Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan noen hjelpe meg med å finne mitt nye favorittskjerf?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-24, 09:07   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen hjelpe meg med å finne mitt nye favorittskjerf?

Det har blitt høstlig den siste uka, og jeg har blitt minnet på at jeg lette hele forrige vinter etter nytt skjerf uten å finne det.

Jeg ser for meg et skjerf som er mønstret, kanskje ruter eller noe. Jeg synes mange av skjerfene fra Holzweiler er fine, for eksempel dette.. Problemet er at jeg ikke fikser å ha sånne fuzzy skjerf med materialer i alpakka og mohair og sånt inntil halsen. Nei, jeg må ha et skjerf som er 100% glatt og ganske myk lammeull.

Er det noen som har sett noe slikt, eventuelt har tips til hvor jeg bør lete?

Gammel 15-09-24, 09:13   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å finne mitt nye favorittskjerf?

Hm. Tror du hadde likt mitt skjerf da. Det er rutete i blåtoner og ligner veidig på det du linket til. Og i 100% lammeull. Men ikke søren om jeg husker hvor det ble kjøpt… Ksn sjekke merke når jeg kommer hjem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-24, 09:42   #3
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Kashmina sine ser myke og deilige ut, dog ikke med ruter.

Gammel 15-09-24, 09:52   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Har du sett disse? Vet ikke noe om kvaliteten.
https://www.rosenvinge.no/categories/ullskjerf

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-24, 10:12   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Tror du hadde likt mitt skjerf da. Det er rutete i blåtoner og ligner veidig på det du linket til. Og i 100% lammeull. Men ikke søren om jeg husker hvor det ble kjøpt… Ksn sjekke merke når jeg kommer hjem.

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Kashmina sine ser myke og deilige ut, dog ikke med ruter.

Ja, de ser deilige ut, men jeg et jeg har fått i gave som ligner litt. Føler at det er litt vel digert og mykt, og jeg synes det er best egnet til å bruke som et sjal til å slenge over skuldrene inne eller på terrassen, om det er kjølig. Jeg får det ikke til å se fint ut som skjerf.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har du sett disse? Vet ikke noe om kvaliteten.
https://www.rosenvinge.no/categories/ullskjerf

Ja, de ser aktuelle ut, men kanskje litt kjedelige fargekombinasjoner på de i ruter ... :vanskelig:

Gammel 15-09-24, 10:21   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jean Paul har masse fine skjerf!

Gammel 15-09-24, 10:30   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et nydelig lammeullskjerf herfra:
https://tartanblanketco.com/collecti...type=Lambswool

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-24, 10:53   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker mine herfra https://mittkashmir.no/?srsltid=AfmB...cP7LCzxMP7lnTi

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-24, 13:50   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i mitt Beck Søndergaard skjerf som jeg kjøpte her inne for mange mange år siden....

Gammel 15-09-24, 14:27   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jean Paul har masse fine skjerf!

Ja? Får sjekke.

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har et nydelig lammeullskjerf herfra:
https://tartanblanketco.com/collecti...type=Lambswool

Ooo, der var det mye fint! Husker du om det var lang leveringstid?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg elsker mine herfra https://mittkashmir.no/?srsltid=AfmB...cP7LCzxMP7lnTi

Takk!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg bor i mitt Beck Søndergaard skjerf som jeg kjøpte her inne for mange mange år siden....

Ja, jeg har også hatt noen fine derfra, men de har vært litt tynnere enn det jeg ser etter nå. De har kanskje litt tykkere varianter også? Jeg må sjekke.

Gammel 15-09-24, 15:23   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Mitt er i ull og noe annet, ikke akryl. Er ikke hjemme nå såfår ikke sjekket, jeg bruker mye ullskjerf mot stiv nakke og da er det helt gull.

Gammel 15-09-24, 16:14   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har veldig mange skjerf, men av de jeg bruker oftest er de jeg har fra Spinnerigården. Fantastisk kvalitet og helt myke!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-24, 17:51   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mine mest brukte er i kashmir, et fra Lala Berlin og et fra Nepal. De er så lette, myke og varmende uten å være for tykke.

Gammel 15-09-24, 18:27   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille T: Skjerfet mitt er fra Montecristo. Kjenner ikke til merket, men jeg troooor kanskje jeg kjøpte det på Studio Mote.

Gammel 15-09-24, 18:36   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Lille T: Skjerfet mitt er fra Montecristo. Kjenner ikke til merket, men jeg troooor kanskje jeg kjøpte det på Studio Mote.

Aha! Favorittskjerfet mitt gjennom veldig mange år er faktisk derfra, men jeg har ikke klart å finne et fint som ikke er ensfarget. Skal lete litt mer, for det er jo veldig interessant!

Gammel 15-09-24, 19:24   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Aha! Favorittskjerfet mitt gjennom veldig mange år er faktisk derfra, men jeg har ikke klart å finne et fint som ikke er ensfarget. Skal lete litt mer, for det er jo veldig interessant!

Jo mer jeg ser på dette bildet, jo mer sikker på er jeg at det er det skjerfet jeg har, bare at mitt er i ulike blåtoner. Det ee mye lyseblått i mitt, men også mørkeblått. Men jeg tror altså kanskje at det er dette skjerfet. Mitt er minst 4 år gammelt.

https://www.kleins.no/produkt/montec...rosa-monstret/

Gammel 15-09-24, 19:36   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Uansett hva jeg søker på, så finner jeg ikke mitt, så det er nok gammelt.
Men jeg synes et av dem som har både beige og hvitt i seg var lekkert.

Gammel 15-09-24, 20:07   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk skjerf fra Claire til jul. Det er glatt og myk ull. Men de er kanskje ikke så spennende. https://www.clairewoman.com/no/category/accessories#p=0

Gammel 15-09-24, 22:03   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for fine forslag! Jeg tror jeg helst vil ha er skjerf med både varme og kalde farger i. Jeg har funnet er par aktuelle skjerf på finn.no som er favorittmerket, men ellers sikler jeg veldig på flere av skjerfene fra nettbutikken Pøblis tipset om.

Gammel 16-09-24, 15:37   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg har hatt så stor suksess med bruktkjøpene mine at jeg sjanser på det denne gangen også. Har bestilt et rutete skjerf fra Montecristo på finn.no og et ensfarget, burgunder vintageskjerf på Tise.

Takk for hjelp og inspirasjon!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.