Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Et profesjonelt ord for "langsint"?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-24, 11:58   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et profesjonelt ord for "langsint"?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Oj dette kjente jeg at jeg ikke klarer helt å svare saklig på. I min verden er langsint det motsatte av bråsint. Borderline, emosjonelt ustabil og reguleringsproblemer er psykiatriske uttrykk, som er langt fra det den dagligdagse varianten langsint er.

Både enig og uenig. Jeg er enig i at dette er psykiatriske uttrykk som brukes til å feks sette diagnoser. MEN jeg mener også dette er ord som brukes om helt vanlige fenomener (feks innen utviklingpsykologi og i litteratur om stress). Så vidt jeg vet er det meste av psykiske diagnoser helt "normale" (som i allmenngydlige) fenomener som er underregulert eller overregulert, så vokubularet er mye det samme.

Opprinnelig lagt inn av Palmen

Men jeg hr også STORE problemer med folk som strør om seg med psykiatriske diagnoser uten å kunne noe om det eller faktisk mene det. «Å jeg har så ocd. Jeg har så angst. Jeg tror jeg har en depresjon. Skulle ønske jeg kunne være spiseforstyrra en ukes tid for å gå ned de fem kiloene». Det er respektløst og hodeløst.

Når du skriver dette til mitt innlegg blir jeg litt usikker på om du mener dette er relatert til innlegget mitt?

Sist redigert av him : 08-09-24 kl 12:10. Årsak: endret psykiatiske til psykisk
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.