|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Dette er veldig situasjonsbetinget føler jeg. I noen jobbsettinger, med noen venner, noen familiemedlemmer og noen "happenings" slår personligheten min bra ut, i andre settinger og med andre folk blir jeg stille, usikker eller bare tappet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Mens jeg holdt på å gå til grunne i pandemien. Det var da jeg forsto hvor utrolig viktig det er for meg å ha folk rundt meg. Gjerne hele tiden.
![]() |
#43 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Ja, det ser en hvor forskjellige folk er, og ikke minst, hvor reelt det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg pleier si at jeg ikke trives i litt eget selskap, og pandemien var helt forferdelig. Jeg er ikke skapt for å være alene.
![]() |
#45 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg blir også forvirret av at det er negativt å "ta mye plass", men positivt å "by på seg selv". Jeg vet ikke hvordan man kan by på seg selv uten å ta plass, for å være ærlig. Kanskje jeg ikke helt forstår i hva som ligger i begrepet "by på seg selv"?
![]() |
#46 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Leken?!
![]() |
#47 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Absolutt fornøyd med personligheten min.
![]() |
#48 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg lekte ikke med barna heller.
![]() |
#50 |
Absolute Beginner
|
Umiddelbart (og uten at det er "riktig" nødvendigvis) assosierer jeg det med å "ta mye plass" med de som er høylydte og krevende, som kanskje har sære ønsker, krever ting på sin måte, dytter andre litt til siden. Mens de som byr på seg selv er inkluderende, skaper dialog, gir god stemning, motiverer folk og skaper energi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
flisespikker
|
Men det er jo bare fordi folk bruker det ene uttrykket når de ikke liker at folk gjør sånt, og det andre ordet når de liker det.
![]() |
#52 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg misliker ikke mennesker som tar mye plass, jeg bare misliker å oppholde meg rundt dem. Blir jeg avbrutt så kan jeg godt adressere det, hvis det skulle slumpe til å bli et lite sekund stillhet, men det er sjelden det hjelper mer enn et par minutter. Den uvanen er trolig vanskelig å endre. Jeg nekter likevel å slåss om å snakke høyest for å få fram et poeng eller et argument. Det har heldigvis ikke vært noe problem på jobb, der hadde vi alltid ordstyrer på møtene, og avbrytelser ble ikke akseptert. Det er slitsomt å være sammen med personer som tar mye plass over tid, så kan jeg velge så unngår jeg slike settinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Yes, we can!!
|
Det er når jeg blir sånn som dette (og det hender) at jeg blir litt lei av meg selv. Etterpå, selvsagt.
![]() |
#54 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Vanskelig spørsmål. Jeg har blitt mer glad i meg selv med alderen. Jeg liker for eksempel at jeg stort sett har godt humør og er lett å glede. Jeg liker at jeg er nysgjerrig, at jeg liker å lære nye ting og bli kjent med nye mennesker. Jeg liker at jeg er en sta person med en enorm stå på-vilje og sjelden gir opp.
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Denne måtte jeg tenke litt på. Og jeg kom frem til at jeg er glad for at jeg er typen "glasset er halvfullt". Jeg lar ikke en dårlig dag prege hele uka, når jeg er ferdig med den dagen, eller akkurat den delen av dagen som er ræva, ja så "glemmer" jeg det. Jeg er god på å feire de små seierne, og ta vare på de små stundene.
![]() |
![]() |
#56 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg tar absolutt mye plass, men det er jo også jobben min - jeg skal lede og peke på veien og inspirere. Det som er risikoen (eller overslaget, om du vil), er hvis det medfører at jeg ikke inkluderer andre, eller spør om deres mening, eller husker at noen ønsker mer enn 4 sekunder på å formulere gode innspill.
![]() |
#57 |
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Så klart. Jeg er en fest av et menneske. Sist redigert av Maverick : 20-09-24 kl 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Textrovert
|
Det er ikke noen fordel å være i den motsatte enden av skalen heller. Jeg er en sånn person som kan gå og gnage over at den og den så noe negativt til meg i april 1985, liksom. Skikkelig elefant, med andre ord. Har utrolig vanskelig for å "let it go".
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg har ikke helt skjønt før nå hvor mye jeg har lidd under ettervirkningene av barndomstraumet mitt, og har mislikt meg selv og personligheten min sterkt. Men nå når jeg har fått hjelp med å sortere og ikke minst blitt eldre så har jeg begynt å se at jeg slett ikke er så verst. Det hjelper jo også at jeg har byttet jobb og jobber med mennesker på en helt annen måte enn tidligere, og får mange gode tilbakemeldinger på det. Så ja, jeg er fornøyd stort sett, og ti-år-yngre-Albertine sitter nå og måper over at jeg faktisk mener det.
![]() |
#60 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er du fornøyd med personligheten din?Jeg tror jeg er ganske grei, men jeg kan bli svett av meg selv noen ganger. Jeg er en helt annen person sammen med mann og barn enn på jobb. Jeg tror privat-personen er litt mer krevende å forholde seg til enn jobb-personen. Men mannen har holdt ut med meg siden 1989, så det går nok greit likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|