![]() |
#681 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gruffetråd #19
Innimellom lurer jeg på om at hvis du også hadde begynt å klage, så hadde du fått de samme "fordelene" du også. Det er innimellom fristende å prøve.
![]() |
#683 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Det her er egentlig i-landsgruff, men i-landsgruff er også gruff. Vi har tre mulige måter å komme fra hovedveien og inn til huset vår, så man skulle tro at vi var godt dekket. Men nå har kommunen bestemt at de endelig skal ferdigstille arbeidet de begynte på i mai med å fikse drenering langs veien, og som de lot stå brakk i to måneder over sommeren med tilsvarende hull i veien og slalomkjøring. Det betyr at ene innkjørselen nå er sperret av en gravemaskin og en lastebil. Null stress, vi har jo to til, ja? For nei, det har vi ikke, for der har noen andre bestemt seg for å grave opp for å legge kabler, så der er det sperret i begge retninger. Dette arbeidet var tenkt gjort i fjor høst, og ble varslet da. Så da er det jo greit å bare sette i gang nå uten å varsle på nytt.
#684 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #19I dag er jeg pisslei egen form. Alle begrensningene formen og kroppen gir gjør at jeg føler meg totalt innestengt. Det hjelper ikke å bli utsatt for tre sider med «fornøyd bare kroppen virker»-taler.
#685 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det skjønner jeg på en måte, men på den andre siden kan du også se det som en støtteerklæring om at det er veldig veldig forståelig at det går hardt utover psyken når den ikke virker. Har møtt mange hundre som sliter med at hodet og/eller kroppen ikke virker som man skulle ha ønsket. Og felles er at det er utrolig energitappende. Ikke nødvendigvis at hver enkelt "vondt" trenger å være så grusom heller,men at man absolutt hele tiden må forholde seg til det. Så klem til deg! |
![]() |
![]() |
#687 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg er møkklei meg selv!!! Jeg er sykemeldt for Jeg er så sliten og utkjørt at jeg ikke orker noe. Var hos legen og tok blodprøve i dag, og sov 4 timer etterpå...sånn er hver dag! En liten ting å gjøre, så sove i flere timer etterpå. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre!!
#688 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg er fortsatt sliten etter koronaen. Jeg blir så lei av at det henger sånn i!
#690 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg skulle ha noen klær til en liten venn på 2 1/2 år i går, en som elsker Spidermann. Gikk innom Barnas Hus, og gud bedre noe så dørgende kjedelig tøy til barn. Støvrosa, støvblått, støvgrønt, og støvbeige. Stort sett ensfarget, men noe yttertøy og ulltøy hadde litt diskret dekor i samme farge, men biiiittelitt annen tone.
#691 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg anbefaler å ta med barna i butikken slik at de høylydt kan kommentere det samme, Nextlife. |
![]() |
![]() |
#692 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Enig, Nextlife. Og det verste er jo at leke i babyseksjonen også er sånn. Fargeløst og trist.
![]() |
#693 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #19Enig. Det virker liksom som at lekene skal passe inn i interiøret liksom, og klærne mini-versjon av mors. Helt merkelig.
![]() |
#694 |
Rockesøster
|
Jeg skal ta med meg jentebarnebarna min på shopping, og gi de en oppgave, og instruere de i å være høylydte i barneklæravdelingen.
#695 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
#696 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Flyturer og flyplasser. Er i Stavanger skal via Bergen til Haugesund. To ulike fly å velge mellom til Bergen, men fra Bergen er det bare ett. Så bagasjen er sjekket helt frem. Flyet til Bergen blir kansellert, så jeg blir booket om til det andre. Helt greit. Ikke like greit at jeg må ut oghente bagasjen og sjekke den inn på nytt og gjennom sikkerhetskontrollenen gang til!
#697 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråd #19Jeg gruffer over at alt som ikke er solgt etter loppemarked kastes (det har jeg i alle fall blitt fortalt av tre ulike loppemarkedarrangører, men jeg kan selvsagt ikke vite hva andre enn disse gjør) og det overrasket meg veldig da jeg først fikk vite om det. Jeg lurer oppriktig på hvorfor? Jeg vet at minst to av disse arrangørene har stor lagringsplass og tar i mot lopper hver uke gjennom hele året så hvorfor kan ikke bare usolgte lopper fraktes tilbake på lager og så prøver man igjen neste gang? Vi har ofte gitt ting vi ikke trenger til loppemarked og tenkt at det er en god gjerning som støtter arrangørene samt at gjenbruk er bra, men når jeg ikke kan vite om tingene faktisk får nye hjem eller går i søpla dagen etter så mister jeg lysten til å gi til loppemarked.
#698 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #19Vi er i loppemarked bransjen, vårt korps har ikke mulighet til å oppbevare alt av lopper til neste gang. Vi har 2 i ganger i året, høst og vår. Vi tar bare imot lopper uka før loppemarkedet. Det som ikke blir solgt på to dager blir da kastet. Vi tar heller ikke imot: møbler, rør tv, leksikon og den type ting feks.
#700 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #19Hvis de skulle lagre alle usolgte ting, ville det jo blitt mindre og mindre plass til nye ting. Jeg ville vel tenkt at de burde gi det bort først, type alt er gratis i en time etter at loppemarkedet er ferdig. Men skjønner at de ikke har kapasitet til å lagre. Og det er arbeidskrevende å flytte ting mellom lager og stedet loppemarkedet er også.
![]() |
|
|