|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Vi har fått bestilt flybilletter hjem til jul til sønnen som studerer i utlandet. I fjor ventet vi alt for lenge så det ble utrolig dyrt, heldigvis rimeligere nå. Han kommer 20. desember. Kjæresten kommer også sannsynligvis i romjulen også drar de to tilbake sammen 2. januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg skal som vanlig til broren min på julaften. Ungene skal til faren.
![]() |
#63 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Juletråden 2024
Her ble det helt umulig da han slutta å ønske seg lego da han var sånn 11-12.
![]() |
#64 |
Dårlig husmor
|
Jeg har gitt den litt opp. Det er så mange ting de ønsker seg, men det er vanskelig å bruke mange penger uten å vite at det er akkurat det de helst vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2024Det er bare 10 uker omtrent til jul. Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Og ikke aner jeg hvor vi skal feire og med hvem. Jeg tipper Mellomste med mann og barn skal til hans familie i år. Eldste skal nok være med oss uansett hvor det er. Yngste og kjæresten aner jeg ikke noe om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg regner med at ungene (en voksen og utflyttet, og en straks myndig) får noen kroner av oss og så en liten, symbolsk ting ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg kan gi penger til studentsønnen, men da øremerket til noe spesielt. Jeg opplever at han har mange ønsker, både små og store, hvis han bare "tvinges" til å tenke på det. Siden han bor i utlandet ifm. studier, hender det ofte at ting er lettere eller billigere å kjøpe der, f.eks. Da får han pengene. Vi feirer jul bare oss tre og alle syne det er gøy med mange gaver, så hvis det er penger, pakkes også disse inn i eske e.l. og med lapper til hver ting som pengene skal gå til. Sikkert litt barnslig, men sånn gjør vi det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juletråden 2024Mine gutter får penger, men da kjøper jeg noe i tillegg og legger en lapp inni som sier at de får en vipps i tillegg. Jeg syns det er bedre å gjøre det sånn enn å kjøpe noe de ikke vil ha.
![]() |
#71 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg prøver å finne på andre ting enn penger til jul, men det må uansett være en gave jeg vet mottakeren trenger/liker/ønsker seg. Og blir det til slutt penger jeg ender opp med å gi, pakker jeg beløpet (beskjed om vippsing) inn sammen med en liten ekstrating. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2024Vi blir bare oss fire på julaften. Eksen kommer og blir sammen med oss fra lille julaften og til andre juledag. Så drar han og gutta til byen og blir der til nyttårsaften. Litt rart med første jul siden separasjon, men blir sikkert trivelig det altså. Jeg er julemenneske og tenker at det sikkert blir den fordelingen hvert år. Andre juledag satser vi på det blir akedag med storfamilien som vanlig. Da tar vi med oss kakao, kaffe og julebrød og tenner bål i gapahuken inni en dal her. Svoger brøyter først og pappa står vakt nede for å passe på det ikke kommer noen kjøretøy opp. Så er det race ala Jokke og pondus på alle mann. Ingen har havnet i elva eller inn i et tre til nå, men greit med litt brøytekant for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#74 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg gir også heller penger enn skapfyll, men vil helst unngå et.
![]() |
#75 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har bestilt billetter til Julejazz med Hilde Louise Asbjørnsen til mannen og meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har sydd flere prosjektbager, der de fleste blir julegaver til folk som strikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2024Her er det jul hos x. Vi blir jo uansett de samme, vi bytter bare på hvor vi er.
![]() |
![]() |
#78 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Takk for tips. Jeg skal prøve å få bestilt til Julejazzbilletter til Helten og meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2024Hilde sin julejazz er kjempefin.
![]() |
#80 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Bugge Wesseltoft er også fint
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|