11:52   #873
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dårlig stemning på jobben for tiden. Det blir IKKE bedre at de 4 personene som sitter rundt meg avtaler å gå i kantina for å spise uten å spørre om jeg vil være med. To avtalte at de ville gå ned, spurte en om å være med og så en til, men så spurte de ikke meg. Vi var de eneste som satt i dette området av lokalet.

Vel. Jeg hadde andre trivelige folk å spise med, så sånn sett ingen krise. Men når sjefen lurer på hvorfor det er dårlig stemning .... vel, hun bidrar ikke til å bedre den.

Gammel 08-10-24, 12:26   #874
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrivelig, Tjorven! Skikkelig blæh!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 08-10-24, 13:05   #875
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, Tjorven! Så kjipt. Sånt skjer mye hos oss også, og det er dritt. Men vi har også en del som kun er på jobb når de absolutt må, og aldri spiser sammen med oss andre, og jeg må innrømme at jeg ikke inviterer de med hvis de tilfeldigvis er på kontoret. Burde jo det, men det virker også veldig kleint, og tenker at de uansett ikke vil... Jeg vet jo at du ikke er i den kategorien, og da synes jeg det er utrolig dårlig gjort. Det er dårlig stemning hos oss også, og det gjør så vanvittig mye med min motivasjon for jobb.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 08-10-24, 13:14   #876
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Er det tiden for dårlig stemning på jobb?

Her har det i lengre tid vært endringer, og målet fra ledelsen har hele tiden vært å berge arbeidsplassene. For å få til dette, som en jo skulle tro alle hadde stor interesse av, må alle yte. En del har hatt mye slack i årevis, og hvis det skal fortsette slik så må noen gå, det går ikke rundt. Og hvem klager mest? De som bidrar minst til fellesskapet.

Misforstå meg rett, alle vil jo ha hendelser og perioder i livet der en ikke er 100%, men det fungerer ikke at "noen andre" skal bidra ekstra og dekke opp i årevis, alle har faktisk et liv, familie og utfordringer.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 08-10-24, 15:18   #877
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

På søndag bestilte jeg noe på nett som skulle leveres midt på dagen i går. Siden det var så rask levering (og tingen var billigere i nettbutikk) valgte jeg det framfor å gå ut og kjøpe det i fysisk butikk som jeg uansett ikke ville hatt tid til å gjøre før på ettermiddagen. I går fikk jeg beskjed om at den ikke ble levert da, men ville bli levert i dag. Og nå fikk jeg nettopp beskjed om at den ikke kommer i dag heller, men i morgen (får vi håpe....).

Gammel 08-10-24, 15:18   #878
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det så dårlig stemming at jeg ikke orker å være der. Det er ikke hele årsaken til sykmelding selvsagt, men det hjelper ikke. Jeg havner rett i kjelleren av sånne «vi går til lunsj og glemmer deg»-seanser.

Gammel 08-10-24, 16:36   #879
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan joine dere i dårlig stemning-klubben. Vi er igang med en stor endring på jobb, og det påvirker stort sett alle i negativ retning. Mye surk fra kolleger, og null - og da mener jeg null, niks, nada - info fra ledelsen, som sitter bak lukket dør i evige møter.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-10-24, 20:30   #880
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Flere med dårlig stemning! To av oss er på Oslokontoret nå; godt å komme seg vekk og se noe annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.