Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-24, 14:59   #681
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kan ikke gruffe på jobb, da blir det her: De som blir tatt aller mest hensyn mht til ønsker om arbeidstid, tilrettelegging, de som får mest fri i påske osv, de som får bytte feriepulje, det er jammen de som klager mest og.

Innimellom lurer jeg på om at hvis du også hadde begynt å klage, så hadde du fått de samme "fordelene" du også. Det er innimellom fristende å prøve.

Gammel 16-09-24, 15:05   #682
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Innimellom lurer jeg på om at hvis du også hadde begynt å klage, så hadde du fått de samme "fordelene" du også. Det er innimellom fristende å prøve.

Ja, ikke sant!

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 16-09-24, 15:31   #683
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det her er egentlig i-landsgruff, men i-landsgruff er også gruff. Vi har tre mulige måter å komme fra hovedveien og inn til huset vår, så man skulle tro at vi var godt dekket. Men nå har kommunen bestemt at de endelig skal ferdigstille arbeidet de begynte på i mai med å fikse drenering langs veien, og som de lot stå brakk i to måneder over sommeren med tilsvarende hull i veien og slalomkjøring. Det betyr at ene innkjørselen nå er sperret av en gravemaskin og en lastebil. Null stress, vi har jo to til, ja? For nei, det har vi ikke, for der har noen andre bestemt seg for å grave opp for å legge kabler, så der er det sperret i begge retninger. Dette arbeidet var tenkt gjort i fjor høst, og ble varslet da. Så da er det jo greit å bare sette i gang nå uten å varsle på nytt.

Måtte være kreativ, og kjøre over noe som egentlig ikke er vei eller bredt nok til en bil, for å få bilen inn og ut. Ene søppeldunken skulle vært tømt i dag, men renovasjonsbilen gav naturlig nok opp.

Gammel 16-09-24, 16:06   #684
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er jeg pisslei egen form. Alle begrensningene formen og kroppen gir gjør at jeg føler meg totalt innestengt. Det hjelper ikke å bli utsatt for tre sider med «fornøyd bare kroppen virker»-taler. !

Bah. Håper på bedre dager.

Gammel 16-09-24, 16:19   #685
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I dag er jeg pisslei egen form. Alle begrensningene formen og kroppen gir gjør at jeg føler meg totalt innestengt. Det hjelper ikke å bli utsatt for tre sider med «fornøyd bare kroppen virker»-taler. !

Bah. Håper på bedre dager.

Det skjønner jeg på en måte, men på den andre siden kan du også se det som en støtteerklæring om at det er veldig veldig forståelig at det går hardt utover psyken når den ikke virker. Har møtt mange hundre som sliter med at hodet og/eller kroppen ikke virker som man skulle ha ønsket. Og felles er at det er utrolig energitappende. Ikke nødvendigvis at hver enkelt "vondt" trenger å være så grusom heller,men at man absolutt hele tiden må forholde seg til det. Så klem til deg!

vixen er ikke aktiv  
Gammel 16-09-24, 21:37   #686
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

At uansett hvor mye jeg jobber med både det fysiske og pryke-ryggsekken min, kjennes det som et skritt fram og to tilbake. Jeg er sliten og motløs.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 16-09-24, 22:38   #687
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er møkklei meg selv!!! Jeg er sykemeldt for Jeg er så sliten og utkjørt at jeg ikke orker noe. Var hos legen og tok blodprøve i dag, og sov 4 timer etterpå...sånn er hver dag! En liten ting å gjøre, så sove i flere timer etterpå. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre!!

Gammel 17-09-24, 00:11   #688
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fortsatt sliten etter koronaen. Jeg blir så lei av at det henger sånn i!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-09-24, 07:27   #689
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sliten og hodepine som henger igjen etter koronaen. På tredje uka med hodepine.

Gammel 17-09-24, 11:44   #690
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ha noen klær til en liten venn på 2 1/2 år i går, en som elsker Spidermann. Gikk innom Barnas Hus, og gud bedre noe så dørgende kjedelig tøy til barn. Støvrosa, støvblått, støvgrønt, og støvbeige. Stort sett ensfarget, men noe yttertøy og ulltøy hadde litt diskret dekor i samme farge, men biiiittelitt annen tone.
Nuvel, , jeg gikk videre til en butikk som hadde Spidermanklær, og den ansatte spurte meg “Hvor gammel er han”. Er vi altså ikke kommer lengre enn at vi tenker at når det skal kjøpes Spidermanklær så er det en gutt?

Gammel 17-09-24, 11:57   #691
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler å ta med barna i butikken slik at de høylydt kan kommentere det samme, Nextlife. For eksempel sånne ting som "HVORFOR MÅ JEG GÅ I GUTTEAVDELINGEN FOR Å FINNE BUKSER MED ORDENTLIGE LOMMER" og lignende.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-09-24, 11:58   #692
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig, Nextlife. Og det verste er jo at leke i babyseksjonen også er sånn. Fargeløst og trist.

Her opplever jeg at det har skjedd en stor endring siden jeg fikk mitt første barn i 2010. Storebror hadde både leker og klær med farger. Jeg var særlig opptatt av at yttertøy skulle ha sterk farge, så han var lettere å se i skogen og på en lekeplass full av andre barn. Med Lillesøster er det prinsippet veldig vanskelig å etterleve. Det beste vi kan håpe på er sterk rosa.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-09-24, 12:07   #693
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Enig. Det virker liksom som at lekene skal passe inn i interiøret liksom, og klærne mini-versjon av mors. Helt merkelig.

Gammel 17-09-24, 12:39   #694
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg anbefaler å ta med barna i butikken slik at de høylydt kan kommentere det samme, Nextlife. For eksempel sånne ting som "HVORFOR MÅ JEG GÅ I GUTTEAVDELINGEN FOR Å FINNE BUKSER MED ORDENTLIGE LOMMER" og lignende.

Jeg skal ta med meg jentebarnebarna min på shopping, og gi de en oppgave, og instruere de i å være høylydte i barneklæravdelingen.

Gammel 17-09-24, 12:55   #695
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her opplever jeg at det har skjedd en stor endring siden jeg fikk mitt første barn i 2010.

Det merker jeg også. Eldstemann er født i 2008 og det var massevis av fargerike fine klær i barneavdelingen da han var liten. Nå ser jeg nesten ingenting. Og straks de er ferdig med de aller minste størrelsene går det nesten bare i kjedelig svart og grått.

Gammel 17-09-24, 15:04   #696
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flyturer og flyplasser. Er i Stavanger skal via Bergen til Haugesund. To ulike fly å velge mellom til Bergen, men fra Bergen er det bare ett. Så bagasjen er sjekket helt frem. Flyet til Bergen blir kansellert, så jeg blir booket om til det andre. Helt greit. Ikke like greit at jeg må ut oghente bagasjen og sjekke den inn på nytt og gjennom sikkerhetskontrollenen gang til!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-09-24, 16:30   #697
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg gruffer over at alt som ikke er solgt etter loppemarked kastes (det har jeg i alle fall blitt fortalt av tre ulike loppemarkedarrangører, men jeg kan selvsagt ikke vite hva andre enn disse gjør) og det overrasket meg veldig da jeg først fikk vite om det. Jeg lurer oppriktig på hvorfor? Jeg vet at minst to av disse arrangørene har stor lagringsplass og tar i mot lopper hver uke gjennom hele året så hvorfor kan ikke bare usolgte lopper fraktes tilbake på lager og så prøver man igjen neste gang? Vi har ofte gitt ting vi ikke trenger til loppemarked og tenkt at det er en god gjerning som støtter arrangørene samt at gjenbruk er bra, men når jeg ikke kan vite om tingene faktisk får nye hjem eller går i søpla dagen etter så mister jeg lysten til å gi til loppemarked.

Gammel 17-09-24, 16:48   #698
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi er i loppemarked bransjen, vårt korps har ikke mulighet til å oppbevare alt av lopper til neste gang. Vi har 2 i ganger i året, høst og vår. Vi tar bare imot lopper uka før loppemarkedet. Det som ikke blir solgt på to dager blir da kastet. Vi tar heller ikke imot: møbler, rør tv, leksikon og den type ting feks.

Gammel 17-09-24, 17:07   #699
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

De tingene ikke blir solgt er vel kanskje ikke noe mer ettertraktet neste runde?

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 17-09-24, 17:10   #700
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de skulle lagre alle usolgte ting, ville det jo blitt mindre og mindre plass til nye ting. Jeg ville vel tenkt at de burde gi det bort først, type alt er gratis i en time etter at loppemarkedet er ferdig. Men skjønner at de ikke har kapasitet til å lagre. Og det er arbeidskrevende å flytte ting mellom lager og stedet loppemarkedet er også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.