Sv: Bestikksett som også har forrettsbestikk
Opprinnelig lagt inn av liefje, her.
Vi fikk et stort stålbestikksett til bryllupet vårt for 26 år siden. 9 (rart tall) av hver type, inkludert både små og store kniver/skjeer/gafler pluss 9 te-skjeer/kakegafler/smørkniver samt påleggsgafler og serveringsbestikk inkl. salatbestikk. Jeg elsker å invitere på middager, og særlig (!!) å dekke bord, har nesten alltid forrett og hadde syntes det var veldig rart om jeg ikke kunne dekke på med bestikk både til forretten og hovedretten. Vi bruker også forrettbestikket til frokost, det er mye bedre i størrelsen til frokosttallerkener. Jeg skjønner såklart at man ikke trenger forrettbestikk hvis man aldri pleier å servere forrett, men lurer på hvordan man gjør det HVIS det er forrett og man ikke har slikt bestikk. Beholder gjestene bestikket fra forrett til hovedrett eller deler man ut en ny runde med samme bestikk etter at forretten er spist? (Såklart ikke viktig, begge løsninger er helt greie, det viktigste er at man koser seg med maten og ved bordet, jeg bare lurer)
Det kommer helt an på setting, type mat etc. Det kan være alt fra to sett av samme, nytt bestikk eller beholde bestikket. Det er avhengig av situasjon og type mat.
|